Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

GPS

defietsfries
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2007 00:49

defietsfries 06 mei 2007 01:13

Hallo,
Ik denk erover om navigatie voor de fiets aan te schaffen, waar moet ik op letten bij de aankoop.
 
Alvast bedankt voor de reactie

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2007 02:59

Zoek eens op Garmin
Forumlid Bandit is er helemaal gek mee, zie ook zijn site www.zitvlees.nl

triumph
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 nov 2006 17:17

triumph 06 mei 2007 22:18

Quoten: Origineel geplaatst door defietsfries op 05 Mei 2007


Hallo,
Ik denk erover om navigatie voor de fiets aan te schaffen, waar moet ik op letten bij de aankoop.
 
Alvast bedankt voor de reactie


In de vorige uitgave van 'Fiets' worden er een aantal getest.
 
We cannot direct the wind but we can adjust our sails.
Meten is weten, gissen is missen.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 07 mei 2007 14:38

Kijk eens op Motionbased.com . Daar is een forum met heel veel info over navigatie op de fiets.
Heb zelf een Garmin Edge305. Perfect om routes vooraf in te programmeren. En extra mogelijkheden om achteraf je ritten uitgebreid te analyzeren.
Afbeelding

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 08 mei 2007 00:28

Zowel op de site van Notter (Nederland) als op de site van GPS Center (België) kan je erg interessante fora bezoeken. Op beide vindt je een topic over GPS en fietsen. Alles hangt er immers vanaf wat je precies van een GPS op de fiets verwacht, het schaap met vijf poten bestaat niet.
De Garmin Edge zal prima zijn als je de voorkeur geeft aan minimale kaart- en n avigatie en maximale fiets- en trainingsgegevens. Voor mij persoonlijk voldeden mijn vroegere E-Trex en nu een Map 60 Cx prima, in combinatie met m'n Polar S720i.
 

frizzarazz
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2007 00:02

frizzarazz 08 mei 2007 00:43

Op GPS gebied wil je een een SIRF III chipset, die komen altijd als beste uit de test qua nauwkeurigheid en snelheid. Verder kan een bluetooth optie handig zijn als je je mobiele telefoon wilt gebruiken als display. Dan heb je wel een vrij recente/luxe telefoon nodig. Tussen alle verschillende merken met SIRF III chipsets is verder weinig verschil dus let daarnaast voornamelijk op prijs of eventueel grootte van het apparaatje.

Plaats reactie