Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campa pedalen

giosfan
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2007 10:04

giosfan 15 mei 2007 14:31

Iemand ervaring mat Campa pedalen. Heb een stel Chorus en een stel Record pedalen en met beide problemen met gekraak. Niet uit te vinden waar het vandaan komt of wanneer het optreedt, soms wel soms niet, maar meer wel dan niet. Verdenk mijn schoenen (Sidi Genius) er soms ook van.
Iemand een zinnige analyse of oplossing?

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 15 mei 2007 22:00

Ook bij mij zijn Campa pedalen gevoelig voor bijgeluiden. Bij mij was dit altijd de verbinding schoen - plaatje - pedaal. Verder werken ze super, na 20.000 km draaien ze nog soepel.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

recordfreak
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45

recordfreak 15 mei 2007 23:26

Ik rij al 4 jaar met Campa profit pedalen! (Record,Chorus,Centaur) en vind deze gewoon super. Kraken nooit. Gemakkelijk bij te spannen met de inbus. Maar wissel niet met andere pedalen omdat ik nu 4 fietsen heb met deze pedalen en ook 3 paar schoenen. En dan zou ik deze pedalen allemaal moeten wegdoen. Maar voor de rest zijn ze goed!

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 16 mei 2007 00:30

Ik had ook een gekraak in de linker pedaal van m'n record Pro-fit pedaal. Twee jaar lang heb ik  regelmatig - 1X per maand ongeveer - vet bijgespoten. Nu is 't ineens helemaal afgelopen met het gekraak, geen idee van de oorzaak. Ik vind wel dat de schoenplaatjes snel slijten. Heb pas nieuwe plaatjes gemonteerd, maar als deze weer versleten zijn gaan de pro-fit's eraf en komen er Time's Ulteam erop.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 16 mei 2007 02:01