Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

irritatie bij de schaamstreek

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jan 2007 11:39

Dat is de beste manier om je knieën te slopen. Je moet de plaatjes zo zetten zoals je benen staan, doe je dat niet dan loop je een groot risico om het kraakbeen in je knieën aan te pakken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 24 jan 2007 12:40

De scheerrichting is ook belangrijk.

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 24 jan 2007 17:29

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Januari 2007

Dat is de beste manier om je knieën te slopen. Je moet de plaatjes zo zetten zoals je benen staan, doe je dat niet dan loop je een groot risico om het kraakbeen in je knieën aan te pakken.

ik denk inderdaad dat dit waar is, maar amc is het ook niet zo dat het niet goed is als je met je benen naar binnen fietst?
Vandaag is morgen alweer gisteren

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jan 2007 19:09

Met je benen een beetje naar binnen fietsen doen heel veel mensen, het is iig beter dan met je knieën naar buiten fietsen. Want dan zijn je benen voor windscherm aan het spelen. Ondanks dat als ik loop/schaats O-benen heb, zit ik op de fiets altijd met m'n knieën naar binnen toe. Hou het maar op een beetje rare benen
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lambiek
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 aug 2005 19:26

lambiek 24 jan 2007 21:53

Quoten: Origineel geplaatst door scrymm op 19 Januari 2007


 
Het is vooral bij het douchen altijd erg gevoelig en pijnlijk, meer mensen hier last van en eventueel een goeie tip?

Ik heb er weleens last van, maar eigenlijk alleen als ik op de tacx rijdt en dus veel meer zweet dan buiten. Of eigenlijk buiten verdampt het en binnen niet.  Misschien idd een andere broek (zeem) proberen. en misschien helpt talkpoedr??

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 26 jan 2007 10:33

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Januari 2007

Dat is de beste manier om je knieën te slopen. Je moet de plaatjes zo zetten zoals je benen staan, doe je dat niet dan loop je een groot risico om het kraakbeen in je knieën aan te pakken.


Niet geheel waar. Ga maar eens op je rug liggen , zonder schoenen aan ...wiebel iets met je voeten en laat ze rusten op de vloer. Je zal nu zien dat bij 99 van de 100 personen de tenen naar buiten gaan wijzen ( vallen ). Het is niet veel , maar toch bijna 15 tot 20 graden in mijn geval tov haaks op de vloer. Monteer nu dan eens recht je schoenplaten eronder , en je kan geen trap meer doen op je fietsje daar je enkels/hielen je cranks continue raken.
Je zal altijd een compromis moeten vinden in de stand van je voeten tov de stand van de pedalen. Ik zit ca een 1/2 cm van m'n cranks af met de achterkant van mijn voeten , en met een overschoen wordt het moeilijk de cranks niet te raken.
Als je de knieen gedwongen naar binnen laat staan , dus je hielen naar buiten krijg je ook veel last van je heupen.
Affin probeer het maar eens.
 
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jan 2007 13:43

Ik stel niet voor om je knieën gedwongen naar binnen te richten. Ik stel enkel dat als je knieën naar binnen staan je ze gewoon naar binnen moet laten wijzen en niet moet dwingen om recht te staan. Met wat jij voorstelde vallen mijn voeten altijd volgens mij juist naar binnen, als ik op een stoel zit wijzen m'n voeten ook naar elkaar als ik er niet op let.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 26 jan 2007 14:19

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 26 Januari 2007

als ik op een stoel zit wijzen m'n voeten ook naar elkaar als ik er niet op let.

Hoe weet je dat dan?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

rknoppe491
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2007 20:22

rknoppe491 07 feb 2007 20:24

hallo,
ik heb een soort gelijke klacht bij mij onstaat een soort schuur wond in me lies (open wond) heeft iemadn een idee hoe dit kan ???????

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 08 feb 2007 00:54

Quoten: Origineel geplaatst door rknoppe491 op 07 Februari 2007

hallo,
ik heb een soort gelijke klacht bij mij onstaat een soort schuur wond in me lies (open wond) heeft iemadn een idee hoe dit kan ???????

Dit kan ook gevolg zijn van een schimmelinfectie. Raadpleeg de huisarts zou ik zeggen.
kiekeboe

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 08 feb 2007 11:23

Quoten: Origineel geplaatst door Rene op 26 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Januari 2007

Dat is de beste manier om je knieën te slopen. Je moet de plaatjes zo zetten zoals je benen staan, doe je dat niet dan loop je een groot risico om het kraakbeen in je knieën aan te pakken.


Niet geheel waar. Ga maar eens op je rug liggen , zonder schoenen aan ...wiebel iets met je voeten en laat ze rusten op de vloer. Je zal nu zien dat bij 99 van de 100 personen de tenen naar buiten gaan wijzen ( vallen ). Het is niet veel , maar toch bijna 15 tot 20 graden in mijn geval tov haaks op de vloer. Monteer nu dan eens recht je schoenplaten eronder , en je kan geen trap meer doen op je fietsje daar je enkels/hielen je cranks continue raken.
Je zal altijd een compromis moeten vinden in de stand van je voeten tov de stand van de pedalen. Ik zit ca een 1/2 cm van m'n cranks af met de achterkant van mijn voeten , en met een overschoen wordt het moeilijk de cranks niet te raken.
Als je de knieen gedwongen naar binnen laat staan , dus je hielen naar buiten krijg je ook veel last van je heupen.
Affin probeer het maar eens.
 
Greetz Rene


We hebben het hier niet over ligfietsen toch ? Ik stel de plaatjes zo af dat ze onder de bal van mijn voet zitten, dat kan iedereen voelen.
Vervolgens zoek ik naar de posities die voor mijn voeten goed en fijn is en zorg dan dat ik naar beide kanten evenveel speling heb.

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 09 feb 2007 15:48

Ik heb hetzelfde probleem. En ik heb geen x-benen (maar waarschijnlijk wel een te groot scrotum dan). Nu ik mijn liezen voor het fietsen invet met broekenvet (van Born in dit geval) heb ik er geen last meer van gehad tijdens of na het fietsen.

Plaats reactie