Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hallo

firedre
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2007 01:14

firedre 19 apr 2007 01:39

Ben sinds enkele weken weer met wielrennen begonnen, gewoon eerst recreatief om weer conditie op te bouwen.
Heb zo'n 20 jaar geleden heel veel, en ook in clubverband gefietst. (was nog met de versnellings hendels op het frame...)
Die schoenen met clips zijn ook wel ff wennen
ben voor de Trek 1000SL gegaan:
Afbeelding
Prima tevreden over, is voor het weer beginnen een prima fiets,
nu mijn vraag, forum is behoorlijk groot dus het zal wel ergens staan,maar vind niet echt een antwoord.
Waar kun je trainings-schema's vinden voor een 'heropstapper' ?
Bvb. Dank

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 apr 2007 10:05

Zitvlees.nl is een aardig startpunt.

Als ik jou was zou ik eerst maar eens 15 à 20 rustige duurtrainingen doen alvorens intensief te gaan trainen.

[edit]Rezne was me weer voor ;)

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 19 apr 2007 10:05

Speciaal voor 'heropstappers' he, volgens mij heb je meteen een nieuw woord uitgevonden

Enkele sites met goede schema's voor zowel beginners als gevorderden zijn bijvoorbeeld:

da s één
nog één
en nu ik toch bezig ben; nog maar één

Ze geven ook allerlei tips en trucs en zijn zeker nuttig. Ik ben vooral fan van de eerste.

Succes
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 19 apr 2007 11:45

Heropstapper? Herintreder zul je bedoelen :)
Wat is je doel? Weer echt de bergen in enzo? Of op zaterdag met vrienden tochten fietsen?
Heb je voor dat laatste ook trainingsschema's nodig? Gewoon lekker einden wegrijden zou ik zeggen. En luisteren naar je lichaam, maar dat is altijd belangrijk.

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 19 apr 2007 14:10

Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 19 April 2007


Heropstapper? Herintreder zul je bedoelen :)
Wat is je doel? Weer echt de bergen in enzo? Of op zaterdag met vrienden tochten fietsen?
Heb je voor dat laatste ook trainingsschema's nodig? Gewoon lekker einden wegrijden zou ik zeggen. En luisteren naar je lichaam, maar dat is altijd belangrijk.


Dat is natuurlijk een antwoord welk alleen maar gegeven kan worden door iemand die (altijd) al een redelijk goede basiscontie heeft gehad.
Ik ben vorig jaar voor het eerst begonnen. 25 jaar roken, 30 kg te zwaar en een leven lang zittend werk en 0 sport eisen dan echt zijn tol.  Ik merk vaak, op dit en andere fora, dat iemand die altijd fit is geweest zich daar absoluut niet in kan verplaatsen.
Bijvoorbeeld: Ik kon bij een beetje tegenwind niet eens een d1 hartslag houden.
Ander voorbeeld:  proberen 100 rpm's te halen. nmogelijk zelfs met het lichtste verzet kwam ik auto matisch in d2.
Volgende: bij tochtjes van 1 uur of langer : automatisch d3.
Beetje vaartmaken omdat je anders het gevoel hebt dat je beter op een gewone fiets kon rijden: Dagen pijn en nog niet hersteld al aan de volgende training beginnen. (kortom afbraak ipv opbouw)
Ik wil maar zeggen. Als je een slechte conditie hebt, heel rustig aan beginnen en kilometers maken (opbouwen) en Niet op snelheid letten of andere dingen die je "moet" doen. Je moet eigenlijk "fris" van je fiets stappen met het gevoel dat je nog wel wat had kunnen doen. Dan blijft het leuk en wordt je weer hongerig naar de volgende fietstocht.
ZO, da's eruit.
 
 
 
CC, agr 100; limo 100

Plaats reactie