Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 apr 2007 11:35

Quoten: Origineel geplaatst door bikeboss op 13 April 2007


Dat Uytterhoeven en Wuyts niet samen door één deur kunnen is niet verwonderlijk: zij willen allebei als de intelligentste overkomen. Beiden komen nogal eens hooghartig over de brug door o.a. hun medecommentator heel opvallend te corrigeren. Dat doe je niet voor meer dan een miljoen kijkers! Dat ze vlotter praten dan ex-profs is gezien hun beroep niet meer dan logisch, maar dat ze hierin ook een reden zien om die mensen op koerstechnisch vlak terecht wijzen vind ik niet kunnen; ze hebben geen van beiden ooit een koers gereden! Door de commentaar van Wuyts heen hoor je vaak de ex-onderwijzer met het belerend vingertje.
Ik herinner mij nog levendig een uitspraak van Roger De Vlaeminck uit de beginjaren van Wuyts:"Die kerel komt pas in het peloton kijken en hij waant zich al de Paus van de wielrennerij". Ook Ludo Dierickxsens was enkele jaren terug co-commentator en doorzag logischerwijs het koersverloop veel duidelijker dan Wuyts; het is voor brave Ludo bij die ene keer gebleven...

Uyterhoeven weet in elk geval wat fietsen is en heeft ook koersdoorzicht, en Wuyts ja, die zijn commentaar is triestig, triestig, triestig, zucht....
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

coureurtjen
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 okt 2006 15:06

coureurtjen 16 apr 2007 19:22

Uytterhoeven is de beste commentator, wuyts heeft zijn tijd wel wat gehad... ik ben wuyts wat beu eigenlijk... en van Smeets moet ik niets meer weten... Hij heeft de Ronde Van Vlaanderen afgebroken op een radiozender. dat voor een wielerverslaggever kan niet.
http://www.pelot&#111;n-game.net" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
gratis &#111;nline wielerspel in de aard van Hattrick: zeker eens proberen :).

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 16 apr 2007 20:39

Wat heeft Smeets dan gezegd over de Ronde van Vlaanderen?
Dat Wuyts zijn tijd gehad heeft zou ik niet meteen zeggen. Wel is het zo dat hij gedegouteerd is door het onder de mat vegen van al die dopinggevallen; hij voelt zich wat bedrogen. Ik denk dat hij niet de enige is!

coureurtjen
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 okt 2006 15:06

coureurtjen 16 apr 2007 21:27

ik bedoel dat hij wat opgebrand is bij de wielerliefhebber. het is Wuyts, wuyts... Het is tijd voor wat variatie :).
http://internetradio.vrt.be/radiospeler ... Player=wmp
hij doet echt minachtend over RVV. luister zelf :).
http://www.pelot&#111;n-game.net" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
gratis &#111;nline wielerspel in de aard van Hattrick: zeker eens proberen :).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 apr 2007 00:08

Smeets was vandaag weer lekker bezig * not *
Hij herkende bijna niemand goed, had het zoals vrouwke al opmerkte steeds over Caisse d'Espagne. Herbert vond ik voor de verandering positief opvallen.
Smeets blijft het ook leuk vinden als mensen grote versnellingen draaien terwijl die tijd toch wel achter ons ligt.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 23 apr 2007 00:16

Wat mij betreft mag Mart van de buis af. Het wordt tijd voor wat fris bloed, analyse en commentaar ipv het ouwe jongens krentenbrood geouwehoer. Ik moet er niet aan denken dat Mart nog 20 jaar de Tour de France doet. Hij heeft zelf eens aangegeven de TdF te willen doen tot hij erbij neer valt.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 23 apr 2007 01:02

't Begint wel te vervelen dat ze op de Belg het AGR-parcours telkens zo afkraken. Elk jaar hetzelfde zeurderige liedje over al die verkeersdrempels, vluchtheuvels, wegversmallingen, et cetera. Alsof er in Vlaanderen altijd over hemelsbrede snelwegen gerouleerd kan worden.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 23 apr 2007 14:38

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 22 April 2007

't Begint wel te vervelen dat ze op de Belg het AGR-parcours telkens zo afkraken. Elk jaar hetzelfde zeurderige liedje over al die verkeersdrempels, vluchtheuvels, wegversmallingen, et cetera. Alsof er in Vlaanderen altijd over hemelsbrede snelwegen gerouleerd kan worden.


Bij ons heb je inderdaad alleen perfect gelegde asfaltwegen zonder hindernissen én heel breed.    Veiliger kan niet!  Hier herstellen ze de wegen altijd zo goed mogelijk, vegen ze het glas na ongevallen nooit op  het fietspad enz.
Nee serieus, ik las dat het jullie zo opvalt dan in België de wegen zo slecht zijn en euh 't is waar...het valt vooral op als ik op reis ben (met de auto uiteraard, naar Italië ).   Jezus kon water in wijn veranderen en hier kunnen ze asfalt als kasseien laten aanvoelen.
 
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 23 apr 2007 15:48

Quote: Origineel geplaatst door havana op 22 April 2007
Smeets was vandaag weer lekker bezig * not *Hij herkende bijna niemand goed, had het zoals vrouwke al opmerkte steeds over Caisse d'Espagne. Herbert vond ik voor de verandering positief opvallen.Smeets blijft het ook leuk vinden als mensen grote versnellingen draaien terwijl die tijd toch wel achter ons ligt.


Ergerde me gisteren inderdaad mateloos aan de continue fout van dhr Smeets, tijdens de koers nog een mailtje aan de NOS verstuurd met het verzoek Mart in te lichten over caisse d'epargne... (wat overigens eenFransebank is... heeft niks met Spanje te maken!)

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 apr 2007 16:10

Ben er door jullie opmerkingen de laatste tijd eens op gaan letten, en inderdaad zit hij er vaak naast (Caisse d'Espagne was me ook opgevallen!); voor mij is de commentaar echter in eerste instantie achtergrondgekeuvel, dus hoe ze het zeggen is al zo belangrijk als wàt ze zeggen - en wat dat betreft blijf ik de NOS véél gezelliger dan de VRT vinden. Maar het is misschien wel zo dat Smeets stilaan zijn tijd gehad heeft (net als Uytterhoeven trouwens)...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 apr 2007 16:20

@ Dogestyle: ik heb dat ook gedaan! Kreeg vanmorgen een mailtje terug: "we zullen 't doorgeven". Hopelijk helpt 't, ik moet ondertussen steeds harder lachen om die ouwe knurft. 
Ik herriner me nog het afscheid van Armstrong: "Sjenk joe Lens, sjenk joe ferry mutsj fur ze memmoriez"
Nou dan kan de hele buurt hier meegenieten van mijn buldergelach...

Plaats reactie