Kan iemand mij vertellen hoe het volgende in zijn werk gaat Als ik een frame (Pinarello Paris Carbon) bestel samen met alle onderdelen die ik nodig heb, kan ik hem dan zelf in elkaar flansen of MOET ik dat door mijn FM laten doen. En zo ja, hoeveel kost dat monteren.
ps. ben van plan om het frame in Italie te kopen en de onderdelen in Duitsland
Alvast bedankt
Fiets zelf bouwen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12
En anders kan je op dit forum ook nog terecht... weinig dat hier niet te vinden is!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Ik zou hem zelf opbouwen, ik beleef er altijd plezier aan. Ik heb wel eens 120 euro betaald voor het opbouwen (niet dat ik het zelf niet kon maar het was een verzekerings gevalletje).
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Als je handig bent zou ik het gewoon zelf doen , tis allemaal niet zo moeilijk en je hebt er veel voldoening van.
Spreek uit ervaring met me eigen racefiets
Er is een heel Topic op dit forum over het opbouwen van een racefiets hier word een racefiets opgebouwd Compleet met plaatjes en zeer duidelijke toelichting van TS-Biker
Kan het topic zo niet vinden.
Spreek uit ervaring met me eigen racefiets
Er is een heel Topic op dit forum over het opbouwen van een racefiets hier word een racefiets opgebouwd Compleet met plaatjes en zeer duidelijke toelichting van TS-Biker
Kan het topic zo niet vinden.
Spullen uitzoeken, en vervolgens zelf je fiets maken vind ik het leukste wat er is. Ik ben nu met mijn nieuwe fiets (Fort)bezig.
Wel goed opletten dat je het goede bracket neemt, als je het frame in Italië koopt, en de spullen in Duitsland
Je weet ook meteen hoe alles in elkaar zit, en hoef (bijna) nooit naar de winkel terug. Alleen bij afhalen frame vragen of de dealer de draad goed snijdt. Dat speciale gereedschap heb ik niet.
Qua moeilijkheid lijkt het meer dan het is. Hier kun je weel info vandaan halen: http://www.parktool.com/repair/
Dirk
Dirk
Wel goed opletten dat je het goede bracket neemt, als je het frame in Italië koopt, en de spullen in Duitsland
Je weet ook meteen hoe alles in elkaar zit, en hoef (bijna) nooit naar de winkel terug. Alleen bij afhalen frame vragen of de dealer de draad goed snijdt. Dat speciale gereedschap heb ik niet.
Qua moeilijkheid lijkt het meer dan het is. Hier kun je weel info vandaan halen: http://www.parktool.com/repair/
Dirk
Dirk
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37675
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En goed gereedschap aanschaffen. Met name een goede kabelknipper bespaart je heeeeeeeeeel veel ellende!
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 18 Maart 2007
En goed gereedschap aanschaffen. Met name een goede kabelknipper bespaart je heeeeeeeeeel veel ellende!
Om het rafelen van een binnenkabel te voorkomen, deze eerst op maat afknippen en dan het einde Vertinnen met een Soldeerbout en dan een afdek dopje erop doen nadat je de kabel door de buitenkabel hebt gedaan.
Tipje van de Vakman
En goed gereedschap aanschaffen. Met name een goede kabelknipper bespaart je heeeeeeeeeel veel ellende!
Om het rafelen van een binnenkabel te voorkomen, deze eerst op maat afknippen en dan het einde Vertinnen met een Soldeerbout en dan een afdek dopje erop doen nadat je de kabel door de buitenkabel hebt gedaan.
Tipje van de Vakman
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37675
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door chevalier op 18 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 18 Maart 2007 En goed gereedschap aanschaffen. Met name een goede kabelknipper bespaart je heeeeeeeeeel veel ellende! Om het rafelen van een binnenkabel te voorkomen, deze eerst op maat afknippen en dan het einde Vertinnen met een Soldeerbout en dan een afdek dopje erop doen nadat je de kabel door de buitenkabel hebt gedaan.
Tipje van de Vakman
Klopt helemaal, maar als je al geen goede kabeltang hebt kom je er nooit
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 18 Maart 2007 En goed gereedschap aanschaffen. Met name een goede kabelknipper bespaart je heeeeeeeeeel veel ellende! Om het rafelen van een binnenkabel te voorkomen, deze eerst op maat afknippen en dan het einde Vertinnen met een Soldeerbout en dan een afdek dopje erop doen nadat je de kabel door de buitenkabel hebt gedaan.
Tipje van de Vakman
Klopt helemaal, maar als je al geen goede kabeltang hebt kom je er nooit
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22
Quote: Origineel geplaatst door chevalier op 18 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 18 Maart 2007 Om het rafelen van een binnenkabel te voorkomen, deze eerst op maat afknippen en dan het einde Vertinnen met een Soldeerbout en dan een afdek dopje erop doen nadat je de kabel door de buitenkabel hebt gedaan.
Tipje van de Vakman
Zo deed ik het ook altijd. Vorige week op een van mijn fietsen de kabels vernieuwd. Volgens mij zijn de nieuwe kabels originele Campa kabels. Zijn niet te vertinnen. Volgens mij zijn deze van RVS. Klopt dit?
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 18 Maart 2007 Om het rafelen van een binnenkabel te voorkomen, deze eerst op maat afknippen en dan het einde Vertinnen met een Soldeerbout en dan een afdek dopje erop doen nadat je de kabel door de buitenkabel hebt gedaan.
Tipje van de Vakman
Zo deed ik het ook altijd. Vorige week op een van mijn fietsen de kabels vernieuwd. Volgens mij zijn de nieuwe kabels originele Campa kabels. Zijn niet te vertinnen. Volgens mij zijn deze van RVS. Klopt dit?