Quoten: Origineel geplaatst door riherm1 op 27 Maart 2007
iWat is jullie ervaring?, scheurt het snel verder?, Kan ik gokken dat het wiel in één stuk de kasseien over komt?
Ik moet anders als de bliksem een ander achterwiel regelen
Ik weet of de Shimano's net zo snel doorscheuren als mijn Mavic's (zie mijn post van 1 maart), maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en een ander achterwiel proberen te regelen, zeker gelet op al die kasseien.
velgen scheurtjes
hoi,de scheurtjes die ik mijn SHIMI WHR600 velg rond een spaak zijn WEL erger geworden en ben teruggegaan naar fietsenmaker: S TEC in Schermbeck, DLD.De wielen zijn gekocht in aug 2005: nog een paar maanden voor het verstrijken van de garantietermijn van 2 jaar.
Prima service: ik heb een reservewiel meegekregen terwijl ze het wiel opsturen naar Shimano!
Beetje zorgelijk: ze vertelden me dat de velg 'schon richtig durchgebremst' was: afgesleten door het remmen. Ze wisten niet of er daarom nog garantie op het wiel zou zitten.
Ik wil hierover even jullie mening weten:1) het scheuren van de velg rond een spaak heeft toch niets te maken met het slijten van de remvlakken? Ik zie het verband niet.
2) Ik heb 6000km op deze wielen gereden, waarvan misschien 1000 in de bergen: das toch niet zoveel?, een velg zou dan toch niet al versleten moeten zijn? Ik rij nog meer km's met een buitenband.
3) Als het onverhoopt niet onder de garantie valt: ze hadden Ksyrium elite's staan voor 250E: zijn dit goede wielen?, en is dit een goede prijs?
Ik rij +- 4000km per jaar, 73kg.
Prima service: ik heb een reservewiel meegekregen terwijl ze het wiel opsturen naar Shimano!
Beetje zorgelijk: ze vertelden me dat de velg 'schon richtig durchgebremst' was: afgesleten door het remmen. Ze wisten niet of er daarom nog garantie op het wiel zou zitten.
Ik wil hierover even jullie mening weten:1) het scheuren van de velg rond een spaak heeft toch niets te maken met het slijten van de remvlakken? Ik zie het verband niet.
2) Ik heb 6000km op deze wielen gereden, waarvan misschien 1000 in de bergen: das toch niet zoveel?, een velg zou dan toch niet al versleten moeten zijn? Ik rij nog meer km's met een buitenband.
3) Als het onverhoopt niet onder de garantie valt: ze hadden Ksyrium elite's staan voor 250E: zijn dit goede wielen?, en is dit een goede prijs?
Ik rij +- 4000km per jaar, 73kg.
Lijkt me weinig met het remmen te maken te hebben (maar ik ben op dit gebied geen expert).
Wat ik wel weet is dat 6000 km absoluut niet enorm veel is voor een wielset. Van Mavic wielen zou ik verre blijven, maar in deze ben ik bevooroordeeld. Zou eerder bij Campagnolo/Fulcrum of Easton gaan kijken. Die hebben in die prijsklasse zeer degelijke wielen (bijvoorbeeld Zonda's, Vista's, Circuit, Fulcrum3).
Wat ik wel weet is dat 6000 km absoluut niet enorm veel is voor een wielset. Van Mavic wielen zou ik verre blijven, maar in deze ben ik bevooroordeeld. Zou eerder bij Campagnolo/Fulcrum of Easton gaan kijken. Die hebben in die prijsklasse zeer degelijke wielen (bijvoorbeeld Zonda's, Vista's, Circuit, Fulcrum3).
Quoten: Origineel geplaatst door riherm1 op 14 Mei 2007
hoi,de scheurtjes die ik mijn SHIMI WHR600 velg rond een spaak zijn WEL erger geworden en ben teruggegaan naar fietsenmaker: S TEC in Schermbeck, DLD.De wielen zijn gekocht in aug 2005: nog een paar maanden voor het verstrijken van de garantietermijn van 2 jaar.
Prima service: ik heb een reservewiel meegekregen terwijl ze het wiel opsturen naar Shimano!
Beetje zorgelijk: ze vertelden me dat de velg 'schon richtig durchgebremst' was: afgesleten door het remmen. Ze wisten niet of er daarom nog garantie op het wiel zou zitten.
Ik wil hierover even jullie mening weten:1) het scheuren van de velg rond een spaak heeft toch niets te maken met het slijten van de remvlakken? Ik zie het verband niet.
2) Ik heb 6000km op deze wielen gereden, waarvan misschien 1000 in de bergen: das toch niet zoveel?, een velg zou dan toch niet al versleten moeten zijn? Ik rij nog meer km's met een buitenband.
3) Als het onverhoopt niet onder de garantie valt: ze hadden Ksyrium elite's staan voor 250E: zijn dit goede wielen?, en is dit een goede prijs?
Ik rij +- 4000km per jaar, 73kg.
even een update hierover:
alles valt onder garantie, ik krijg een nieuw wiel.wederom prima service van S-Tec
hoi,de scheurtjes die ik mijn SHIMI WHR600 velg rond een spaak zijn WEL erger geworden en ben teruggegaan naar fietsenmaker: S TEC in Schermbeck, DLD.De wielen zijn gekocht in aug 2005: nog een paar maanden voor het verstrijken van de garantietermijn van 2 jaar.
Prima service: ik heb een reservewiel meegekregen terwijl ze het wiel opsturen naar Shimano!
Beetje zorgelijk: ze vertelden me dat de velg 'schon richtig durchgebremst' was: afgesleten door het remmen. Ze wisten niet of er daarom nog garantie op het wiel zou zitten.
Ik wil hierover even jullie mening weten:1) het scheuren van de velg rond een spaak heeft toch niets te maken met het slijten van de remvlakken? Ik zie het verband niet.
2) Ik heb 6000km op deze wielen gereden, waarvan misschien 1000 in de bergen: das toch niet zoveel?, een velg zou dan toch niet al versleten moeten zijn? Ik rij nog meer km's met een buitenband.
3) Als het onverhoopt niet onder de garantie valt: ze hadden Ksyrium elite's staan voor 250E: zijn dit goede wielen?, en is dit een goede prijs?
Ik rij +- 4000km per jaar, 73kg.
even een update hierover:
alles valt onder garantie, ik krijg een nieuw wiel.wederom prima service van S-Tec
@ riherm1.
Je mag blij zijn dat je hem in Duitsland gekocht heb, zit je ook meteen een stuk beter kwa. garantie afhandling lijkt mij.
Duitse Importeur van Shimano Paul Lange, doet gelukkig niet zo moeilijk kwa. garantie afhandeling.
Bij Benelux kan je ongeveer zo'n antwoord verwachten: We doen er niets mee.
Je mag blij zijn dat je hem in Duitsland gekocht heb, zit je ook meteen een stuk beter kwa. garantie afhandling lijkt mij.
Duitse Importeur van Shimano Paul Lange, doet gelukkig niet zo moeilijk kwa. garantie afhandeling.
Bij Benelux kan je ongeveer zo'n antwoord verwachten: We doen er niets mee.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5579
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 14 Mei 2007
Lijkt me weinig met het remmen te maken te hebben (maar ik ben op dit gebied geen expert).
Wat ik wel weet is dat 6000 km absoluut niet enorm veel is voor een wielset. Van Mavic wielen zou ik verre blijven, maar in deze ben ik bevooroordeeld. Zou eerder bij Campagnolo/Fulcrum of Easton gaan kijken. Die hebben in die prijsklasse zeer degelijke wielen (bijvoorbeeld Zonda's, Vista's, Circuit, Fulcrum3).
Mavic wielsets mijdt ik tegenwoordig ook maar, anderzijds de mavic velgen vind ik nog steeds top! Open pro ceramic, CXP 33 en Reflex blijven voor mijn gewoon prima velgen om een stevig en betrouwbaar setje mee te bouwen!
Lijkt me weinig met het remmen te maken te hebben (maar ik ben op dit gebied geen expert).
Wat ik wel weet is dat 6000 km absoluut niet enorm veel is voor een wielset. Van Mavic wielen zou ik verre blijven, maar in deze ben ik bevooroordeeld. Zou eerder bij Campagnolo/Fulcrum of Easton gaan kijken. Die hebben in die prijsklasse zeer degelijke wielen (bijvoorbeeld Zonda's, Vista's, Circuit, Fulcrum3).
Mavic wielsets mijdt ik tegenwoordig ook maar, anderzijds de mavic velgen vind ik nog steeds top! Open pro ceramic, CXP 33 en Reflex blijven voor mijn gewoon prima velgen om een stevig en betrouwbaar setje mee te bouwen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door STURKY op 03 Maart 2007
Ik vraag me wel af hoe het komt dat er zo snel scheurtjes ontstaan bij de spaken. Zijn we te zwaar? pompen we de banden te hard op? Of waren de spaken te strak gespannen? De FM vond het ook een beetje vreemd. Hij kwam niet verder dan ''heb je een keer een valpartij gehad?''. Nee dus
Meestal is de oorzaak te hoge spaakspanning. Spaken net even te strak gezet of gebeurt langzamerhand bij het nastellen in de loop der tijd. Er zijn wel speciale spaakspanningmeters voor (o.a roseversand gebruikt die) maar die kosten honderden euros en dat vindt de gemiddelde fietsenmaker te duur. En het is niet altijd duidelijk welke min max spanning gewenst is dus dan heb je er ook niets aan.
CXP 22 is overigens geen heel hoogwaardig model maar zou bij normaal gebruikt toch tienduizenden km mee moeten kunnen.
Ik vraag me wel af hoe het komt dat er zo snel scheurtjes ontstaan bij de spaken. Zijn we te zwaar? pompen we de banden te hard op? Of waren de spaken te strak gespannen? De FM vond het ook een beetje vreemd. Hij kwam niet verder dan ''heb je een keer een valpartij gehad?''. Nee dus
Meestal is de oorzaak te hoge spaakspanning. Spaken net even te strak gezet of gebeurt langzamerhand bij het nastellen in de loop der tijd. Er zijn wel speciale spaakspanningmeters voor (o.a roseversand gebruikt die) maar die kosten honderden euros en dat vindt de gemiddelde fietsenmaker te duur. En het is niet altijd duidelijk welke min max spanning gewenst is dus dan heb je er ook niets aan.
CXP 22 is overigens geen heel hoogwaardig model maar zou bij normaal gebruikt toch tienduizenden km mee moeten kunnen.