Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 08 mei 2008 15:22

havana schreef:Die Wuyts is echt een clown (..) Ik kan hem trouwens vrij aardig nadoen


Dat verbaast mij niets. ;)

Trouwens de gewraakte uitzending is terug te zien op www.uitzendinggemist.nl.

robotje
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 apr 2008 16:45

robotje 08 mei 2008 16:30

Oké fiets technisch heeft Smeets misschien niet veel kennis van zaken.
Maar hij loopt natuurlijk wel al een tijdje mee in de tour en weet van het reilen en zeilen.
Bij de avondetappe komt hij daarom beter tot z'n recht dan als verslaggever…
Alhoewel hij ook niet moet doorslaan met z'n romantiek.
Die Dalida ben ik inmiddels zo beu als koude pap :-)

Meestal zap ik een beetje tussen NOS en Sporza…
http://www.1world2wheels.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 08 mei 2008 16:57

Ik kies toch duidelijk voor Sporza. Met Michel Wuyts en Hans De Clercq. Perfect duo vind ik. Herkennen meteen de renners ipv van Ducrot en Dijkstra. Dus daarom voor mij ALTIJD Sporza.

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 09 mei 2008 11:33

Als het die twee zijn op Sporza zet ik altijd de klank uit...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 mei 2008 13:08

De Clerq zegt af en toe wel zinnige dingen maar dat piepstemmetje is vreselijk.

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 13 mei 2008 13:04

...om van zijn storende West-Vlaamse accent nog maar te zwijgen!

Doorgaans is mijn favoriete VRT-duo Renaat Schotte-Karl Vannieuwkerken, maar afgelopen weekend zat Schotte wel iets tè veel gratuit te leuteren over de Siciliaanse Mafia, zodat het ronduit irritant werd...
(en - dat moet ik Wuyts wel nageven - ze hadden iets meer moeite kunnen doen om de toeristische bezienswaardigheden die door de RAI altijd uitgebreid in beeld worden gebracht een beetje te duiden - zonder dat ik moet weten in welk restaurant ze gegeten hebben!, in plaats van het vrijblijvend-onder-elkaar-grinniken als kleine jongens)
Maar soit, ik ben al heel blij dat Sporza de koers rechtstreeks uitzendt, in tegenstelling tot NOS of RTBF!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

crasher
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2008 13:30

crasher 19 mei 2008 13:55

Mart Smeets, hoewel hij soms wat sensatiebelust is. Hij is wel een "liefhebber".
in strijd met de zwaartekracht

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 mei 2008 11:25

Gisteren, slotfase etappe:
Peloton neemt een bocht naar rechts. José De Cauwer: "Hier is een bocht naar rechts..."
Peloton rijdt onder spoorwegbrug door. José De Cauwer: "Spoorwegbrug onderdoor..."
Peloton komt onder spandoek van de laatste kilometer. José De Cauwer: "Nu is het nog één kilometer"

Dáárvoor moesten ze toch echt wel een expert naar Italië sturen! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 24 mei 2008 00:20

Voor mij Sporza of Nos. Commentatoren maakt me niet zoveel uit. Beetje afwisselen, prima.
Bij de nos is er vaak wat meer achtergrond over Rabo en de nederlanders, soms teveel door de oranje-bril, weliswaar.
Eurosport trek ik echt slecht, Blijlevens is gewoon geen commentator, en Nelissen heeft het maar over valpartijen die komen gaan... Die ziet overal gevaar
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 24 mei 2008 00:37

Dijkstra is ronduit saai. Blijlevens had nee moeten zeggen toen ze hem vroegen en datzelfde geldt ook voor Nelissen, die aan zijn lijf te zijn al jaren geen fiets meer heeft aangeraakt. Jose de Cauwer moeten ze alleen interviewen en niet laten becommentarieren. Dario, je hebt helemaal gelijk!
Hans de Clerq doet het vrij aardig maar is toch echt geen commentator.
Renate Schotte is wel aardig, alleen wordt na een tijdje ook saai om naar te luisteren.
Karl Van Nieuwkerken vind ik top. Goede verslaggever met verstand van fietsen.
Hetzelfde vind ik van Ducrot.
Smeets? Tja, hij mag dan wel minder verstand hebben van de nieuwste onderdelen, maar een koers verslaan is echt wel aan hem besteed!
Hetzelfde geldt voor Wuyts, al jaren een van m'n favorieten. Mag soms wel eens wat minder uitwijden over bepaalde dingen.
Ideale combi: Smeets-Ducrot en Wuyts-Van Nieuwkerken.
Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 sep 2020 22:48

Dit topic eens omhoog schoppen.... wat vinden we van de commentatoren anno 2020?

Zelf merk ik dat ik me steeds meer ga ergeren aan Wuyts. Het is De Cauwer die me toch bij Sporza houdt....

Fijn dat Herbert "waar is Mollema??!!" Zijkstra weg is bij de NOS, maar zijn vervanger, de shorttrackcommentator Joris van den Berg, is geen haar beter. En Ducrot tjsa, dat was altijd al een ramp IMHO. Geen NOS dus voor mij.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 04 sep 2020 23:00

De Cauwer is nog steeds voldoende reden om naar Sporza te kijken. Wielerkenner en -fanaat maar ook gewoon een zeer sympathieke mens.
Afbeelding

Plaats reactie