Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Basso niet in de Tour 2007??

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 21 apr 2007 00:40

Ik heb te horen gekregen dat er in de Telegraaf stond dat Basso dit jaar niet welkom was in de Tour. Wat is dat nu weer voor gezeik... Zijn ze bang voor hem ofzo. Die fransen willen zelf zeker weer een keer winnen. Maar is dit wel waar?

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 21 apr 2007 01:44

Quoten: Origineel geplaatst door Master B op 20 April 2007

Ik heb te horen gekregen dat er in de Telegraaf stond dat Basso dit jaar niet welkom was in de Tour. Wat is dat nu weer voor gezeik... Zijn ze bang voor hem ofzo. Die fransen willen zelf zeker weer een keer winnen. Maar is dit wel waar?

Ik hoop dat het waar is! dopeurs mogen uit de koers gezet worden, Basso net als ullrich!

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 21 apr 2007 04:03

ten eerste: waarom zou Basso het verdienen uit de tour geknikkerd te worden. Volgens mij geld nog steeds dat je pas schuldig bent als doping-gebruik bewezen is... dat het bij Ulrich anders is gegaan komt doordat hij zelf niet echt mee werkte bij het onderzoek.
ten tweede: Het staat in de telegraaf........dat zegt genoeg
no pain no gain

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 21 apr 2007 08:57

"Liever geen Fuentes-renners in de Tour"


"Ik ga aan alle teams vragen om die genoemde renners niet in te zetten", zegt Prudhomme aan L'Equipe.


 
"Maar let op: dit mag geen eenzijdige beslissing worden. In de Waalse wielerweek wil ik daar met alle ploegen over praten.""De informatie uit Duitsland (een van de bloedzakjes die bij dokter Fuentes is gevonden, is van Jan Ullrich, red) heeft de zaken veranderd.""De genoemde renners zijn nu des te meer verdacht. En dat kan de Tour missen als kiespijn. ""We kunnen niet zomaar toekijken en helemaal niks doen", zegt Prud'homme ook. "Iedereen die met koers is begaan moet er alles aan doen om het dopingspook te verjagen. Er moet solidariteit zijn."
 
www.sporza.be

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 21 apr 2007 17:46

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Prud'homme zijn slag thuishaalt. Basso en de andere betrokkenen moeten eruit, evengoed als Ullrich. Aan een Tour waarin Basso iedereen fluitend uit de wielen rijdt zoals in de Giro 2006 zou ik me bont en blauw ergeren. Opgeruimd staat netjes! Ik heb al eerder aangegeven dat ik alle discussies rond het al dan niet rechtsgeldig zijn van de bewijslast te belachelijk vind voor woorden en er dan ook niet aan deelneem. Ik pas dus voor de oeverloze discussie, die nu weer ongetwijfeld op dit forum rond Basso zal losbreken. 

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 21 apr 2007 19:04

Quoten: Origineel geplaatst door bikeboss op 21 April 2007

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Prud'homme zijn slag thuishaalt. Basso en de andere betrokkenen moeten eruit, evengoed als Ullrich. Aan een Tour waarin Basso iedereen fluitend uit de wielen rijdt zoals in de Giro 2006 zou ik me bont en blauw ergeren. Opgeruimd staat netjes! Ik heb al eerder aangegeven dat ik alle discussies rond het al dan niet rechtsgeldig zijn van de bewijslast te belachelijk vind voor woorden en er dan ook niet aan deelneem. Ik pas dus voor de oeverloze discussie, die nu weer ongetwijfeld op dit forum rond Basso zal losbreken. 


Ik denk er ook zo over!   Liever een zo proper mogelijke tour.   Ik vind het nog steeds heel eigenaardig dat er eigenlijk maar 1 renner gestraft werd in die hele zaak (Ullrich).   Het kan niet dat alleen zijn bloed kan getraceerd worden.   Het is ook heel raar dat die zaak zo weinig gevolgen heeft.   Voor mij ook : Basso ea. eruit al is het maar om ze weer wakker te schudden.
Er zou ook strenger gereageerd moeten worden bij renners die nog effectief betrapt worden : levenslang schorsen!    Er rijden er momenteel teveel rond die 'verdacht' zijn.   Vdb werd zo hard aangepakt terwijl zovele anderen vrijuit gaan....frustrerend.   Zo'n mooie sport en zo'n rot milieu.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

marcopantani
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21

marcopantani 21 apr 2007 19:46

Eindelijk iemand met ballen die het durft deze bedriegers aan te pakken. Nu nog de 65 astma lijders radicaal aanpakken  en misschien wint dan wel de beste en wordt het geloofswaardig !
 

contador120
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jan 2006 19:16

contador120 21 apr 2007 20:32

Zou mooi zijn, waarschijnlijk zal Contador dan als kopman uitgespeeld worden

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 21 apr 2007 20:44

Quoten: Origineel geplaatst door campaioen op 21 April 2007


ten eerste: waarom zou Basso het verdienen uit de tour geknikkerd te worden. Volgens mij geld nog steeds dat je pas schuldig bent als doping-gebruik bewezen is... dat het bij Ulrich anders is gegaan komt doordat hij zelf niet echt mee werkte bij het onderzoek.
ten tweede: Het staat in de telegraaf........dat zegt genoeg


ten eerste en ten laatste; allemaal dikke zever in pakskes!iederéén is het beu dat dopeurs altijd weer gered worden door procedurefouten, nog even en de tour wordt gewonnen door degene met de beste advocaten.
vergeet voor één keer die gerechtelijke molen,bloed bij Fuentes is schuldig! I love it, de tour wordt weer een heeel klein beetje interessant!

marcopantani
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21

marcopantani 21 apr 2007 20:54

Of Bruyneel zelf kopman ?

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 21 apr 2007 21:47

Quoten: Origineel geplaatst door timper op 21 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door bikeboss op 21 April 2007

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Prud'homme zijn slag thuishaalt. Basso en de andere betrokkenen moeten eruit, evengoed als Ullrich. Aan een Tour waarin Basso iedereen fluitend uit de wielen rijdt zoals in de Giro 2006 zou ik me bont en blauw ergeren. Opgeruimd staat netjes! Ik heb al eerder aangegeven dat ik alle discussies rond het al dan niet rechtsgeldig zijn van de bewijslast te belachelijk vind voor woorden en er dan ook niet aan deelneem. Ik pas dus voor de oeverloze discussie, die nu weer ongetwijfeld op dit forum rond Basso zal losbreken. 


Ik denk er ook zo over!   Liever een zo proper mogelijke tour.   Ik vind het nog steeds heel eigenaardig dat er eigenlijk maar 1 renner gestraft werd in die hele zaak (Ullrich).   Het kan niet dat alleen zijn bloed kan getraceerd worden.   Het is ook heel raar dat die zaak zo weinig gevolgen heeft.   Voor mij ook : Basso ea. eruit al is het maar om ze weer wakker te schudden.
Er zou ook strenger gereageerd moeten worden bij renners die nog effectief betrapt worden : levenslang schorsen!    Er rijden er momenteel teveel rond die 'verdacht' zijn.   Vdb werd zo hard aangepakt terwijl zovele anderen vrijuit gaan....frustrerend.   Zo'n mooie sport en zo'n rot milieu.

Euh...Basso mocht vorig jaar ook niet meedoen hoor!!! Dus hij is vorig jaar ook gestraft.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2007 03:04

Wat een kort-door-de-bocht redeneringen allemaal. Schuldig ben je pas als het bewezen is. En zolang er niet alle 200 namen op de lijst van Fuentes boven water zijn mogen alle wielrenners gewoon koersen!!! Gelijke monikken, gelijke kappen. Het is zo hypocriet dat de 56 wielrenners wel genoemd zijn en de overige sporters niet.
Less is bore

Plaats reactie