Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Racen met handicap

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 28 mar 2007 22:51


Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 28 mar 2007 22:56

Hier dan eindelijk wat foto's moest me ff verdiepen in het "world wide web" maar het is eindelijk gelukt
Een foto op de tacx staand op de pedalen, hier krijg ik vaak vragen over maar zoals je kunt zien gaat dit zonder al te veel problemen...
Let op het schanierpunt en de mooie gasdemper, hierdoor kan ik zelfs in de beugels
Ook een foto van mijn supertoffe Jan Janssen Magic!!!!!!
 

marcjanssen
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:49

marcjanssen 29 mar 2007 01:13

hey serbak
een jaartje geleden heb ik een ongelukje gehad met trampoline springen. in het begin waren ze bang dat ze mijn been moesten amputeren, maar dat hoefde gelukkig niet. ik heb een half jaar niet kunnen lopen en nu loop ik met een orthese. ik heb altijd veel contact sport gedaan maar nu mag dat niet meer dus ben ik gaan wielrennen. enigste nadeel is dat het stomme ding niet in die wielrenschoentjes past dus ik fiets altijd zonder. gaat eigenlijk hardstikke goed, ik kan alleen niet optimaal technisch trappen en in het begin kon ik niet staand fietsen. nu gaat het steeds beter. het fietsen is voor mij in het begin echt een uitlaatklep geweest. ik heb mijn fiets gekocht toen ik nog in het gips zat. die verkoper trok wel een heel raar gezicht. de eerst kilometers heb ik dan ook met maar een been gefiets. het nadeel is wel dat mijn rechterbeen nu 5 cm groter is in omtrek. fietsen vind ik super. ik kan me op de fiets weer helemaal uitleven en te voet kan ik dat niet meer.
en ik rij heel toevallig ook jan janssen echt mooie fietsen
groetjes marc

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 mar 2007 09:55

verleden jaar in een mountainbiketocht iemand gezien die met één been en zonder prothese meefietste en nog vele andere deelnemers voorbijstak ook.
Hoe hij een helling te voet kon nemen is voor mij nog altijd de vraag, in elk geval veel respect voor die man.
enkele jaren terug reed er tijdens een pyreneenweek iemand mee met één arm, enkel het rem- en schakelsysteem was aangepast. Het was voor hem geen probleem om de cols op te rijden maar wel afrijden was het moeilijkste ( toch op de steile stukken).
Reeds 20 jaar terug , tijdens een uitzending op de franse zender van "incroyable mai vrai" ( ongelooflijk maar waar) heb ik beelden gezien van iemand met één been die de marmotte uitreed. 
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 29 mar 2007 17:59

Erg veel respect voor mensen die een handicap hebben en toch blijven fietsen!!  Klasse, serieus!

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 29 mar 2007 18:10

@ serbak, als je onder in de beugels zit, kan je dan met je rechterarm ook nog remmen met de verplaatste shifter?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 mar 2007 19:05

Is het misschien een idee om een soort 'splitter' te gebruiken zodat je met 1 hand voor én achter tegelijk kunt remmen? Lijkt mij veiliger dan zoals het nu is...

Verder top dat je ook met maar 1 werkende arm gewoon doorfietst!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 29 mar 2007 20:54

Hey Marc,
Tof om te horen dat er nog meer lotgenoten op dit forum aanwezig zijn;-) Probeer zelf ook altijd om er normaal mogelijk uit te zien, mijn huidige orthese is al veel eleganter dan mijn eerste orthese. Je ziet idd altijd protheses/ortheses zonder schoen. Ook bij hardlopers is dat het geval. Zal waarschijnlijk komen omdat je nooit een goede vast contact met de schoen kan maken of zo... Het belangrijkste is uiteindelijk dat we de mooiste sport ter wereld kunnen uitoefenen toch?
Als ik onder in de beugel zit kan ik idd niet bij mijn voorrem. Een splitter zou inderdaad een goede oplossing zijn, heb wel eens geinformeerd bij mijn FM maar die weet niet waar hij dit kan verkrijgen. Missch heeft iemand een goede tip...
 
 
 

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 mar 2007 21:26

Denk dat je t in de BMX hoek moet zoeken.... daar gebruiken ze een 'rotor' bij t balhoofd om t stuur 180 graden te kunnen draaien zonder dat je problemen krijgt met de remkabel

"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 29 mar 2007 22:14

Dat ziet er goed uit, ga meteen avondje googlen:-)

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 31 mar 2007 00:47

Ik zaq op http://www.problemsolversbike.com een cable doubler 1:2 weet iemand waar ik deze of iets gelijkswaardigs kan krijgen?

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 01 apr 2007 13:59

Ben met website bezig: http://users.telenet.be/sergebakker/Home Ik heb net iets in elkaar gezet en ga deze van hier uitbreiden.

Plaats reactie