Ha Zorro en Campaioen,
Bedankt voor jullie positieve reactie.
Ik heb lang getwijfeld of ik uberhaupt wel iets privé als dit moet posten, maar ik doe het juist voor degene die ook iets is overkomen en in de put zitten.
Om aan te tonen dat je ook met een beperking een eind kan komen.
In t dagelijks leven heb ik me zoveel aangeleerd, dat ik het al bijna niet meer in de gaten heb.
M'n linkerelleboog is totaal verbrijzeld, waardoor m'n arm in een hoek van 90graden vast blijft staan.
En m'n schouder train ik regelmatig in de sportschool, zodat de omringende nog wel werkende spieren het gemis juist compenseren en sterker worden.
Verder zijn de meeste (bijna alles) problemen supergoed opgelost met allerlei operaties.
O.a.diverse bekkenbreuken waardoor m'n onderlijf haaks op t bovenlijf stond, open been botbreuk, gezicht etc maar vooral ingewanden.
Maar goed, dat is al een lang (5jr) geleden gepasseerd station.
Vrij snel ben ik in een revalidatiecentrum (Rijndam-R'dam) geplaatst en daar hebben ze mij alles weer geleerd: zitten, staan, lopen en uiteindelijk ook fietsen.
Dat heb ik toen weer vrij snel opgepakt en fanatieker gaan trainen dan vóór het ongeluk.
Maar juist het resultaat en ook de bevestiging van doktoren/fysio's en trainers, dat je met veel inzet een hoop kan bereiken, dat doet je echt goed.
Natuurlijk zit je wel eens in een dipje, maar dat hoort er ook bij.
Maar vooral in 't begin ga je de meest simpele basis dingen waarderen.
Bijvoorbeeld je eerste weekendverlof en later dat je zelfstandig een rondje mag lopen en fietsen, met een gewone fiets en dan helemaal kapot na 4km
Oefening baart kunst, zo ook met je houding.
In t begin nog even geprobeerd met een normaal racestuur te gaan rijden, maar al snel merk je dat dat niet lukt.
Dus zoek je een alternatief (en niet bij de pakken gaan neerzitten!) en dat is voor mij een tijdrit- / triathlon- stuur.
In t begin van alles geprobeerd, maar op een gegeven moment moet je iets kiezen en daar mee blijven rijden, hooguit wat fine-tunen en dan wend het lichaam er vanzelf aan.
Ik doe er echt alles mee; relaxed een toertocht rijden, maar ook snelle trainingritjes.
Ook gewoon klimmen in de bergen; vorig jaar in m'n vakantie het Marmotte rondje gereden (rijtijd 8.09u), vorig jaar en dit jaar diverse klimtijdritten 'liggend' naar boven gereden.
Kortom, het hoeft geen nadeel te zijn als je iets mankeert.
Mits je zelf de mogelijkheden die je nog wel hebt goed gebruikt.
En vooral plezier hebben in wat je nog kan en doe.
@Zorro
die zwarte Giant is een TCR Advaced, volledig Dura-Ace en met Profile Carbon X stuur.
de blauwe is een OCR2, die ik heb aangepast; veel D.A. / KsyriumElite / vork / Syntace C2.
Racen met handicap
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
[quote="campaioen"]zeer zeer zeeeer veel respect, voor iedereen die hier zijn 'levensverhaal' op de tafel gooit. Zelf heb ik een nichtje van 3 die bij de bevalling alle zenuwen in haar rechter arm afscheurde. Hierdoor zal ze die nooit kunnen gebruiken. Dingen als autorijden, schoenen aandoen, en je broek dichtknopen blijken opeens niet vanzelfsprekend te zijn. Ik denk dat ik voor veel mensen spreek als ik zeg dat dit soort verhalen hoop en aanmoediging geven aan veel mensen die actief willen blijven, ook met handicap![/quote]
Je nichtje heeft erbse parese, hetzelfde als mijn zoontje. Zie ook http://www.epvn.nl/
In september is hij (9 jaar) met veel lotgenoten wezen klimmen in een klimhal. Als je ziet wat deze kinderen allemaal nog kunnen en willen met hun handicap/beperking, geeft dit een goed gevoel.
Je nichtje heeft erbse parese, hetzelfde als mijn zoontje. Zie ook http://www.epvn.nl/
In september is hij (9 jaar) met veel lotgenoten wezen klimmen in een klimhal. Als je ziet wat deze kinderen allemaal nog kunnen en willen met hun handicap/beperking, geeft dit een goed gevoel.
What makes the boat go faster?
inderdaad livio, dat is het, ik kon zo snel niet op de naam komen. Aangezien het meisje nog maar 3 is, zitten de ouders natuurlijk redelijk in de rats hoe alles zich gaat ontwikkelen en wat de uiteindelijke beperkingen zullen zijn. Maar dit soort berichten doet ze idd goed.
no pain no gain
Kan iemand de topic over herremans wakker schudden aub...ik zette er de link bij van de reportage op sporza over de crocodile throphy als reactie op mijn eigen post.
dankt u.
dankt u.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
@Arjan916, rijd jij 's zomers toevallig met een ploeg mee met blauwe shirtjes, ergens door de Alblasserwaard?
@dream-plus: klopt helemaal.
Op dinsdagavond, en dat seizoen is vanaf de dag dat de klok verzet wordt in t voorjaar, tot de dag ie teruggezet wordt in t najaar.
En de liefhebbers rijden er ook op donderdagavond.
Dus wel eens 'gespot'?
Op dinsdagavond, en dat seizoen is vanaf de dag dat de klok verzet wordt in t voorjaar, tot de dag ie teruggezet wordt in t najaar.
En de liefhebbers rijden er ook op donderdagavond.
Dus wel eens 'gespot'?
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
[quote="arjan916"]@dream-plus: klopt helemaal.
Op dinsdagavond, en dat seizoen is vanaf de dag dat de klok verzet wordt in t voorjaar, tot de dag ie teruggezet wordt in t najaar.
En de liefhebbers rijden er ook op donderdagavond.
Dus wel eens 'gespot'?[/quote]
Heel vaak zelfs, ik rijd ook in die groep.
Op dinsdagavond, en dat seizoen is vanaf de dag dat de klok verzet wordt in t voorjaar, tot de dag ie teruggezet wordt in t najaar.
En de liefhebbers rijden er ook op donderdagavond.
Dus wel eens 'gespot'?[/quote]
Heel vaak zelfs, ik rijd ook in die groep.
Door mijn ontmoeting tijdens de forumrit van Rotterdam met Arjan916 kwam ik deze draad op het spoor. De topicstarter Cerbak heeft echter (na een PM van mij) zijn foto's weer beschikbaar gesteld. Bij deze dank.
En natuurlijk een algemene aanmoediging voor mensen die na zware tegenslag de fiets (weer) opzoeken. Dat het fietsen maar veel plezier en voldoening mag geven (dit geldt overigens voor iedereen die fietst wat mij betreft, maar dat terzijde).
En natuurlijk een algemene aanmoediging voor mensen die na zware tegenslag de fiets (weer) opzoeken. Dat het fietsen maar veel plezier en voldoening mag geven (dit geldt overigens voor iedereen die fietst wat mij betreft, maar dat terzijde).
Na jaren de informatieve website www.fiets-info.nl te hebben onderhouden, best wel wat vragen vanuit het buitenland kreeg dus ook een Engelstalig versie wilde maken, geopereerd ben met complicaties en daardoor dus veel tijd over heb omdat ik gewend ben 20.000 km p/jaar te fietsen heb ik de site een fikse make over gegeven en gaat de website verder als https://gcoureur.cc
Ik moet de teksten nog doorlezen, hier en daar herschrijven, controleren op spelling en nog veel content plaatsen, maar ik vind het genoeg in orde om m'n nieuwe site hier alvast te pluggen
Omdat ik er reviews en routes die ik de moeite waard vind op ga plaatsen vinden "ordinaire fietsers" het hopelijk ook de moeite waard om een kijkje te nemen...
Ik moet de teksten nog doorlezen, hier en daar herschrijven, controleren op spelling en nog veel content plaatsen, maar ik vind het genoeg in orde om m'n nieuwe site hier alvast te pluggen
Omdat ik er reviews en routes die ik de moeite waard vind op ga plaatsen vinden "ordinaire fietsers" het hopelijk ook de moeite waard om een kijkje te nemen...
Site ziet er goed uit en leest ook lekker weg! Geldt eveneens voor de Noord-Hollandse gravelroute, die me wel vaag bekend voorkomt.
Overigens ligt de start/finish van die gravelroute niet bij het genoemde Beukers Bike Centre in Petten, maar ter hoogte van Camping de Lepelaar in Sint-Maartenszee. Voorts zag ik nog een paar kleine 'dingetjes' die in deze BKRS Unbound-route — ter illustratie — aangepast zijn...
Overigens ligt de start/finish van die gravelroute niet bij het genoemde Beukers Bike Centre in Petten, maar ter hoogte van Camping de Lepelaar in Sint-Maartenszee. Voorts zag ik nog een paar kleine 'dingetjes' die in deze BKRS Unbound-route — ter illustratie — aangepast zijn...
- Start/finish is verplaatst naar Beukers (Petten).
- Extra lusje (incl. 1200 meter gravel) toegevoegd in het Robbenoordbos.
- Vreemd heen-en-weertje naar het Pannenkoekenstation (Opperdoes) ongemoeid gelaten.
- Traject richting Winkel ingekort.
- Vreemd heen-en-weertje bij Schoorldam verwijderd.
- Traject in Schoorl ietsje aangepast, ter omzeiling van een stoplicht.