Alles over vakanties op én met de fiets

Elfstedentocht

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 02 apr 2008 22:55

waar ik nou benieuwd naar ben:

Wat is raadzaam qua hoeveelheden voeding? Materiaal en hoe neem je dat allemaal mee?
Opgeven is geen optie!

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 02 apr 2008 23:05

Wat je normaal bij elke ander tocht ook meeneemt. Wss zijn dat geen tochten van 240km dus daarboven nog wat extra. Wat repen/gels een of 2 bananen kun je toch wel meenemen in een shirt.

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 02 apr 2008 23:06

[quote="kappa-man"]waar ik nou benieuwd naar ben:

Wat is raadzaam qua hoeveelheden voeding? Materiaal en hoe neem je dat allemaal mee?[/quote]

Aantal repen, koeken, roombroodjes enz. Paar bandjes. Er rijden een aantal fietsenmakers rond met materialen dus dat zit wel goed. Gelukkig hebben wij een paar dames die op een aantal plaatsen van de route met eten en reservekleding staan!:D
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

harmen
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 okt 2004 21:58

harmen 03 apr 2008 20:03

Na 2 jaar een late groep (19 en 23) nu weer een vroege nl. groep 9.
Wat neem je mee?? Ik parkeer mijn auto langs de weg bolsward-Nijland, zodat je na ongeveer 140 kilometer altijd langs je auto komt. Ik neem dus voeding/water mee voor 140 kilometer en dan "tank" ik bij de auto weer voor de laatste lus van 100 km. In de auto heb ik altijd een reserve setje kleding. Mocht je in de eerste lus zeiknat geworden zijn dan kun je in ieder geval even wat droogs aandoen. Mocht het mooi weer zijn, dan de eerste lus lange mouwen en de 2e lus een shirtje met korte mouwen.

siena
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:06

siena 08 mei 2008 18:19

Na RVV en Steven Rooks Classic nu voor de afwisseling een vlakke rit. En het gaat zowaar prachtig weer blijven! Een welkom afwisseling na vorig jaar de laatste 100K in de regen. Nu mag het extra vocht uit de bidon komen. Gaat een mooie rit door Friesland worden, vooral de laatste lus door de Zuidwesthoek.

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 13 mei 2008 20:25

Nou, ik vond die laatste lus dus het pittigst door die tegenwind die daar nog even ging blazen. Verder een leuke tocht, maar vooral leuk om eens een keer zo'n afstand te rijden. Ik heb em gereden met 29,1 gemiddeld en daar ben ik best tevreden mee. Gelukkig stonden er wat mensen langs de route die zo vriendelijk waren om de bidons bij te vullen. Van de organisatie heb ik alleen soep gezien, of hoorde die appel daar ook bij?
Kan niet zeggen dat ik het heel erg zwaar vond allemaal, door het ontbreken van bergen vond ik het eerder saai te noemen. Ik kijk dan ook meer uit naar LBL 235.

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 13 mei 2008 22:09

Was weer een mooie happening! Gereden met 28,9 en dat viel gezien de drukte niet eens tegen. De verzorging onderweg is niet geweldig, die appel hoorde er idd bij evenals het bakje zuiveldrank, maar de entourage in de vele plaatsjes is iedere keer weer leuk. Laatste stuk langs het kanaal tegen de wind was een pittige afsluiting. Maar...........als je 1 keer zover bent maakt dat ook niet meer uit!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 13 mei 2008 23:05

herrebout,
De 11-stedentocht is ook niet een ruk aan.Nu hadden we mazzel met het weer maar je zal deze tocht met wind en regen moeten doen ik denk dat je dan anders piept.
Ik heb het idee dat je er tegenwoordig niet meer bij hoort als je maar gem 25 a 27 km fietst,het moet allemaal sneller jammer.
Maar ik heb een voordeel ik heb geen stress onderweg en kan lekker doorfietsen,
en ik ga zeker niet op een fietspad aan de kant voor malloten die haast hebben(zoals tussen Hallum en Holwerd )
Succes met de andere klassiekers en inderdaad wat meer beklimmingen,ik had hier ook graag wat meer bulten gehad.

gr

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 13 mei 2008 23:31

Diamond
En waarom ga jij niet opzij op een fietspad als er iemand sneller fiets als u , en daarom belt of fluit voor u te kunnen passeren ?
Als jij goesting hebt om 20 – 25 - 30 per uur of wat dan ook te fietsen dan moet volgens u al de rest ook maar 20 – 25 -30 of wat dan ook per uur fietsen ?
Ik heb deze tocht gisteren ook wat sneller gefietst en gelukkig niet zo iemand als jij tegen gekomen die de boel blokkeert maar gelukkig allemaal vriendelijke en collegiale mensen die ik vriendelijk bedankte als ik mocht passeren en die dezelfde doelstelling hadden als ik, en dat was er een geweldige dag van proberen te maken .

Respect voor iedereen !!!


mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 13 mei 2008 23:32

Volgende keer mogen jullie wel ff langskomen, woon namelijk aan de route.

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 14 mei 2008 00:01

Lucnoa,
begrijp mij goed ik ga niemand blokkeren en heb respect voor iedereen en als er gevraagd wordt of een seintje ga ik zeker ruimte geven,ik stel alleen een voorbeeld fietspad Hallum-Holwerd.
Het is daar al zo smal waarom moet daar met alle geweld ingehaald worden,het is toch gevaarlijk met grote kans op valpartijen of niet.Geduld is een schone zaak en na dit knelpunt kan je lekker tempo maken (vb in Blija of Ferwert )van mijn part rij je 40 km ik vindt het prima.
Maar de term toertocht is achterhaald,maar ik ben blij voor je dat je in het vlakke frl lekker gefietst en genoten hebt.Enne no hard feelings bedankt voor positieve bijdrage.

Bedankt Mensma voor je uitnodiging maar ik maak er geen gebruik van have fun

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 14 mei 2008 15:58

Begrijp me goed, ik vind iedereen die zo'n afstand fiets een winnaar, maakt niet uit met wat voor snelheid.

Plaats reactie