Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Welk zadel?

chelleke
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mei 2004 14:17

chelleke 19 mei 2007 12:49

Ik rij momenteel met een Selle Italia SLR XP.Na ongeveer 60 - 70 km beginnen men zitbotjes pijn te doen.Kan dit verholpen worden door een SLR Gel flow te nemen?Of moet ik daarvoor naar de bredere Flite overstappen? of de Prolink Light?
Is een gel zadel aan te bevelen of is het beter zonder gel.Heeft er iemand ervaring met deze zadels?
Met de Signo Gel Flow heb zeer slechte ervaringen , dus dat is geen oplossing. Deze is veel te hard voor mij.
 

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 mei 2007 13:02

Denk dat voor je zitbotjes wel of geen gat in je zadel weinig uit zal maken....

Brooks Swift een ideetje?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 20 mei 2007 00:58

Een prolink is een echte zetel. Breed en zacht. Ideaal voor wie snel last heeft van de zitbotjes.
Ik heb zowel Prolink, SLR XP en SLR.
Zoals ze hierboven staan, staan ze ook in volgorde qua comfort en gewicht(voor mij, en waarschijnlijk voor vele anderen).

chelleke
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mei 2004 14:17

chelleke 20 mei 2007 03:11

De SLR gel flow zou ik nemen omdat er geen ander gel model van de SLR bestaat.ndertussen ben ik er wel al uit de het geen SLR gaat worden.Ofwel een Flite met gel ofwel een Prolink Light met gel.
Wat is het verschil tussen beide?
 

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 20 mei 2007 13:18

Quote: Origineel geplaatst door Chelleke op 20 Mei 2007
De SLR gel flow zou ik nemen omdat er geen ander gel model van de SLR bestaat.
ndertussen ben ik er wel al uit de het geen SLR gaat worden.
Ofwel een Flite met gel ofwel een Prolink Light met gel.Wat is het verschil tussen beide?


De Prolink is in elk geval een heel stuk breder. Hier kun je dat goed zien, links de Flite Gel Flow en rechts de Prolink Light Gel Flow:

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 20 mei 2007 13:38

De Prolink is in elk geval een heel stuk breder. Hier kun je dat goed zien, links de Flite Gel Flow en rechts de Prolink Light Gel Flow:
Interessant vergelijk. Ik heb een Selle Italia MAX Flite Gel flow ( 155 mm breed en 280 mm lang)en die bevalt prima. Is deze qua afmetingen en technisch vergelijkbaar met de Prolink Light Gel Flow? 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

chelleke
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mei 2004 14:17

chelleke 21 mei 2007 03:13

Is een Flite zadel komfortabeler dan een SLR zadel?Het heeft dezelfde breedte, daarom de vraag

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 mei 2007 14:14

PROLINK LIGHT GEL FLOW>250g>277x144mm>GEL FLOW: opening in het midden voor een optimale bescherming van de gevoelige delen, met gel kussentjes rondom de uitsparing>Nieuwste model!>Rails: holle Vanadium-titanium legering (Vanox)>Zadeldek: ademend ruw leder
 

SIGNO GEL FLOW>225g>277x141mm>In 2007 zijn de SIGNO zadels uitgerust met een verbeterd zadeldek>Het eerste, altijd meeverende lichtgewicht zadel, zodat u altijd verzekerd bent van de allercomfortabelste zit>GEL FLOW: opening in het midden voor een optimale bescherming van de gevoelige delen>Rails: tubular Vanox (Vanadium/Titanium legering)>Zadeldek: ademend, ruw leder>Vulling: zelfmodellerend>Axiale ophanging>Gelkussentjes van variabele dikte rond de uitsparing





MAX FLITE GEL FLOW>305g>274x153mm>GEL FLOW: opening in het midden voor een optimale bescherming van de gevoelige delen, met gel kussentjes rondom de uitsparing

IMG height=16 alt= src= http://www.bike2build.nl/images/buttons/tellfriend.gif">  IMG height=16 alt= src= http://www.bike2build.nl/images/buttons/kassa_nl.gif">  IMG height=16 alt= src= http://www.bike2build.nl/images/buttons/shipping.gif">  IMG height=16 alt= src= http://www.bike2build.nl/images/buttons/vragen_nl.gif">
 
Ik hoop dat de pics niet al te groot worden weergegeven want ik heb die gekopieerd van Bike2 build. Hier blijkt dus wel dat de Max Flite breder is dan de andere zadels. Voor mij prima, maar anderen preferen weer smallere zadels. 
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

chelleke
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mei 2004 14:17

chelleke 22 mei 2007 10:07

Was het vorige model van de Flite niet wat breder?Of komt het doordat de zijkanten afgesneden zijn dat dit model smaller is?Is het dan nog hetelfde zitkomfort.
De witte kleur lijkt me wel mooi op men zwarte kader, maar is het goed wit te houden? Of hoe kan je het best onderhouden?

chelleke
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mei 2004 14:17

chelleke 23 mei 2007 19:58

De nieuwe Flite genuine gel in het wit is nog nergens in voorraad bij ons in de buurt (Brecht - Antwerpen).Weet iemand waar hij in voorraad is?En hoeveel hij kost?

ricc
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 sep 2006 19:13

ricc 24 mei 2007 15:46

Vraagje ivm. pijn. Weet iemand wat het verschil is tussen San marco rolls classic, San marco rolls due en San marco rolls race? Men zegt dat een San marco zadel erg goed moet zitten. Geldt dat dan ook als de pijn zich meer naar voren bevind. Dus vlak achter zadelpunt. De stand van zadel is al eindeloos veranderd maar maakt weinig uit.
I only use my brain to keep my ears apart

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 24 mei 2007 15:56

San Marco Rolls Due is heel wat smaller dan de gewone Rolls die vooral achteraan heel comfortabel is; als je vooraan problemen hebt misschien een zadel met gleuf overwegen maar waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd.
Motta

Plaats reactie