Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 11 apr 2007 23:32

ik vind het ook vrij logisch als je wat voor je eigen landgenoten bent. Precies hetzelfde gebeurt bij het wk-voetbal of schaatsen of welke sport dan ook...
zelf vind ik de wedstrijden met smeets op de achtergrond het leukst.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 apr 2007 23:39

Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 11 April 2007

Ik kijk altijd op Sporza, behalve als er koersen opkomen die Sporza niet uitzend.


Haha, heb je je eigen zin al eens goed gelezen?
Mijn favoriete commentatoren zijn Hans De Clercq (eenvoudigweg omdat hij -eigenlijk niet toevallig- een van de mensen is met het grootste koersinzicht en als commentator het meest zinnige zaken te zeggen heeft) en Marc Uytterhoeven (heeft de subtiele lijn tussen commentaar, zelfrelativering en humor gevonden).Mart Smeets mag dan wel een leuke schaatscommentator zijn, in het wielrennen is ie enkel een meerwaarde als (1.) hij zwijgt tijdens een wieleruitzending (dat lijkt hij al aardig begrepen te hebben) en (2.) hij een avondprogramma tijdens de Tour presenteert (dat zit knap in elkaar).
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

reinvandewou
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55

reinvandewou 11 apr 2007 23:51

smeets geeft zelden commentaar bij schaatsen. hij doet alleen de voor- en nabesprekingen. wel kan hij ook fantastisch basketbal verslaan, maar dat doet ie niet meer.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 11 apr 2007 23:56

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 11 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 11 April 2007

Ik kijk altijd op Sporza, behalve als er koersen opkomen die Sporza niet uitzend.


Haha, heb je je eigen zin al eens goed gelezen?
Mijn favoriete commentatoren zijn Hans De Clercq (eenvoudigweg omdat hij -eigenlijk niet toevallig- een van de mensen is met het grootste koersinzicht en als commentator het meest zinnige zaken te zeggen heeft) en Marc Uytterhoeven (heeft de subtiele lijn tussen commentaar, zelfrelativering en humor gevonden).Mart Smeets mag dan wel een leuke schaatscommentator zijn, in het wielrennen is ie enkel een meerwaarde als (1.) hij zwijgt tijdens een wieleruitzending (dat lijkt hij al aardig begrepen te hebben) en (2.) hij een avondprogramma tijdens de Tour presenteert (dat zit knap in elkaar).
 

dalida       Dat programma is inderdaad de moeite waard om de avond af te sluiten.   Met glaasje wijn genieten van de tour.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 apr 2007 01:20

Het is toch wel jammer dat De Neel er niet meer is....

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 12 apr 2007 01:24

Quote: Origineel geplaatst door havana op 11 April 2007
Het is toch wel jammer dat De Neel er niet meer is....


Zag hem deze week nog over straat strompelen en tijdens het openmaken van zijn autoportier op het asfalt ineen zakken... Met wat hulp kwam hij toch achter zijn stuur terecht, god knows wat er daarna nog gebeurd is... Triest hoor

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 12 apr 2007 01:49

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 11 April 2007


Quote: Origineel geplaatst door havana op 11 April 2007

Het is toch wel jammer dat De Neel er niet meer is....

Zag hem deze week nog over straat strompelen en tijdens het openmaken van zijn autoportier op het asfalt ineen zakken... Met wat hulp kwam hij toch achter zijn stuur terecht, god knows wat er daarna nog gebeurd is... Triest hoor

Had ie weer een slokje teveel op?

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 12 apr 2007 09:48

Smeets ben ik niet zo dol op! Voor hem komt wielrennen niet op de eerste plek, hij houdt meer van Basketbal en andere amerikaanse sporten. Verder vindt hij zichzelf nogal geweldig. Als sidekick van Breukink vond ik hem wel OK, Breuk zei zelden wat namelijk en dan is elke aanvulling welkom. Met ducrox als duo is het weer minder, al is ducrox wel enthousiast. Geef mij maar Herbert Dijkstra, hij heeft een fijn stemgeluid en weet ook veel details van renners, en knalt er af en toe een mooie anekdote uit, als het echt saai wordt.
 
 

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 12 apr 2007 10:09

Bij Sporza is het Tom voor en Tom na... Zelfs in de koersen waar hij niet aan de start staat wordt de nodige zendtijd gespendeerd aan hoe Tom het gedaan zou hebben als hij hier wel had gereden! Was trouwens ook al het geval in de dagen dat Frankie VDB nog 'eponeerde'. Geef mij toch maar gewoon Maarten (renners oogpunt) en Herbert (algemeen beschouwend)

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 12 apr 2007 11:26

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 11 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 11 April 2007

Ik kijk altijd op Sporza, behalve als er koersen opkomen die Sporza niet uitzend.


Haha, heb je je eigen zin al eens goed gelezen?

Eigenlijk nu pas haha , altijd Sporza dus.

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 12 apr 2007 11:42

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 11 April 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 11 April 2007Ik kijk altijd op Sporza, behalve als er koersen opkomen die Sporza niet uitzend.
Haha, heb je je eigen zin al eens goed gelezen? en Marc Uytterhoeven (heeft de subtiele lijn tussen commentaar, zelfrelativering en humor gevonden).
.


Uytterhoeven, zèlfrelativering? Hij relativeert zowat alles, da's waar, maar de laatste keer dat ik hem zichzelf heb weten relativeren moet in de late jaren 80 geweest zijn...

Het avondprogramma van Smeets vind ik dan weer praatjes voor de vaak: als de koers gedaan is is ze gedaan; voor de hineininterpretierungen en gezellige cafébabbel achteraf zorg ik desgevallend liever zelf! Terwijl ik tijdens de koers dan weer liever wat rustige badinerende commentaar heb dan hoogdravend gedram.
Mijn droomcombinatie: Mart Smeets + Dirk De Wolf! (Dirk, waar zit je?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 apr 2007 12:16

Over Wuyts schijnen complete Belgische forums volgepraat te worden, wat vindt men zo erg aan hem? (misschien dat de Belgen onder ons wat toelichting kunnen geven?).De Avondetappe vind ik persoonlijk zo geweldig nog niet omdat Smeets zichzelf veel belangrijker vindt dan dan zijn gasten.Dijkstra gebruikt zoveel clichés dat je hem als commentator gewoon niet serieus kunt nemen. Er zijn zelfs online wedstrijden waarin je kunt voorspellen in welke etappe Dijkstra een bepaald cliché voor het eerst zegt en hoe vaak precies. Erg geestig om te lezen

Plaats reactie