Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Racen met handicap

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 31 dec 2021 17:31

Hoi BUZZ, thanks, ik ga het aanpassen :winkthumb: Ik wil jouw nog vermelden in de post, maar ik weet niet goed hoe, want een link naar je profiel op het forum is een beetje raar. Hoe zie jij dit het liefst? De route is een combinatie tussen jouw route en een route die ik vaker fiets als ik op de camping ben. Ook heb ik wat gravel toegevoegd bij het Amstelmeer bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd of jij hem zo ook eens gaat fietsen :) :)

Mocht verder iemand nog leuke ideeën hebben voor de site, of als iemand zich ergens aan stoort dan is de ideeënbus geopend :D

Fijne jaarwisseling!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 03 jan 2022 14:20

Vermelding hoeft niet, hoor! Is inderdaad ook lastig. Maar wellicht een linkje naar deze Noordhollandsche Backroads-collectie van ene Henk ☼? Of alleen een verwijzing naar Noord-Hollandse routeplanner Henk ☼? Waarbij aangetekend dat '☼' een subtiele verwijzing is naar routes die lopen als een zonnetje. :mrgreen: ;)

(Overigens ben ik nog bezig om een aantal offroad-routes over te hevelen van mijn Alltrails-account naar bovenstaande RwGPS-collectie.)

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 03 jan 2022 15:46

Sodeknetter, jij hebt er werk van gemaakt! :D Top, ik heb je tekstje toegevoegd, dat is inderdaad een goede oplossing :like:

Cyclerunner
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2022 14:03

Cyclerunner 05 jan 2022 14:21

Ten eerste sorry als het niet de bedoeling is als ik dit bericht op deze manier zo kaap.

Sinds twee dagen heb ik na lange tijd een racefiets aangeschaft. Ik fiets al mijn hele leven op een normale stadsfiets, maar wilde wielrennen toch wel een keer proberen. Echter heb ik een visuele beperking waardoor ik ongeveer een gezichtsscherpte van 20% heb. Nu was ik benieuwd of er hier meer forumleden zijn met een visuele beperking en tips hebben voor fietsen met slecht zicht.

Ik wilde gelijk beginnen met klikpedalen, maar dat is nog wel even wennen. Gisteren in de tuin even geprobeerd en twee keer omgevallen door niet goed uit klikken.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 05 jan 2022 14:45

Klikpedalen:
Gewoon jezelf hard aanleren dat je niet alleen in situaties waar je moet stoppen (stoplicht), maar ook in die waar dit eventueel zou moeten (onoverzichtelijke rotonde), de voet die je normaliter aan de grond zet alvast losklikt.

Op een gegeven moment wordt dit wel automatisme (en als je behendiger met de fiets wordt, ga je ook wel beter aanvoelen op welk punt dit echt nodig is).

Ik weet overigens niet hoe groot je tuin is, maar stapvoets wat heen en weer wiebelen is, als je er nog wegwijs mee moet worden, wel bijna een garantie op omrollen ;)

Extra tip: voorafgaand aan losklikken vast wat lichter schakelen :winkthumb:

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 05 jan 2022 17:35

Welke pedalen heb je? Op sommigen zit een stelboutje waarmee je de veerspanning kunt beïnvloeden zodat je vaster of losser komt te zitten. Ook hebben sommige verschillende schoenplaatjes; Shimano SPD-SL bijvoorbeeld heeft gele, blauwe en rode. Waarbij de gele de meeste speling hebben en de rode het strakste zitten. Uitklikken oefenen in je tuin waar je geen snelheid hebt is inderdaad veel te instabiel en vragen om problemen ;) Misschien vind je het interessant, maar de KNWU heeft open trainingen voor mensen met een beperking die kennis willen maken met wielrennen of mee willen trainen en hun skills willen verbeteren. Je kunt hier gratis aan mee doen en evt. ook met een piloot op een tandem. Veelal op het afgesloten parcours op Papendal, maar ook in de omgeving op rustige wegen. Fietsen hebben ze evt. beschikbaar en je kunt ook aangeven of je een piloot nodig hebt. Meer info over de trainingen vind je hier: https://gcoureur.cc/nl/paracycling/ en hier: https://kenniscentrum.knwu.nl/cat-para- ... a-cycling-

Plaats reactie