Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ricardo Ricco

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 apr 2007 11:02

Het mooie is dat wij in Nederland altijd heel sceptisch doen over het dope gebruik van buitenlanders, maar zelf gewoon geloven dat onze jongens 100 clean zijn  Wakker worden!!

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 14 apr 2007 16:57

Precies!
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 14 apr 2007 23:27

ik steek mijn hand voor niemand meer in het vuur, wat ze ook allemaal mogen beweren. Verder ben ik nog steeds fan van Pantani, maar hou ik niet zo van blinde heldenverering, die het zicht op de werkelijkheid vertroebelt. Ook het rijden van Ricco en die nieuwe, Cobo bevalt me, maar vertrouwen doe ik ze geen van allen. Dat vergalt me echter het plezier in het wielrennen niet, zoals het bij sommigen wel irritant wordt gevonden. Dat is dan jammer, maar niet mijn zaak.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 15 apr 2007 00:58

Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 13 April 2007

Dat Michael Boogerd keihard zichzelf keihard zit vol te pompen met verboden middelen!?


Twas sarcastisch
Kvind het vergezocht, diegene die pakken worden gepakt.Dekker nog nooit gepaktBoogerd tot nu ook nietArmstrong ook nietMaarja kweet het ook niet

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 15 apr 2007 10:46

Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 14 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 13 April 2007

Dat Michael Boogerd keihard zichzelf keihard zit vol te pompen met verboden middelen!?


Dekker nog nooit gepakt

Dekker had ooit wel een 'iets' te hoge hematocriet, die Rabobank heel snel in de doofpot heeft gegooid.
Anti-Spacers!

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 18 mar 2010 09:05

Blijkbaar gaat het Italiaanse gevallen godenkind terug beginnen. Overal lees ik nu dat hij niet meer dezelfde fout gaat maken. Toch straf, want toen hij betrapt werd, was er volgens hem uiteraard geen sprake van doping. Over welke fouten zou hij het dan hebben?
Waarschijnlijk bedoelt hij gewoon dat hij niet meer de fout gaat maken om zich te laten betrappen....

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 18 mar 2010 09:12

@Ricco heeft altijd gezegd dat hij gebruikt heeft en vond het erg merkwaardig dat hij slechts op 2 dagen positief bevonden werd. Dit omdat hij, naar eigen zegge, Al weken gebruikte. Ook zei hij destijds geen enkele spijt te hebben, oa ook omdat er veel meer gebruikt werd.

In deze context geloof ik Ricco nu nog veel minder dan ik destijds in de Tour al deed. Waarom zou het nu zo anders zijn...

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 18 mar 2010 09:24

Van mij krijg je geen kritiek hoor, hij is betrapt, heeft zijn straf uitgezeten en mag dus gewoon weer beginnen.

Ben zelfs benieuwd op welk niveau hij terugkomt en wat hij kan laten zien. Heb toch wel genoten van zijn manier van koersen en de lef die hij soms had. Ja hij had gebruikt, maar het was toch schitterend om naar te kijken? :)

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 18 mar 2010 09:26

Er zijn twee verschillende discussies. Hoe Ricco destijds behandeld is, dat was absoluut schandalig en had niets met een menselijke behandelijng te maken. Zeker in perspectief met eerdere dopingzondaars.

Over zijn terugkeren in het peloton heb ik een dubbele mening net als bij ieder andere renner. Iedereen verdient een nieuwe kans, renners als Basso en zelfs Rasmussen zijn nooit officieel betrapt en maken dit grijze gebied alleen maar groter.

Qua renner en prestaties was Ricco altijd een bijzonder opvallend persoon. In die periode werden erg veel renners betrapt wat zijn geloofwaardigheid op dat moment al in twijfel stelde.

Daar hij op dat moment geen enkele vorm van spijt uitsprak, voor de dingen die hij deed en daarmee de sport in discrediet heeft gebracht vind ik wel kwalijk. Al ben ik mij wel bewust van de beperkte 'waarde' van deze uitspraken van 'spijt'.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 18 mar 2010 09:26

De arrogantie waarmee ricco destijds zijn collega's belachelijk maakte zal hier wel debet aan zijn misschien?
Ik ben eens benieuwd hoe hij het er vanaf brengt....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 18 mar 2010 09:33

GastheerG schreef: Maar kan iemand me uitleggen wat nu ECHT het verschil is?


Of ik het echt kan uitleggen weet ik niet, maar volgens mij zijn er een paar dingen die voor veel mensen moeilijk te accepteren zijn. Ricco had een hele grote mond en is een zeer extrovert persoon, als die grote mond dan gebaseerd blijkt op dopinggebruik is dat voor veel mensen anders als wanneer iemand een wat minder grote mond heeft.
In eerste instantie gat hij aan geen spijt te hebben, fout in de ogen van veel mensen berouw geeft begrip.
Men heeft meer van hem genoten met zijn geweldige manier van koersen dan van anderen, dus is de teleurstelling ook groter als het blijkt dat zijn prachtige prestaties op doping zijn gebaseerd.
Hij gebruikt huilt uit bij zijn vrouw en gaat verder, zijn vrouw gebruikt en hij laat haar zitten met een net geboren kind.
Ik denk dat in deze zaken een soort van verklaring zit, waarom mensen anders tegen Ricco aankijken dan tegen vele anderen.
Voor mij geld, gepakt, gestraft, iedereen verdient een tweede kans (of dat ook voor een derde kans geldt, daar ben ik met mezelf nog niet uit)
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Plaats reactie