Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2022 14:13

Je hebt voor groot deel ook wel gelijk wat mij betreft qua entourage, maar die knabbel&babbel waar je 2 uur lang naar moet luisteren zijn gewoon echt niet goed, zijn veel en veel te veel aan het woord. En laat dat nu net het belangrijkste deel zijn...
En nogmaals, Albers is echt een vreselijke man om naar te moeten kijken en luisteren. Het recht voor z'n raap van Doornbos is veel prettiger en informatiever.
Less is bore

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 05 apr 2022 14:56

Off-topic maar Ziggo F1 was zo ontzettend slecht. Die hele F1 crew daar spatte de arrogantie vanaf. Blij dat de F1 bij Ziggo weg is. Viaplay heeft wat tijd nodig maar gaat goed komen. Albers vind ik juist prettig om naar te luisteren (F1 podcast Telegraaf), vooral zijn technische kennis.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 05 apr 2022 14:59

@viaplay
Als je direct na de safetycar denkt dat DRS al weer werkt, heb je de kennis niet op orde. De eerste race de hele tijd roepen dat Verstappen inloopt op Leclerc, terwijl het gemiddeld gewoon 1,5 seconden blijft, maak je het spannender dan het is. Bovendien zat ik toen al meer te kijken of de auto heel bleef dan dat er wat in te halen viel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2022 16:15

+1
En soms is gewoon even tijdens een wedstrijd niks zeggen ook erg prettig, ongeacht welke sport.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 apr 2022 18:12

Dat zou inderdaad fijn zijn. Maar helaas is dat hors protocol: zodra mensen een paar seconden geen commentaarstem horen denken ze dat er iets mis is met de verbinding en schakelen ze weg.

Daarom lullen die gasten maar wat ;)
Do or don’t, there is no try

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 05 apr 2022 18:28

Ik heb me geabonneerd op F1TV, engelstalig met oud F1 rijders Anthony Davidson, Jenson Button en Martin Brundle als commentatoren.
Had geen zin om €14,- voor een Viaplay abbo neer te leggen, nu ben ik €65,- kwijt voor een heel jaar....
Uitgebreide voorbeschouwingen en goede uitleg over de auto's met hun aerodynamica.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 05 apr 2022 22:08

Enzzo schreef: 04 apr 2022 22:07 Ik heb de finale van de ronde van Vlaanderen via de radio (VRT 1 Sporza) moeten volgen vanwege onderweg zijnde in de auto. Maar daarna uiteraard nog wel even de beelden bekeken op tv met commentaar. Wat me daarbij opviel was dat op Sporza tv het commentaar een beetje een anticlimax was. Op NOS werd ik gek van het geblèr van Joris van den Berg.
Nee dan toch liever Christophe Vandegoor op de radio, die mens weet de spanning echt tot een hoogtepunt te brengen zoals een goed radiocommentator betaamd!!
En Ruben Van Gucht samen met Lieselot Decroix kan ik ook goed hebben bij de vrouwenkoersen.
Eigenlijk vind ik wielrennen op de radio veel spannender dan voor de tv hangend kijken. Ik was in mijn jeugd al enorme fan van Radio Tour de France op de NOS met toen nog de legendarische Theo Koomen die vanalles bij elkaar verzon om het maar spannend te maken ;)
Tegenwoordig luister ik alleen nog naar Sporza radio voor de koers (als ik geen beeldscherm bij de hand heb voor tv) en dat bevalt me prima!

En radio Tour op de VRT vind ik echt heel prettig met Gert Geens en Bart Schols (veel humor en zelfreflectie). En Sven Nys, Serge Pauwels en Frank Hoste als sidekick van Christophe Vandegoor vind ik ook altijd erg goed.
Christophe heeft toch wel de neiging om door te ratelen.
Op TV vind ik de combinatie Carl VN en Jose DC een geweldige verbetering. (Beetje tegen mijn verwachting).
Die mannen hebben plezier als ze commentaar geven. Dat straalt ervan af.
Wat ben ik blij dat we van die azijnpisser af zijn.
Tussenkomsten van Renaat voegen weinig toe. Hij vertelt gewoon wat we 2 minuten geleden in beeld zagen.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 05 apr 2022 23:17

+1 -Alleen verwachtte ik wel een degelijke (en meer bescheiden)commentaar van Karl. En bij Josee lijkt er ook een last van zijn schouders te zijn gevallen na exit Wuyts.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 apr 2022 10:08

EmPeHa schreef: 05 apr 2022 14:59 @viaplay
Als je direct na de safetycar denkt dat DRS al weer werkt, heb je de kennis niet op orde. De eerste race de hele tijd roepen dat Verstappen inloopt op Leclerc, terwijl het gemiddeld gewoon 1,5 seconden blijft, maak je het spannender dan het is. Bovendien zat ik toen al meer te kijken of de auto heel bleef dan dat er wat in te halen viel.
Dat ben ik met je eens, dat viel mij op.

Olaf had daar ook wel een handje van spannender maken dan het is. Hij is 15 jaar vergeten de tijd/afstand van de pitsstraat mee te nemen in de voorsprong of achterstand.
Z'n splash en dash opmerkingen toen er nog getankt werd. Het is geen oval racen met indycars.

Goed misschien moeten we als kijkers met wat meer kennis soms maar genoegen nemen met deze zaken.
Kijk naar drive to survive, mooie beelden soms, maar inhoudelijk is het wel ver van de werkelijkheid.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 06 apr 2022 10:34

Ja, daar werd ik bij Mol ook gek van. "Als ik teambaas zou zijn, zou ik dit doen" en dan kwam er weer een stompzinnige opmerking. Net alsof de F1 hetzelfde is als de Clio-cup. Bijvoorbeeld met heel weinig benzine kwalificeren, terwijl je daarmee moet starten. Sta je "pole" en dan na 1 rondje naar binnen om te tanken. Heb je dus helemaal niks aan.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 apr 2022 13:45

Enzzo schreef: 04 apr 2022 22:07En Ruben Van Gucht samen met Lieselot Decroix kan ik ook goed hebben bij de vrouwenkoersen.
Eens, al vind ik het spijtig dat ze bijna geen rensters herkennen. Zodra het geen Vlaamse is komen ze niet verder dan algemeenheden en als ze geen kampioenstruitje dragen moeten ze opzichtig wachten tot een rugnummer in beeld komt (hoewel dat wellicht erger is sinds Beyen het heeft overgenomen van Decroix).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 07 apr 2022 00:10

Wat betreft V Gucht helemaal mee eens, volgens mij bereidt hij zijn werk (commentaar geven) niet of niet goed genoeg voor. Liezelot hoeft dat dan weer minder te doen want ze zit midden in de koers en het verwonderdt mij steeds weer hoeveel rensters ze kent.Daarom is zij zo'n goeike.

Plaats reactie