Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ORBEA of NIET?? Vosfietsen of NIET?

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 18 sep 2007 12:12

Heb net de wel officiele importeur van Cervelo aan de telefoon gehad, nl. Veltec en die hebben met nadruk gezegd dat hij :

punt 1. Zeker niet de nieuwe importeur van Cervelo is (waarschijnlijk de restpartij van de vorige importeur opgekocht)

punt 2 . Zelfs geen officieel dealer is van Cervelo

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 sep 2007 13:07

mspoon schreef:Je moet volgens mij een keer accepteren dat vos gewoon de goedkoopste fietsen levert met de zelfde garantie voorwaarden als bij een andere fm.


Yeah right, de Duitsers zijn anders een heel stuk goedkoper met fietsen, dan staat er wel geen Pinarello op maar de fiets is niets slechter. Als ik een Pina zou kopen doe ik dat een stuk eerder bij Flarer in Italië, die zijn wel een echte Pina dealer, hebben verstand van zaken, enz.
Waar heb ik valse beweringen over Vos gedaan? Ik heb enkel mijn twijfels wat er gebeurt als er echt veel garantie gevallen zijn. En die twijfels kan jij niet wegnemen, dus dan is 't wel heel goedkoop om dat af te doen als "valse beweringen".
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 18 sep 2007 21:25

Als je evertse sport en vos vergelijkt ben je bij vos toch goedkoper uit, zelfs als evertse in de aanbieding heeft. Ben geen medewerker van vos, maar wie weet als ik zo nog ff door ga krijg ik misschien een aanbieding. Ik heb alleen naar tevredenheid daar een fiets gekocht als zoveel andere. Vos importeerd cervelo fietsen, dus hij is een nieuwe importeur van cervelo. Waarom is het verkeerd als er concurentie ontstaat. Laten we eerlijk wezen, hij is goed bezig en de fietser is goedkoper uit. Als een( nieuw) forumlid alle veronderstellingen leest over vos die gebaseerd zijn op kleinigheden die nog lekker worden opgeblazen door mensen die nog nooit bij de vos zelf zijn geweest is het einde zoek.
Orbea Orca, What Else?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 18 sep 2007 21:34

mspoon schreef:Als je evertse sport en vos vergelijkt ben je bij vos toch goedkoper uit, zelfs als evertse in de aanbieding heeft. Ben geen medewerker van vos, maar wie weet als ik zo nog ff door ga krijg ik misschien een aanbieding. Ik heb alleen naar tevredenheid daar een fiets gekocht als zoveel andere. Vos importeerd cervelo fietsen, dus hij is een nieuwe importeur van cervelo. Waarom is het verkeerd als er concurentie ontstaat. Laten we eerlijk wezen, hij is goed bezig en de fietser is goedkoper uit. Als een( nieuw) forumlid alle veronderstellingen leest over vos die gebaseerd zijn op kleinigheden die nog lekker worden opgeblazen door mensen die nog nooit bij de vos zelf zijn geweest is het einde zoek.


De nieuwe importeur voor Cervelo voor 2008 is Veltec, en niet Vos zo als jij ons wijs wil maken!!

"Veltec Benelux is de nieuwe importeur van Cervélo fietsen in de Benelux. Cervélo is een vooraanstaand merk op het gebied van innovatieve race- en triatlonfietsen. Het Canadese bedrijf is al jaren marktleider in triatlonfietsen en maakt wereldwijd een sterke groei door die nu ook in de Benelux mogelijk is."
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 sep 2007 22:41

Ben je al bijna aan je quotum van positieve berichten wat je moest halen voor korting op je Orca? Je doet gewoon alles af als niets... Al die mensen die voor nop naar Vos toegereden zijn na een telefoontje zijn zeker achtelijk dat ze 't niet goed begrepen hadden. Het zijn zeker al die mensen die in eens dom gaan doen als ze naar Vos toe gaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cyclejazz
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 aug 2006 01:10

cyclejazz 18 sep 2007 22:48

De discussie over garantie vind ik de hilarische kant op gaan. Tís net of tenminste 50% van de kaders binnen een jaar scheurt, zoals er op garantie wordt gehamerd. We hebben het toch over de topmodellen van de topmerken? Het gaat om serieus veel geld, het verschil tussen zaken als Vos en de 'adviesprijzen'. Ik kan me dus goed voorstellen dat er een grote groep kopers bestaat, die het risico wel willen nemen. Ik noem het bewust risico, want het is allerminst zeker dat Vos je in de kou laten zitten als je een probleem hebt.
Verder zou ik, als ergens heel erg goedkoop zou kunnen inkopen ook niet al te eerlijk zijn waar ik het vandaan haal. Voordat je het weet heb je er weer een concurrent bij....
stupidity is it\'s own reward

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 sep 2007 03:25

mspoon schreef:Als je evertse sport en vos vergelijkt ben je bij vos toch goedkoper uit, zelfs als evertse in de aanbieding heeft.

Hylarisch, want je kunt het niet vergelijken. Bij Evertse krijg je een eerlijke, officieële Pinarello met volledige garantie en ondersteuning door Cardsports.
En waar praten we dan nog over? Max. 100,-? Steek die maar snel ergens anders in, dat is het mij en vele verstandige kopers met mij absoluut niet waard.
Less is bore

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 19 sep 2007 09:51

Zelfs al zou het € 200,- schelen, een eerlijk advies, goede service en volledige ondersteuning van een officiele importeur is de meerprijs dubbel en dwars waard.

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 19 sep 2007 10:12

Een nieuwe importeur van cervelo, niet de nieuwe importeur van cervelo. Als ik in de bevoorrechte positie zit dat ik een fietsenhandel heb en met een zak ducaten naar cervelo of pinarello ga om vervolgens een partij fietsen op te kopen met de zelfde garantie doe ik toch niks verkeerd, of zijn we allemaal van die moraalridders die alles volgens de officiele weg willen doen, lekker veel geld uitgeven voor het zelfde. Ik snap echt niet die denkwijze van sommige forumleden. Er wordt weer 1 verhaal afgedaan van iemand die een stuk voor niks naar de vos reed, een honderdtal reed niet voor niks naar de vos. Vos laat je in de kou staan betreft garantie wordt gezegd, geen enkel bewijs van terug te vinden. Bij vos krijg je ook volledige garantie en ondersteuning. Voorbeeld, gesproken met iemand bij de vos met een gescheurd pina frame, 2 weken later fietste hij weer. Al gaat vos failliet, leg ik echt niet wakker van, maar onwaarheden roepen of dingen dusdanig overdrijven om bepaalde redenen vind ik niet terecht, zeker als ik en een honderdtal andere daar wel goed zijn behandeld in zowel service als garantie gevallen.
Orbea Orca, What Else?

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 19 sep 2007 10:32

Deels heb je een punt. Er zijn meerdere leveranciers in Nederland die op deze manier (bulk rechtstreeks) inkopen. De meeste merken zijn erbij gebaat omzet te maken en willen ook in een slappe periode productie/omzet draaien (hierin is Vos dus geen uitzondering).
Met het deel dat je je geen zorgen maakt als Vos failliet gaat ben ik het echter niet eens omdat ik dan benieuwd ben waar je überhaupt je garantie gaat halen (je hebt namelijk een deal met 1 leverancier)

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 19 sep 2007 12:00

Het mooie van een forum is dat iedereen zijn mening kwijt kan. Het nadeel is dat zogenaamde kenners ook zomaar iets kunnen roepen over bepaalde fietsen of fm's. Op deze manier worden er heel wat meningen onterecht beinvloedt. Als ik deze discussie zo volg kun je tot de conclusie komen dat als je verstand hebt van fietsen en je weet wat je wil je prima bij vos kunt kopen.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 19 sep 2007 12:20

Denk dat dat een juiste constatering is.

Als je weet wat je wilt (en je verstand van zaken hebt) kun je echt overal kopen (mits je de voors en tegens maar goed hebt afgewogen en je de gevolgen ook kunt overzien). Ook E-bay of marktplaats zijn rationeel goed te verdedigen want alles is te kwantificeren dus ook garantie, dus als de prijs maar zodanig is dat risiko etc. te dragen is, zie ik gewoon geen enkel probleem (dus ook niet bij Vos). Tenslotte: de koper moet ermee kunnen leven (en da's het enige dat telt).

Plaats reactie