Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gazelle V8 Schiet er eens op...

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 12 jan 2007 21:07

Quote: Origineel geplaatst door Diogenes op 12 Januari 2007
Volgens mijn info komt het allemaal uit China.

Diogenes


Klopt. Maar de lassen zien er strak uit.
What makes the boat go faster?

cogiro
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 okt 2006 00:05

cogiro 12 jan 2007 21:14

Quoten: Origineel geplaatst door Warmbakkertje op 12 Januari 2007

Cogiro,Het komt vast nog helemaal goed met je 500 wielen. Bij mij waren het de lagers die er tot 2 maal toe eruit liepen. Nu handgespaakte cxp33 met Ultegra naven. Dat verschil merk je wel, terwijl ik toch maar een eenvoudig toerdertje ben.Gerrit-Jan


Hoi, Als ik eerlijk ben twee weken geleden zijn er wel lagers vervangen (2000 km) Ze liepen er niet uit maar er zat iets speling op. Maar komt misschien omdat ik hem 2 keer per week in de Tacx zet. Zijn, heb ik wel gemerkt zo hier en daar te hebben gelezen, de minste wielen.
Maar goed ik wil dus wellicht de V8 met Ultegra wielen
Groet,
Remco
Wer bremst verliert.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 14 jan 2007 14:08

Een titanium frame ga je toch niet optuigen als je kerstboom?

antw:Persoonlijk vind ik dat een sportattribuut een beetje heftige kleuren moet hebben.
Dit om een duidelijk onderscheid te maken met het leven van alledag.

P.S. Dit plaats ik onder de noemer smaak en dat hoort strikt genomen niet in een discussieforum thuis.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jan 2007 14:26

Dan moet je gewoon geen titanium frame kopen, een titanium frame is tijdloos qua uiterlijk. Na 5 jaar zie je niet dat het frame al 5 jaar oud is. Dat is het mooie aan titanium frames ze blijven technisch gezien lang goed, maar ook qua uiterlijk verouderen ze niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

joshua
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:34

joshua 14 jan 2007 15:24

Moet zeggen dat die fiets er erg netjes uit ziet zoals hij daar staat, ben het wel met amclassic eens dat je hier geen bling aan moet hangen. Lekker sober houden! En moet zeggen dat die wielen er mooi in passen, denk dat het zonde is om hier zwarte wielen in te gooien, of wielen met een exotisch spaakpatroon (ala campa eurus enz).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jan 2007 16:43

@daniel, als ik zelf de fiets in eenzelfde prijsklasse zou opbouwen zou ik het ook anders gedaan hebben als Gazelle. Dan was er namelijk een Centaur groep opgekomen, Pro stuur en stuurpen, misschien ook zadelpen. Het zadel wordt dan een Arione of bijv SLR, de wielen waarschijnlijk Open Pro velgen met Centaur of Chorus naven en gewoon 3 over kruis gespaakt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

boer
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:03

boer 14 jan 2007 18:10

De Gazelle v8 is een titanium fiets voor weinig geld, alles is ultegra. Met ca 8.8 kilo is de fiets ook niet echt zwaar. Maar inderdaad er zijn natuurlijk veel lichtere fietsen op de markt.
Van Tuyl en van Nicholas hebben inderdaad ook mooie titanium fietsen, maar die zijn een stuk duurder. (van tuyl ca €2500 en van Nicholas ook zo iets en let op bij van Nicholas komt er nog eens 19 btw bij).
Het voordeel van titanium fietsen is dat ze veel degelijker zijn. Bij een valpartij met een carbon fiets is de kans groot dat het frame van binnen is beschadigt en een titnium frame heeft een enorme lange levensduur.
 

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 14 jan 2007 18:32

Quote: Origineel geplaatst door boer op 14 Januari 2007
De Gazelle v8 is een titanium fiets voor weinig geld, alles is ultegra. Met ca 8.8 kilo is de fiets ook niet echt zwaar. Maar inderdaad er zijn natuurlijk veel lichtere fietsen op de markt.Van Tuyl en van Nicholas hebben inderdaad ook mooie titanium fietsen, maar die zijn een stuk duurder. (van tuyl ca €2500 en van Nicholas ook zo iets en let op bij van Nicholas komt er nog eens 19 btw bij).Het voordeel van titanium fietsen is dat ze veel degelijker zijn. Bij een valpartij met een carbon fiets is de kans groot dat het frame van binnen is beschadigt en een titnium frame heeft een enorme lange levensduur.

Van Nicholas Euros Frame incl btw euro 832.
What makes the boat go faster?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 14 jan 2007 21:09

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 Januari 2007
Dan moet je gewoon geen titanium frame kopen, een titanium frame is tijdloos qua uiterlijk. Na 5 jaar zie je niet dat het frame al 5 jaar oud is. Dat is het mooie aan titanium frames ze blijven technisch gezien lang goed, maar ook qua uiterlijk verouderen ze niet.

Dat is voor mij de reden om er een te kopen.
Heb je een mooi uitgangspunt dat jaren meekan .
En je fietsje kan steeds ,naar believen aangepast worden aan de omstandigheden.Lees:de mode of misschien de kleur van je shirt
Door de al of niet versleten onderdelen te vervangen door de lokkende winteraanbiedingen en andere hebbedingetjes ga je toch ieder voorjaar weer op pad met een verse fiets, in een frisse nieuwe kleur.
vergeet niet dat een paar anders gekleurde onderdelen op een verder blanco frame een totaal ander uiterlijk geven.
Maar nog belangrijker het rijdt gewoon lekker op titanium.
Zij is ook tegen

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 14 jan 2007 22:40

Weet je waar ik mij het meest over verbaas? Ik rijd al JAREN op titanium (Merkcx en Colnago). Ik werd er altijd om bespot: titanium was voorbij, Carbon was je van het. Nu opeens wordt de markt weer overspoeld met titanium en zie ik overal mensen die plotseling wel weer de voordelen van titanium inzien.

Voor mij is het een bewijs dat marketing effectiever is dan ik dacht....

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 14 jan 2007 22:43

Quote: Origineel geplaatst door Diogenes op 14 Januari 2007
Weet je waar ik mij het meest over verbaas? Ik rijd al JAREN op titanium (Merkcx en Colnago). Ik werd er altijd om bespot: titanium was voorbij, Carbon was je van het. Nu opeens wordt de markt weer overspoeld met titanium en zie ik overal mensen die plotseling wel weer de voordelen van titanium inzien.

Voor mij is het een bewijs dat marketing effectiever is dan ik dacht....

Diogenes


Marketing of gewoon mond-op-mond reclame in mijn geval. Ik denk zelf dat minder dan 1 van de racefietsen die jaarlijks worden verkocht titanium zijn. Dus overspoelt, denk het niet.
What makes the boat go faster?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 14 jan 2007 22:53

Of misschien is de steeds sneller veranderende mode toch niet meer bij te houden .
Zodat een tijdloos frame een goede optie is.

Anders gezegd:op je veertigste heb je het door!!
Zij is ook tegen

Plaats reactie