Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley’s spuitwerk

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 06 mei 2007 18:57

Goeiedag,
zijn er hier toevallig mensen die ervaringen hebben met het spuitwerk van Ridley (een 'oud' frame opnieuw laten spuiten in andere kleuren), of mensen die er al van hebben gehoord? Zoja, wat zijn jullie ervaringen hiermee? En kan je je frame echt laten spuiten in de kleuren en het design dat je zelf verkiest, of enkel in de designs die Ridley zelf gebruikt voor hun eigen frames?
alvast bedankt
Stockie

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 mei 2007 22:43

Met het herspuiten heb ik geen ervaring, maar met het spuitwerk zelf wel. Heb zelf namelijk ook een Ridley, en toenmalig ook voor de keus gestaan hoe hem te laten spuiten. Mij werd toen door de dealer vermeld dat het frame echt in elk design gespoten kon worden (dus ook zelf aangedragen designs). Je moet er alleen wel rekening mee houden dat dat duurder wordt dan wanneer je een standaard Ridley design kies.

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 07 mei 2007 12:33

en het duurt eel lang als je hem laat spuiten.ik heb nu mijn 3e ridley, en mijn damocles in mcewen kleuren duurde al heel lang omdat ze die niet op voorraad hebben.dus als je hem laat spuiten zal het lang duren

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 07 mei 2007 12:35

Ik heb de spuiterij bij Ridley bezocht. Er stond daar een hele reeks frames van Rose om te spuiten. En als ze goed genoeg zijn voor Rose...

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 07 mei 2007 12:39

Het zouden natuurlijk de cyclocrossers kunnen zijn, welke door Ridley aan Rose worden geleverd.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 07 mei 2007 13:13

Mijn vriendin heeft haar MTB-frame (geen Ridley) enkele jaren terug bij Ridley laten spuiten.
Het frame was ca. 6 weken weg (verstuurd via de FM). Het spuitwerk (eigen ontwerp) zag er erg strak uit.
 
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

v4patn
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 16:18

v4patn 07 mei 2007 18:16

Ik heb een Ridley Icarus sedert een zestal jaar. Ik heb hem volledig naar eigen ontwerp en met mijn eigen naam erop laten spuiten. Het werd zeer strak gedaan. Vooraleer met eigen merk te beginnen werd het spuitwerk van verschillende andere merken gedaan door dit bedrijf. En dat waren niet van de minste. Het verschil met sommige andere (italiaanse) merken is er zeker. De laklagen zijn veel degelijker. Ik kan uit ervaring spreken, want ik heb een schuiver gemaakt met mijn fiets en behalve een doffe plek op de achtertrein, heeft de lak geen schade opgelopen. Als ik dan hoor dat bij de minste tik, de lak van sommige fietsen al afspringt? Dat je wat geduld moet hebben, zal wel kloppen. Zeker nu het merk ondertussen al een grotere bekendheid heeft verworven.
 
v4me

mrt
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:52

mrt 07 mei 2007 18:32

Er was in het verleden een klein artikeltje in Fiets. Er werd een Ridley frame herspoten op vraag van de redacteur. weliswaar in zeer eenvoudige kleuren 'zwart met rode letters' en als ik me goed herinner sprak men ook wel van enige wachttijd.Trouwens, beperkt Ridley zich tot het spuiten van frames en assembleren tot fiets, of ontwerpen en lassen ze de buizen tot frames ? Dat is een mysterie waar voor de meeste 'fabrikanten' afwijkende antwoorden op te vinden zijn.Ik ga ervan uit de het Taiwanees of ander Oosters fabrikaat is dat hier een tintje en een lintje krijgt.  Niets mis mee, alleen wat misleiding van de consument hm hm

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 07 mei 2007 18:48

@ Il Grasso,
Hoe begin je dan eigenlijk aan het ontwerpen van een eigen desing voor je frame? Ik zou dit ook wel eens willen proberen, maar weet niet waar te beginnen  Of bestaan er soms computerprogrammaatjes voor?
Stockie

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 07 mei 2007 19:24

Quoten: Origineel geplaatst door Stockie op 07 Mei 2007


@ Il Grasso,
Hoe begin je dan eigenlijk aan het ontwerpen van een eigen desing voor je frame? Ik zou dit ook wel eens willen proberen, maar weet niet waar te beginnen  Of bestaan er soms computerprogrammaatjes voor?


In ons geval was dat heel eenvoudig, het was een samenraapsel van bestaande elementen uit diverse bestaande (niet ridley fietsen).
Mijn vriendin had dan ook slechts een idee hoe ze het ongeveer uit moest zien, het was geen 100 uitgewerkt idee/ontwerp.
We hebben dus fotoos bijgevoegd van delen van andere fietsen waar details op te zien waren. Op de opdracht duidelijk de beschijving en kleuren vermeld. Bijv. balhoofdbuis en zitbuis zwart, bovenbuis en schuine buis aan 'uiteinden' ca. 1/4 zwart overlopend (fading) naar rood in het midden. Special paintwork volgens bijgevoegde plaatjes maar dan in de kleuren x en y enz. Idem voor de letters (type, teks, kleur enz.).
Het resultaat was erg naar tevredenheid.
Zoals reeds gezegd, het spuitwerk was erg strak (geen oneffenheden in de lak o.i.d.).  Lijnen (soms zeer fijne lijnen)en overgangen in kleur  waren haarscherp en de fading was erg mooi zonder dat het nevelig werd.
Ik heb overigens een geween een gestickerd frame aangeleverd dat door Ridley behandeld is voor het spuiten.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27568
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mei 2007 19:41

BCP Specialpaintwork doet ook spuitwerk, heb hier goede ervaringen mee. Doet ook al het spuitwerk voor Duell (=zijn broer) en alle custom Koga's w.o. die van Theo Bos.
Niet echt een antwoord op jouw vraag hopelijk kun je toch iets mee.

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 13 dec 2007 11:18

ben toevallig terechtgekomen op dit beeld en vond het echt heel mooi. De gelakt derailleur vind ik "er over". niet echt praktisch maar het frame mag er wezen.
Het is een CR1-frame

http://img113.imageshack.us/my.php?image=pic1cmo9.jpg
http://img259.imageshack.us/my.php?image=pic1eji3.jpg

Plaats reactie