groot gelijk Rikkert , laat ze er maar eens achter komen met dat moderne spul , ze vergeten soms dat het nog altijd de benen zijn die het moeten doen
in cyclo's kan ik bergop nog veel jongeren ter plaatse laten ( ik ben 59 ) met mijn loden fiets van chaufagebuizen
Gilbertson Titanium ( 8,3kg)
Tijdritfietsen
Gewicht is vrijwel niet relevant op een tijdritfiets in NL. De overgrote meerderheid van de weerstand die je moet overwinnen is luchtweerstand en daarvan wordt ongeveer 90% veroorzaakt door jouw eigen lichaam. Een fiets waarop jij in een goede aerodynamische houding kan zitten is veel belangrijker dan een kilo lichter of kabeltjes binnendoor etc. Daarnaast gewoon investeren in een goede (bij jou passende) helm en een snelpak en dan ga je als de brandweer. En natuurlijk is het zo dat als je eenmaal jouw ideale houding gevonden hebt dat je dan nog marginaal kan verbeteren qua gewicht, kabeltjes, remmen etc. maar das echt het laatste kleine beetje.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4362
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
8,3 was vroeger wellicht zwaar, maar met de huidige aero trend met schijfremmen, is dat een heel normaal gewicht. Alleen de echte high end fietsen komen daar maar echt onder.ciske schreef: ↑05 apr 2022 11:13 groot gelijk Rikkert , laat ze er maar eens achter komen met dat moderne spul , ze vergeten soms dat het nog altijd de benen zijn die het moeten doen
in cyclo's kan ik bergop nog veel jongeren ter plaatse laten ( ik ben 59 ) met mijn loden fiets van chaufagebuizen
Gilbertson Titanium ( 8,3kg)
8,3 is het gewicht van mijn wegfiets , deze Gilbertson Titanium
mijn tijdritfiets Kuota Kalibur weegt 8,2
mijn tijdritfiets Kuota Kalibur weegt 8,2
Laatst gewijzigd door ciske op 08 apr 2022 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gilbertson Allure TI - Campa Ath. EPS
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Dit is de mijne. Een prototype voor de Giant Trinity waar Rabobank destijds op reed. Al een oudje dus. Overgespoten door Unlimited colours in Venhorst door de eigenaar van het bedrijf, die daar een aantal tijdritjes mee heeft gefietst. Uiteindelijk door mij overgenomen in 2018, en onlangs voorzien van een ongebruikte wielset van elf jaar oud.
Ik zit er perfect op.
Ik zit er perfect op.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dat is een apart ding. Een aluminium trinity heb ik nog niet gezien.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Ik ben er verder ook nog nooit een tegengekomen. Volgens mij echt letterlijk een prototype.
De eerste fietsen van dit type die door Rabobank werden gebruikt, waren inderdaad van carbon. Deze fiets komt ook van de Rabobankploeg.
Maar, voor de houding maakt het niets uit.
De eerste fietsen van dit type die door Rabobank werden gebruikt, waren inderdaad van carbon. Deze fiets komt ook van de Rabobankploeg.
Maar, voor de houding maakt het niets uit.
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op een tijdritfiets met disc brake, wel zo makkelijk aangezien de andere fietsen in huis ook schijfremmen hebben. Welke frames zijn er in de klasse "betaalbaar/instap" allemaal met schijfremmen? Ik kom zelf tot argon 18 e117 disc en de Cervelo P-series. Weten/kennen jullie nog meer frames in deze prijscategorie (max +/-€2500)?
Geen idee van de kwaliteit (en ik vind de spuitschema's echt spuuglelijk), maar ICAN heeft een TT discframe: https://icancycling.com/collections/tim ... rame-tt016
Bedankt! Alleen vergeten te melden dat het o.a. voor KNWU-wedstrijden is. Ik ben bang dat dit frame niet aan de UCI eisen voldoet.JorgV schreef: ↑23 mei 2022 20:51 Geen idee van de kwaliteit (en ik vind de spuitschema's echt spuuglelijk), maar ICAN heeft een TT discframe: https://icancycling.com/collections/tim ... rame-tt016