Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 apr 2022 07:53

Maar ik hoor Lieselot niet meer, het is altijd de hijgende en kirrende Beyen.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 apr 2022 08:55

ottorongo schreef: 07 apr 2022 00:10 Wat betreft V Gucht helemaal mee eens, volgens mij bereidt hij zijn werk (commentaar geven) niet of niet goed genoeg voor. Liezelot hoeft dat dan weer minder te doen want ze zit midden in de koers en het verwonderdt mij steeds weer hoeveel rensters ze kent.Daarom is zij zo'n goeike.
De kennis van Decroix (die je toch ook niet moest overschatten) camoufleerde de onkunde van Van Gucht. Maar Decroix is voor het begin van dit seizoen vervangen door Beyen en die weet al net zo weinig als Ruben. Gelukkig voor hen wint Kopecky waardoor ze wel extreem geëmotioneerd verslag kunnen doen om dan instagramfilmpjes te posten van hoe zij meeleven in de commentaarcabine. Dat ze de anderen niet kennen valt dan niet zo op.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2022 09:18

Danny en Roxanne zijn wat mij betreft een hele goede combi. Roxanne kent veel van de meiden goed en Danny is gewoon een hele fijne commentator vind ik.
Less is bore

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 07 apr 2022 10:03

Ik vind Ruben en Ine Beyen ook allesbehalve toppers. Het lijkt soms wel dat Ruben ons wil meenemen in de cursus 'wielrennen kijken voor newbies' die hij zelf volgt. En Ine kan dat echt niet compenseren.
Afbeelding

i-mac

i-mac 07 apr 2022 10:24

Zondagmorgen hadden de mensen van Sporza ook moeite om sommige renners te herkennen. Dat kwam omdat ze een jasje aan hadden, waardoor hun rugnummers niet te zien waren. En werd er hardop nagedacht hoe dat kon opgelost worden. Sommige teams werken met de naam van de renner op de helm. Er werd geopperd om zoals bij teamsporten als voetbal elke renner/team een vast nummer toe te kennen. Maar wetende dat elk team soms 30 renners of meer in dienst heeft, zal je opeens met rugnummer 433 geconfronteerd worden.

Wat denken jullie hierover? Of welke mogelijkheden zouden er nog uit de bus kunnen komen?

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 07 apr 2022 10:29

Voor mij is het niet zo'n issue;
tegen dat men in het spannende deel van de koers aanbeland is, zullen het toch vaak wel de bekende gezichten zijn + een enkeling die tegen die tijd wel geïdentificeerd is ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 apr 2022 10:39

i-mac schreef: 07 apr 2022 10:24 Zondagmorgen hadden de mensen van Sporza ook moeite om sommige renners te herkennen. Dat kwam omdat ze een jasje aan hadden, waardoor hun rugnummers niet te zien waren. En werd er hardop nagedacht hoe dat kon opgelost worden. Sommige teams werken met de naam van de renner op de helm. Er werd geopperd om zoals bij teamsporten als voetbal elke renner/team een vast nummer toe te kennen. Maar wetende dat elk team soms 30 renners of meer in dienst heeft, zal je opeens met rugnummer 433 geconfronteerd worden.

Wat denken jullie hierover? Of welke mogelijkheden zouden er nog uit de bus kunnen komen?
Dat is niet wat geopperd werd. Het idee is om renners het hele seizoen vaste rugnummers te geven zoals in het voetbal. Zoals Tadic het Ajaxshirt draagt met nummer 10 en Madueke het PSV-shirt met nummer 10 zo zou dan bijvoorbeeld Merlier het Alpecinshirt met nummer 10 dragen en Asgreen het Quickstepshirt met de 10. Dus geen nummer 433.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 apr 2022 10:43

lijkt me een goed plan. Soms schrik je even als je in een bergetappe iemand er door ziet zakken in een shirt van een favorieten ploeg. En dan wil je gewoon snel weten wie het is. Hetzelfde bij valpartijen.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 apr 2022 11:12

In mijn ogen totale onzin.
Als men iedereen een specifiek rugnummer gaat geven wat herkenbaar moet zijn moeten dit grote nummers zijn anders zie je ze niet.
Dat gaat ten koste van sponsorruimte, iets wat in het wielrennen cruciaal is.
En uiteindelijk kijk je dan alleen naar de nummers die jij interessant vindt.
De rest van de plus/minus duizend profrenners ken je, net zoals nu, toch niet.
In etappekoersen weet ik na twee á drie dagen wel welke interessante renner met welk nummer rijdt.
En in de klassiekers herken ik de meeste renners ook aan hun lichaamsbouw.
Wat ik wel een verbetering zou vinden is als de boven-/voorkant van de helm van een nummer voorzien zou zijn.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 07 apr 2022 11:15

Ooit toch een experiment geweest dat je renners digitaal kon tracken. Dan zie je vanzelf wie er in een groepje zitten of waar jouw favoriet zit.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 07 apr 2022 11:39

Lieselot kende toch heel veel vrouwen op het zicht, ze had koersinzicht (ervaring) en kende het reilen en zeilen van de koers met daarenboven heel veel weetjes en nieuwtjes uit het vrouwenpeloton. Een crème van een commentator.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 apr 2022 10:52

Kunnen we de fiets geen kleur geven dan :-) ipv rugnummers op naam of de helm. Woutje heeft dat al geregeld.
Levert hem nog geld op ook

Plaats reactie