Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

King of the Mountains fiets

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 mei 2007 22:11

Een fiets met naam KOM (King of the Mountains - tevens de Engelstalige benaming van bergklassementen in wielerwedstrijden) verdient een lichte opbouw. Hier is de mijne dan... voorlopig gestrand op 5,5 kg, niet wereldschokkend maar genoeg om de UCI-regel een poepje te doen ruiken.

Er volgen binnenkort nog wijzigingen aan de fiets (voornamelijk positie!)... en meer detailfoto's + een build list.
Stay tuned !
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 01 mei 2007 22:13

bedankt casran, ik dacht op basis van de foto op het ww-forum al wel dat dit wederom een schitterende toevoeging zou zijn aan jouw toch al indrukwekkende fietspark. bij elk nieuw exemplaar overtref je jezelf weer enigzinds.. dit is wederom een fabileuze bike. gefeliciteerd.
de weizigingen van positie zou visueel een iets verder naar achter geplaatst zadel mogen zijn.
overigens hoe is jouw ervaring met de stijfheid/duurzaamheid/betrouwbaarheid van die THM crank

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 mei 2007 22:21

Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 01 Mei 2007

bedankt casran, ik dacht op basis van de foto op het ww-forum al wel dat dit wederom een schitterende toevoeging zou zijn aan jouw toch al indrukwekkende fietspark. bij elk nieuw exemplaar overtref je jezelf weer enigzinds.. dit is wederom een fabileuze bike. gefeliciteerd.


Hierop dien ik wel even in te pikken. Er zit natuurlijk wel wat verloop in: fietsen die ik vroeger had, hebben ondertussen al hun weg gevonden naar nieuwe eigenaars die er leuke fietskilometers op afmalen. Zo heb ik op dit moment geen fietsen van Trek of Merckx meer in mijn bezit (jammer genoeg, zaten prima racers tussen!), en gaat binnenkort de Kuota Khan -nauwelijk 6 maand oud- in de verkoop, om de enkele reden dat ik maar op 1 topfiets tegelijkertijd kan rijden: geïnteresseerden kunnen zich alvast melden.
Ik bespreek later dit lichtgewichtje. Ik heb 'm vanavond zijn vuurdoop gegeven met LW Standards 20/20: indrukwekkend!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 01 mei 2007 22:24

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 Mei 2007

Hierop dien ik wel even in te pikken. Er zit natuurlijk wel wat verloop in: fietsen die ik vroeger had, hebben ondertussen al hun weg gevonden naar nieuwe eigenaars die er leuke fietskilometers op afmalen. Zo heb ik op dit moment geen fietsen van Trek of Merckx meer in mijn bezit (jammer genoeg, zaten prima racers tussen!), en gaat binnenkort de Kuota Khan -nauwelijk 6 maand oud- in de verkoop, om de enkele reden dat ik maar op 1 topfiets tegelijkertijd kan rijden: geïnteresseerden kunnen zich alvast melden.


ik was hiervan op de hoogte, maar rekende ze toch nog tot jouw fietsarmada, als voorgaande fiets dan wel.
ps: heb je nu een ander zadel gemonteerd op deze 'tweede' foto, al denk ik dat dit optisch bedog is?

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 01 mei 2007 22:48

Kan nu wel een heel lulverhaal gaan houden, maar deze fiets is gewoon PERFECT. Ik zou niet weten wat hier nog mooier aan kan worden.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 01 mei 2007 22:56

is dat trouwens een compact crankstel...? zoals je weet denk ik er zelf over een compact aan te schaffen maar twijfel nog. oa. tussen de diverse merken FSA lijkt kwetsbaar te biljven. en ik wil wel een licht maar toch betrouwbaar crankstel. ander twijfelpunt is de inzetbaarheid/gemak. wat betreft het 'regelmatig' moeten wisselen van bladen.
graag ervaringen (evt. via mail)
alvast bedankt

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 mei 2007 23:17

Quoten: Origineel geplaatst door bluebird1 op 01 Mei 2007

zoooooooo, indrukwekkend fietsje hoor!Zadel staat volgens mij gewoon iets verder naar voren op de onderste foto...


Niets veranderd aan de zadelpositie tussen foto 1 en 2. Hoe dan ook moet ik die herbekijken. Ik denk iets meer setback nodig te hebben, dus schuift het zadel nog naar achter (visueel idd mooier); zoniet kan hierop een lichtere non-setback AX-Lightness Europa komen. Zadel moet ook vlak komen.
  
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 mei 2007 23:26

De buitenkabel naar de achterrem kan nog wel een stukje ingekort

Voor de rest: absolute droomfiets!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 01 mei 2007 23:33

Whohow das nie mis !! inderdaad da zadel ietsje anders en dan is het visueel ook perfect....'k zou hem direct wisselen met mijn ridley pegasus
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 01 mei 2007 23:38

Wow! Erg mooie fiets Casran!
Klopt het dat de remblokhouders voor en achter verschillen? Ik vind het zelf mooi als de stuurpen enigszins parallel loopt aan de bovenbuis. Dus iets minder spacers en de stuurpen onder een kleine hoek. En ik zou een zwarte zadelstrop monteren.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 01 mei 2007 23:40

op het ww-forum geeft hij ook aan dat er nog enkele zaken zullen veranderen, deze specs. list komt hier ongetwijfeld ook nog.

Plaats reactie