Pagina 299 van 320

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 19 sep 2014 19:34
door tomtom
TumTumTum schreef:58! Bestaat dat? :shock:
Moet je ff kijken waar Maas van Beek een aanval op het WU record gaat doen; 80 tanden :o :D !

@scighera; ziet er fraai uit! Is die drinkfles niet ernstig belemmerend voor de aërodynamica dan wel de armen dicht bij elkaar (dus ook de AD :) )? Of rijdt je alleen triatlons?

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 19 sep 2014 20:08
door robbebopper
Die 58 gebruikt Martin vooral om een rechtere kettinglijn te krijgen.

Als hij een 53 zou hebben, rijdt hij te vaak met een schuine ketting (bijv. 53x11, 53x12). Met de 58 voor kan hij achter met één tandje groter rijden (58x12, 58x13).

De 58x11 houdt hij achter de hand voor afdalingen waarin moet worden bijgetrapt.


Mooie fiets trouwens Scighera!

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 19 sep 2014 20:31
door scighera
Thanks!
tomtom schreef:
TumTumTum schreef:58! Bestaat dat? :shock:
Moet je ff kijken waar Maas van Beek een aanval op het WU record gaat doen; 80 tanden :o :D !

@scighera; ziet er fraai uit! Is die drinkfles niet ernstig belemmerend voor de aërodynamica dan wel de armen dicht bij elkaar (dus ook de AD :) )? Of rijdt je alleen triatlons?
Alleen triathlons ;) bij een KNWU/UCI wedstrijd krijg ik ruzie met de official wegen de diepte van oa de balhoofdbuis (3:1 regel)

Met deze bidon kan ik drinken in aero positie dus minder verstorend dan steeds naar de zadelbuis grijpen :) (wat alleen moet als ik moet bijvullen)

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 20 sep 2014 15:08
door tomtom
Haal je de lengte van 75cm wel? Zo op het oog niet :-)!

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 21 sep 2014 10:20
door scighera
83cm met ingeklapte shifter :D

Ben blij dat ik met die regels niets van doen heb ;)

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 21 sep 2014 10:34
door tomtom
Gisteren bij mijzelf opgemeten en het is 85cm (di2 shifter)! Da's dus bijna onmogelijk om terug te brengen maar 75cm lijkt me. Volgend jaar wil ik wel wat KNWU TT wedstrijden rijden. Ik ben benieuwd of er gecontroleerd wordt... Voor nu eerst ff herstellen; gisteren tijdens de laatste TT wedstrijd een enorme klapper gemaakt. Ik moest mijn 808 firecrest wisselen i.v.m. een lekke band voor een ander wiel en de voorrem was daar niet op afgesteld. Bij een haakse bocht rechtsaf ging dat dus goed mis; de hele rechterkant incl. gezicht ligt open :(

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 10 okt 2014 20:09
door menno
Afgelopen weekend koppeltijdrit in Bemmel over de dijk. Bij slecht weer (regen) en veel wind toch maar naar Bemmel gereden. Mochten als 6de starten en moest gelijk een gat dichtrijden vanaf de start..was de 1ste keer dat we een koppeltijdrit reden en moeten toch nog wat oefenen. Uiteindelijk 20ste geworden en voor ons iets teleurstellend.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 09 mar 2015 19:05
door tornadotom
Wat is de meest aërodynamische wiel combinatie in een tijdritfiets? Disc achter, maar nog steeds Zipp 8cm vooraan of zijn er al tests met andere resultaten?

Grtz Tom

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 09 mar 2015 21:37
door amclassic-fan
Meest aerodynamisch of de snelste? Welk antwoord je ook zoekt het is altijd afhankelijk van de omstandigheden. Het zal ook afhankelijk van de het frame en de renner erop zijn. Wiggins rijdt meestal met een 3 spaaks voorwiel en die heeft minder last van sponsor belangen qua wielen dan andere

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 09 mar 2015 21:44
door Daveke2
En het ene driespaakswiel is het andere niet, de Hed3C zal denk ik het "snelste" zijn, maar een gewone Hed3 zal niet veel onderdoen voor een Zipp 808. Disc achter is sowieso altijd het snelste, tenzij je de Ironman Hawaii gaat doen

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 10 mar 2015 08:12
door tornadotom
Zoals AM-fan idd aangeeft is het afhankelijk van de omstandigheden. Bij een tijdrit onder de zeedijk (recht heen en terug) heb je profijt van een 3-spaaks waarschijnlijk. Open parcours zal een 8cm velg meer voordeel leveren. Zit er zoveel verschil in een HED3C en bijvoorbeeld een FFWD driespaaks? Gaat een amateur dat merken? Ga je als hobbyist überhaupt het verschil merken vooraan? De disc zou rendabel zijn boven de 40 km/h toch? Dat haal ik wel.

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 11 mar 2015 08:40
door amclassic-fan
Merken ga je het sowieso niet. Als het een paar seconde scheelt op een lange tijdrit zal 't wel op houden.