Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 mar 2022 08:25

Ik sukkel zelf ook wat met dat probleem van herkenbaarheid bij de vrouwen. Soms is het duidelijk, als Ruben zegt dat Julie De Wilde de kop neemt en het blijkt Kastelijn te zijn dan had hij al aan de verschillende lichaamsbouw kunnen zien dat dat niet klopte. Maar soms is het moeilijk, ook al heb ik altijd een startlijst bij de hand. Het zou niet slecht zijn om zoals in het veldrijden met schouder/arm -nummertjes te rijden. (de zonnebrillen maken het er ook niet makkelijker op)

i-mac

i-mac 17 mar 2022 08:44

ottorongo schreef: 16 mar 2022 23:35 Hetzelfde kan je ook Renaat Schotte toedichten. De truitjes kent hij allemaal maar renners,waarvan hij het rugnummer niet kan zien oei maar. En bij een valpartij ziet hij altijd de kopman vallen want die is de enige die hij kent
Ik ben zelf geen fan van Schotte, maar laat ons niet vergeten dat hij mdden de koers zit op een motor. Het gaat er veelal hectisch aan toe, dus kan ik me inbeelden dat het vanop de motor niet altijd makkelijk is om een renner te herkennen. Het is voor ons als tv kijker soms al moeilijk.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 17 mar 2022 08:50

Ik heb de wedstrijd maar kort gekeken (zelf gefietst). Wie was die kleinere Movistar-renster die de weg overstak en daarmee de nodige schade veroorzaakte (en wel het nodige kopwerk deed)?
Niet zijken maar reiden !

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 mar 2022 16:40

pino schreef: 17 mar 2022 08:50 Ik heb de wedstrijd maar kort gekeken (zelf gefietst). Wie was die kleinere Movistar-renster die de weg overstak en daarmee de nodige schade veroorzaakte (en wel het nodige kopwerk deed)?
Ik vermoed Oyarbide maar ben niet zeker. Ik heb haar een halfslachtige demarrage en een tijdje kopwerk zien doen in de laatste twintig kilometer. Probleem is dat Alicia González ook nog in het peloton zat en die heeft precies dezelfde lengte en bouw.

Zoek de verschillen...

Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 17 mar 2022 17:33

verschillende armstukken

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 mar 2022 17:56

Andere maat frame
Do or don’t, there is no try

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 mar 2022 18:10

Wat nemen jullie het weer letterlijk. Het zijn uiteraard geen foto's uit dezelfde race (en beiden niet uit Nokere Koerse) en als één van de twee op kop van het peloton ziet rijden moet je maar net weten wie van de twee een net ietsje groter frame heeft (als dat al echt zo is en geen gezichtsbedrog want ze de rensters zijn 1.60 en 1.61 groot dezelfde framemaat zou logisch zijn).

Het ging mij er uiteraard om dat ik denk dat "pino" Oyarbide bedoelt maar dat het moeilijk te zeggen is omdat ze lastig van González te onderscheiden is.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 17 mar 2022 18:17

In ieder geval 2 opties, dank!
Niet zijken maar reiden !

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 17 mar 2022 20:51

Beiden hebben een verschillende paardenstaart (haar van onder de helm)?

i-mac

i-mac 27 mar 2022 17:52

Deze morgen was José De Cauwer diep ontroerd toen de doedelzakspeler “Amazing Grace” begon te spelen ter nagedachtenis van de duizenden en duizenden mensen die om het leven kwamen tijdens de 2 wereldoorlogen die in de streek van Ieper enorm hard hebben gewoed. Met een welgemeende godverdoemme zei hij dat het nogs steeds bezig is, terwijl we het eigenlijk zouden moeten herdenken.

Ik voelde met hem mee. Telkens ik ga fietsen in die regio, sta ik een paar keren stil bij die grote kerkhoven. Dankzij die mensen hebben we de vrijheid die we nu omarmen. Als je ziet hoe jong ze meestal waren, dan wordt een lens daar heel erg stil van.

Ik ben geen fan van Vannieuwkerke, maar het moet gezegd, zijn kennis over de streek en zijn geschiedenis, daar krijgt hij mijn grootste respect voor. De koers zelf was lange tijd heel erg saai, en dan mogen de presentatoren het presteren om al die uren vol te babbelen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 mar 2022 18:17

Ik heb het ook gevolgd ja. Ben een enorme fan van de Cauwer en dit demonstreert weer eens waarom!
Mooi moment 👍🏼 mooi mens ook dat hij hier op deze wijze aandacht aan besteed!
Do or don’t, there is no try

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 27 mar 2022 23:11

'Amazing grace' ontroert mij ook steeds (als Schotland fanaat) de video van André Rieux afpelen op yuoutupe bij een schemerlampje emotioneert mij zeer sterk. zelfs (zou ik het wel zeggen) tot vochtige ogen toe. Het zal ook deze uitvoering zijn die ik zal laten afspelen tijdens mijn begrafenis. :oops:

Plaats reactie