Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Scheur magnesium frame

superd
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2007 20:32

superd 14 mar 2007 21:07

Ik heb een groot probleem, want er zit een scheurtje in de staande buis van mijn magnesium raceframe. Zijn er nog handige lassers die dit kunnen oplossen? Of zijn er mischien andere oplossingen om dit te repareren? De scheur zit vlak boven de las van de bovenbuis en loopt schuin naar de achterzijde waar de inkeping zit voor de omklemming van de zadelpen. Mischien zijn er al mensen geweest met hetzelfde probleem. Alle reacties zijn welkom! Alvast bedankt! Groeten Dirk.
 
<b>superD</b>

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 15 mar 2007 00:00

ajajaj, ik weet alleen dat magnesium heel snel corrodeert en moeilijk te bewerken is. Welk frame is het? een pinarello dogma? Valt het niet onder garantie? En hoe is het gebeurd: verkeerde diameter zadelpen/aandraaimoment? Ik denk sowieso dat magnesium niet door jan en alleman kan gerepareerd worden...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

ivo1
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 mei 2006 14:15

ivo1 15 mar 2007 17:15

een vriend van mij heeft een metaalwinkel. waar ze allerlij soorten metaalbewerkingen doen. misschien moet je het daar wel vragen. is wel in rotterdam site>>> www.metaalwinkel.nl<<<

superd
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2007 20:32

superd 15 mar 2007 19:34

Bedankt voor jullie reacties!
Helaas helpen jullie antwoorden mij niet. Het frame is al te oud om aanspraak op garantie te maken en bij de metaalwinkel kunnen ze mij ook niet verder helpen. Het is een erg lastige metaalsoort. Mischien drogen mijn tranen als ik eenmaal een nieuwe heb gekocht. Een schrale troost.
 
<b>superD</b>

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 20 mar 2007 22:11

Als je er toch mee door durft te rijden,raad ik je aan om in ieder geval op het eind van de scheur een klein gaatje te boren van ongeveer 2 mm.
Dan scheurt het niet of minder snel verder.
Zij is ook tegen

superd
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2007 20:32

superd 21 mar 2007 20:58

Goede oplossing. Maar ondertussen heb ik al een nieuw frame besteld. Ik wil nog wel wat experimenteren met het verlijmen van de zadelpen, bijv.
Bedankt voor de goede adviezen.
 
<b>superD</b>

puppetshow
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2006 00:11

puppetshow 27 mar 2007 23:17

Kan je hem niet door de fabriek laten maken? Je kan altijd de kosten opvragen, als het een pinarello is kun je altijd even een e-mail sturen naar Gloria Pinarello, deze reageert altijd terug (kan in engels). info@pinarello.com

Plaats reactie