Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Omgevallen fiets reden tot zorg?

eaw-harrie2
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:26

eaw-harrie2 30 apr 2007 22:58

Ik heb een paar weken geleden een Bulls Harrier 1 gekocht. Met mijn vorige fiets, een Koga Miyata Gentsracer (carbon) heb ik een jaar of 15 gedaan, zonder enige schade, ik ben dus erg zuinig op mijn fietsen. Nu gooide mijn zoontje van twee mijn nieuwe fiets vanmiddag om. De klap werd voornamelijk opgevangen door het stuur. Heb niet het idee dat er speling in het balhoofd is ontstaan of dat er iets verbogen is. Wel is er op de plek waar het frame tegen het balhoofd aan zit (aan de achterkant) een dun "reepje" lak losgeraakt. Ik zou denken dat een racefiets bestand moet zijn tegen omvallen, zeker als er niemand op zit, of moet ik me zorgen maken over eventuele (verborgen) schade? Het frame is van aluminium.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 30 apr 2007 23:09

voor zower wij dat zo kunnen beoordelen denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. we kunnen wellicht iets meer zeggen wanneer je wat foto's post. maar zoals ik al zei, denk dat je je geen zorgen hoeft te maken

11-speed
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:36

11-speed 30 apr 2007 23:12

Quoten: Origineel geplaatst door EAW-Harrie2 op 30 April 2007


Ik heb een paar weken geleden een Bulls Harrier 1 gekocht. Met mijn vorige fiets, een Koga Miyata Gentsracer (carbon) heb ik een jaar of 15 gedaan, zonder enige schade, ik ben dus erg zuinig op mijn fietsen. Nu gooide mijn zoontje van twee mijn nieuwe fiets vanmiddag om. De klap werd voornamelijk opgevangen door het stuur. Heb niet het idee dat er speling in het balhoofd is ontstaan of dat er iets verbogen is. Wel is er op de plek waar het frame tegen het balhoofd aan zit (aan de achterkant) een dun "reepje" lak losgeraakt. Ik zou denken dat een racefiets bestand moet zijn tegen omvallen, zeker als er niemand op zit, of moet ik me zorgen maken over eventuele (verborgen) schade? Het frame is van aluminium.

Het zou niet goed zijn als hij daar niet tegen zou kunnen. Ik bedoel als er door zo'n val al schade aan de fiets zou ontstaan, zou ik er niet graag een stukje gewoon mee gaan rijden! M.a.v. ik denk dat het wel mee "valt"

eaw-harrie1
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2007 23:09

eaw-harrie1 30 apr 2007 23:19

Collega,
Als je nou tegen iemand was aangereden, had je nog kunnen zeggen dat je fiets 'a kiss' had gekregen maar ik geloof dat hier de uitdrukking 'it's got a character' op z'n plaats is. Ik hoop dat we snel weer op de Harriers gaan toeren, wat een prachtfietsen,
Jeroen

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 30 apr 2007 23:35

Vorige week hetzelfde gehad. Helaas was bij mij het derailleurpad krom. Deze was gelukkig wel weer te richten maar ik was de fiets toch even kwijt.
CC, agr 100; limo 100

eaw-harrie2
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:26

eaw-harrie2 30 apr 2007 23:59

Bedankt voor alle geruststellende berichten, goed voor de nachtrust. Derailleur net nog even getest maar die doet het nog goed. Zal het voor de zekerheid nog wel even aan de fietsenmaker laten zien.

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 01 mei 2007 00:21

Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 30 April 2007


Vorige week hetzelfde gehad. Helaas was bij mij het derailleurpad krom. Deze was gelukkig wel weer te richten maar ik was de fiets toch even kwijt.


Jimbo,
ik heb hetzelfde als jij gehad. Netjes laten terugbuigen en 2 maanden later brak het (verwisselbare) pad alsnog af, gevolg --->> derailleur kwam in het wiel en schade aan beide onderdelen. Achteraf gezien had ik beter het pad meteen kunnen laten vervangen...
(als je geen verwisselbaar pad hebt gaat dat nogal moeilijk maar onthoud dat het een zwak punt is)
Canyon Ultimate CF SL 2016

Plaats reactie