Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campa pedalen

giosfan
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2007 10:04

giosfan 15 mei 2007 14:31

Iemand ervaring mat Campa pedalen. Heb een stel Chorus en een stel Record pedalen en met beide problemen met gekraak. Niet uit te vinden waar het vandaan komt of wanneer het optreedt, soms wel soms niet, maar meer wel dan niet. Verdenk mijn schoenen (Sidi Genius) er soms ook van.
Iemand een zinnige analyse of oplossing?

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 15 mei 2007 22:00

Ook bij mij zijn Campa pedalen gevoelig voor bijgeluiden. Bij mij was dit altijd de verbinding schoen - plaatje - pedaal. Verder werken ze super, na 20.000 km draaien ze nog soepel.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

recordfreak
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45

recordfreak 15 mei 2007 23:26

Ik rij al 4 jaar met Campa profit pedalen! (Record,Chorus,Centaur) en vind deze gewoon super. Kraken nooit. Gemakkelijk bij te spannen met de inbus. Maar wissel niet met andere pedalen omdat ik nu 4 fietsen heb met deze pedalen en ook 3 paar schoenen. En dan zou ik deze pedalen allemaal moeten wegdoen. Maar voor de rest zijn ze goed!

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 16 mei 2007 00:30

Ik had ook een gekraak in de linker pedaal van m'n record Pro-fit pedaal. Twee jaar lang heb ik  regelmatig - 1X per maand ongeveer - vet bijgespoten. Nu is 't ineens helemaal afgelopen met het gekraak, geen idee van de oorzaak. Ik vind wel dat de schoenplaatjes snel slijten. Heb pas nieuwe plaatjes gemonteerd, maar als deze weer versleten zijn gaan de pro-fit's eraf en komen er Time's Ulteam erop.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 16 mei 2007 02:01

Campa pedalen zijn ergonomisch gezien in ieder geval niet goed gebouwd. Er zit erg veel ruimte tussen bal van je voet en pedaal wat minder efficient schijnt te zijn. Ze zijn hoog gebouwd dus. In vergelijking tot time of shimano spd sl scheelt dit ongeveer 1 centimeter. 
Zadelhoogte aanpassen dus als je van campa naar shimano/time gaat of andersom.

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 16 mei 2007 13:38

Reed met campa record en beviel prima. Kraken bij mij kwam nadat ik ze een keer gedemonteerd had en te weinig vet op schroefdraad had gedaan. Aangezien die van titanium zijn piepen ze sneller, probeer het eens.
Verder slijten de plaatjes niet hard als je ze voor fietsen gebruikt en zelfs als ze gesleten zijn functioneren ze nog prima. Succes.
Alstublaft.

kampagnolo
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 dec 2006 00:03

kampagnolo 16 mei 2007 18:08

Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 16 Mei 2007


Campa pedalen zijn ergonomisch gezien in ieder geval niet goed gebouwd. Er zit erg veel ruimte tussen bal van je voet en pedaal wat minder efficient schijnt te zijn. Ze zijn hoog gebouwd dus. In vergelijking tot time of shimano spd sl scheelt dit ongeveer 1 centimeter. 
Zadelhoogte aanpassen dus als je van campa naar shimano/time gaat of andersom.


Scheelt het echt zoveel? En scheelt het met Speedplays dan nog meer?
Ik zou het wel prettig vinden om mijn zadel wat lager te kunnen zetten omdat nu het hoogteverschil tussen zadel en stuur best hoog is. Als pedalen daarbij kunnen helpen dan zou dat fijn zijn.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 mei 2007 20:58

Geen last van kraken met mijn Chorus Pro-fit pedalen, gebruik ze nu al voor het 7de seizoen. Het is wel het 2de setje pedalen.Gebruik wel de zwarte plaatjes (zonder speling), in combinatie met Sidi-schoenen, de grijze plaatjes (met speling) kan ik niet mee rijden, daar kan ik niet aan wennen! Vind dat een rot gevoel, net of je niet vast zit.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

kampagnolo
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 dec 2006 00:03

kampagnolo 17 mei 2007 21:45

Ik heb zelf ff gekeken naar die comparison tool die speedplay op de website heeft staan. Als ik zou wisselen van Campa's naar Zero's, en ik regel schoenen waarbij ik de 4 schroef-bevestiging kan gebruiken dan scheelt dat 12 mm en dat vind ik heel behoorlijk. Als ik de platen met 3 schroeven vast zet dan scheelt het 9 mm.
Helaas had ik Nike schoenen op 't oog, maar die hebben alleen 3 gaten.

Plaats reactie