Alles over vakanties op én met de fiets

Col open of dicht

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 05 apr 2007 21:20

Regelmatig zijn hier postings te vinden met de vraag of een col/pas al open of nog dicht is.
Nu staat mij bij dat er in de verschillende landen websites zijn met informatie daarover. Ooit had ik die van Frankrijk bij mijn favorieten staan maar wat ik ook doe ik vind hem niet meer.
Wie o wie kent de websites en geeft de url?
Leef! Fiets!

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 05 apr 2007 22:10

Quote: Origineel geplaatst door Tinn op 05 April 2007
Regelmatig zijn hier postings te vinden met de vraag of een col/pas al open of nog dicht is. Nu staat mij bij dat er in de verschillende landen websites zijn met informatie daarover. Ooit had ik die van Frankrijk bij mijn favorieten staan maar wat ik ook doe ik vind hem niet meer.Wie o wie kent de websites en geeft de url?



http://www.infotrafic.fr/

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 05 apr 2007 22:18

Dat is em!! Bedankt.
Zijn er ook dergelijke sites voor landen als Zwitserland, Italia, Spanje enzo?
Leef! Fiets!

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 06 apr 2007 12:20

voor Zwitserland moet je hier zijn: http://www.swissinfo.org/ita/infotraffi ... t=490#pass
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 06 apr 2007 17:32

Bedankt Dario!
Leef! Fiets!

proosi
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2007 22:14

proosi 18 apr 2007 22:40

Wie weet hoe het zit als een col voor dit wordt aangegeven.
Mag je daar dan wel onder de slagboom door? Ben je dan in overtreding? Wordt er op gecopntroleerd? Doen veel wielrenners dit? Ik vind het juist mooi om tot aan de sneeuw te fietsen. Of dat op de top is of er onder, maakt mij niet uit, ik wil die natuur zien.
Wie heeft er nog zin om mee te gaan? ik ga vrijdag 27-4 nacht weg en ga zondag 6 mei terug. Zit te denken aan omgeving guillestre/braincon en alpe d'huez, mogelijk vanwege temperatuur mont ventoux

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 19 apr 2007 00:06

op de mont ventoux ligt dan ook nog sneeuw hoor. Heb er zelf begin mei al gestaan voor een slagboom bij Chalet Reynard. Er onderdoor gekropen en toch tot aan de top gefietst. Afdaling is wel berekoud, maar daar kun je je op kleden.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 apr 2007 09:59

Quoten: Origineel geplaatst door proosi op 18 April 2007


Wie weet hoe het zit als een col voor dit wordt aangegeven.
Mag je daar dan wel onder de slagboom door? Ben je dan in overtreding? Wordt er op gecopntroleerd? Doen veel wielrenners dit? Ik vind het juist mooi om tot aan de sneeuw te fietsen. Of dat op de top is of er onder, maakt mij niet uit, ik wil die natuur zien.
Wie heeft er nog zin om mee te gaan? ik ga vrijdag 27-4 nacht weg en ga zondag 6 mei terug. Zit te denken aan omgeving guillestre/braincon en alpe d'huez, mogelijk vanwege temperatuur mont ventoux


die slagbomen dienen gewoon om te voorkomen dat onattente automobilisten nutteloos naar boven zouden rijden en/of zich nodeloos in gevaar zouden brengen.
Met de fiets gaat er niemand je wat in de weg leggen om naar boven te rijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ancher
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 jul 2004 12:00

ancher 21 apr 2007 21:16

Die slagbomen zijn er voor alle verkeer. Met de fiets ben je dus ook in overtreding. Dat is zeker vervelend wanneer je dan onverhoopt een ongeluk zou krijgen.
Quote: die slagbomen dienen gewoon om te voorkomen dat onattente automobilisten nutteloos naar boven zouden rijden en/of zich nodeloos in gevaar zouden brengen.Met de fiets gaat er niemand je wat in de weg leggen om naar boven te rijden.


Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 apr 2007 21:34

Dit jaar zal het met de sneeuw wel meevallen, want er is weinig gevallen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 23 apr 2007 09:52

Quoten: Origineel geplaatst door Ancher op 21 April 2007

Die slagbomen zijn er voor alle verkeer. Met de fiets ben je dus ook in overtreding. Dat is zeker vervelend wanneer je dan onverhoopt een ongeluk zou krijgen.
Quote: die slagbomen dienen gewoon om te voorkomen dat onattente automobilisten nutteloos naar boven zouden rijden en/of zich nodeloos in gevaar zouden brengen.

Met de fiets gaat er niemand je wat in de weg leggen om naar boven te rijden.






Mag je dan te voet naar boven? Wat zegt dat reglement dan eigenlijk?
Wat met MTB-ers?
Volgens mij staan die slagbomen er voor alle gemotoriseerd verkeer.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 apr 2007 10:56

Probleem met de afgesloten is vooral het afdalen. Er liggen vaak nog stenen op de weg die er met de sneeuw opgekomen zijn, ook ligt er vaak nog wat sneeuw aan de bergkant van de weg. Met klimmen heb je daar nauwlijks last van, maar met afdalen moet je wel heel erg oppassen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie