Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 05 okt 2009 23:56

fiedoo schreef:
SpEric schreef:Hij zit er maar wel mooi... dat doen weinigen hem na.

Vooraf wordt al lang besproken wat er zo'n beetje behandeld wordt, dus keihard hammeren over wie wat waar zal er nooit in zitten helaas.
Kunnen ze dat niet verplichten als je positief bent, alles verklappen .. Anders nooit meer fietsen.


Dat is ook mijn gedacht, en wie betrapt wordt wordt automatisch uit alle uitslagen van de laatste 5 jaar geschrapt.


stenigen zou ook nog kunnen
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 05 okt 2009 23:59

WE HEBBEN HET NIET OVER EEN CRIMINEEL, of moordenaar ..

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 06 okt 2009 00:08

SpEric schreef:WE HEBBEN HET NIET OVER EEN CRIMINEEL, of moordenaar ..


Dat bedoel ik ook
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 06 okt 2009 00:10

Ik twijfel of hij de ruggegraat heeft om terug te komen, om twee jaar voor zijn sport te leven, zonder "the good life". Geen snelle omgeving, snelle auto's, snel succes..............
Twitter: @rbruijns

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 06 okt 2009 00:18

SpEric schreef:WE HEBBEN HET NIET OVER EEN CRIMINEEL, of moordenaar ..


+1
Het is een jonge knul,met jeugdige overmoed
Die doen wel eens vaker wat onverstandigs, zonder de gevolgen te overzien .
Dat risicos nemen hoort een beetje bij jong zijn.
Herkansing dus
Zij is ook tegen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 okt 2009 00:30

pipootje schreef:stenigen zou ook nog kunnen



Doe eens niet zo pedant. Er is niets op tegen om te pleiten voor strengere maatregelen. Je moet die Dekker ook niet over z'n bol wrijven als het een kind is dat een snoepje te veel at...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 06 okt 2009 00:47

Precies! Met het vergevingsgezinde "Ach, dat hoort erbij als je jong bent", houdt je een cultuur in stand die veel verder gaat dan eens een keertje iets proberen.

Denken dat Dekker inderdaad op eigen houtje eenmalig een keertje naar de apotheek is gelopen, getuigd m.i. op een grote naïviteit. Dat blijkt ook wel uit de ontduikende antwoorden van Dekker zelf.

Strenger, veel strenger straffen. Niet alleen de atleten, vooral de toeleveranciers - dat zijn immers de mensen die het grote geld verdienen en buiten schot blijven.

Daarnaast kun je stellen dat een atleet die doping gebruikt, aan vervalsing doet. Met die vervalsing wint hij koersen en dus prijzengeld. Dus met die vervalsing besteeld hij zijn niet gebruikende collega. Vervalsing en diefstal, klint toch aardig crimineel. Tel daarbij op dat de daadwerkelijke actie van het inenemen ook nog eens strafbaar is omdat de producten die gebruikt worden vaak niet -zonder dringende noodzaak op doktersvoorschrift- bij particulieren mogen zijn.

Al met al mag je dus best spreken over een crimineel. Al ziet hij er nog zo schuldbewust en sympathiek uit.

Stenigen nee, maar vergoeilijken als jeugdige overmoed al helemaal niet. Dus straffen, ja. Tenminste 2 jaar schorsen.

Daarnaast vind ik dat 2 jaar te weinig, dat zouden er 4 mogen zijn. Eventueel wanneer je meehelpt aan het onderzoek, die "omerta" doorbreekt, misschien 3 jaar.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 06 okt 2009 00:57

spook schreef:Precies! Met het vergevingsgezinde "Ach, dat hoort erbij als je jong bent", houdt je een cultuur in stand die veel verder gaat dan eens een keertje iets proberen.

Denken dat Dekker inderdaad op eigen houtje eenmalig een keertje naar de apotheek is gelopen, getuigd m.i. op een grote naïviteit. Dat blijkt ook wel uit de ontduikende antwoorden van Dekker zelf.

Strenger, veel strenger straffen. Niet alleen de atleten, vooral de toeleveranciers - dat zijn immers de mensen die het grote geld verdienen en buiten schot blijven.

Daarnaast kun je stellen dat een atleet die doping gebruikt, aan vervalsing doet. Met die vervalsing wint hij koersen en dus prijzengeld. Dus met die vervalsing besteeld hij zijn niet gebruikende collega. Vervalsing en diefstal, klint toch aardig crimineel. Tel daarbij op dat de daadwerkelijke actie van het inenemen ook nog eens strafbaar is omdat de producten die gebruikt worden vaak niet -zonder dringende noodzaak op doktersvoorschrift- bij particulieren mogen zijn.

Al met al mag je dus best spreken over een crimineel. Al ziet hij er nog zo schuldbewust en sympathiek uit.

Stenigen nee, maar vergoeilijken als jeugdige overmoed al helemaal niet. Dus straffen, ja. Tenminste 2 jaar schorsen.

Daarnaast vind ik dat 2 jaar te weinig, dat zouden er 4 mogen zijn. Eventueel wanneer je meehelpt aan het onderzoek, die "omerta" doorbreekt, misschien 3 jaar.

+1
Ik ben er van overtuigd dat vele reacties minder vergevingsgezind zouden zijn tov een ander renner (niet de chouchou van Nederland), bijv. Boonen(zijn coke verhaal !), Ricco en consoorten...
Is logisch natuurlijk dat het 'eigen kind' een beetje ontzien wordt, maar correct is het niet he...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

luque
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 nov 2004 22:05

luque 06 okt 2009 01:04

Net gekeken op uitzendinggemist.nl; kwam erg slecht uit de verf. Ik vind het knap dat ie de uitzending heeft aangedurfd, maar het was zeer onverstandig. Hij was totaal ongeloofwaardig, en toonde helemaal geen berouw.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 okt 2009 02:04

luque schreef:Net gekeken op uitzendinggemist.nl; kwam erg slecht uit de verf. Ik vind het knap dat ie de uitzending heeft aangedurfd, maar het was zeer onverstandig. Hij was totaal ongeloofwaardig, en toonde helemaal geen berouw.



Ben het ook maar eens gaan bekijken. Daar waar ik z'n interview met Mart Smeets nogal nietzeggend en braafjes vond (eigenlijk een non-interview: voorgebakken strategische praatjes waren dat) maakt hij hier toch een paar uitschuivers en komt hij er heel slecht uit... droevig.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

wurst
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 jun 2007 12:12

wurst 06 okt 2009 02:20

Na het interview met Smeets had ik nog een heel klein beetje het gevoel dat TD iets van de waarheid sprak en berouw had. Na het terugkijken van Holland Sport via uitzendinggemist is dat helemaal weg..
Die opmerking over 3 maand salaris kon idd ook absoluut niet. Silence Lotto betaald iemand waarvan zij denken dat diegene naar eer en geweten handelt, en dan probeert meneer nog even wat maanden salaris eruit te slepen.
Ik geloof heilig in het feit dat iedereen een 2e kans verdient, en ook gun ik hem een 2e kans maar ik denk dat deze jongen zal gaan recidiveren.
En Manon Vlier is een lekker wijf!

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 06 okt 2009 08:45

Wat Wurst zegt... Vlier is een lekker wijf. Oh ja, en die Dekker, zelden iemand zo slecht zien liegen. Ik had medelijden met die jongen, als je vooraf niet weet wat je gaat zeggen en wat je doel is om je te laten ondervragen op televisie moet je er niet aan meedoen. Slechte adviseurs om zich heen blijkbaar.
Ik fiets dus ik besta.

Plaats reactie