Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

door de bomen het bos

jacky
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 dec 2006 00:43

jacky 22 dec 2006 09:50

Mijn man kocht een fiets maar hij fietste er vrijwel nooit op, een Koga Miyata Roadchamp, en hoewel ik ook nooit fietste heb ik het stalen ros bestegen en dit bevalt me zeer goed. Die Koga is en fitness-fiets hoewel het een gewone racefiets is met een vlinderstuur en zonder klikpedalen. Rij nu al afstanden van 120 km. na een paar maanden. We zijn beiden bijna even groot dus de maat kwam perfect uit maar nu wil ik zelf een fiets aanschaffen. Ik ben een echte leek en heb totaal geen idee wat te kopen. In de winter fiets ik met een groep en die fietsen allemaal op een MTB of zoiets met 28" wielen, in de zomer zitten ook zij op de racefiets. Ik fiets nog steeds mee op de Koga. Wat moet ik doen, ook een MTB o.i.d. aanschaffen of toch blijven doorrijden op een racefiets ? Een MTB is natuurlijk zwaarder, een heel ander soort fiets. Wat is een goede (race)fiets, goede onderdelen, niet te zwaar, "comfortabel". Prijs: niet te gek.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 dec 2006 10:16

Zoals al vaker gezegd.... de fietsen met de beste prijs/kwaliteitverhouding vind je in Duitsland. Red Bull, Canyon, Cube, Stevens, dat soort merken. Lichte, redelijk stijve fietsen met een prima afmontage voor (net) onder de 1000.-

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 22 dec 2006 10:20

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 22 December 2006

Zoals al vaker gezegd.... de fietsen met de beste prijs/kwaliteitverhouding vind je in Duitsland. Red Bull, Canyon, Cube, Stevens, dat soort merken. Lichte, redelijk stijve fietsen met een prima afmontage voor (net) onder de 1000.-