Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ORBEA of NIET?? Vosfietsen of NIET?

sergio76
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 apr 2007 23:25

sergio76 07 jun 2007 22:57

Hallo fietsers,

Wat vinden jullie van het merk ORBEA? Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke en betaalbare eerste fiets van rond de 900 euro. Ik heb bij Vos Fietsen in Zwanenburg leuke fietsen gezien voor een goede prijs, o.a. van het merk Orbea.

Goed wellicht hebben mensen hier ervaring met het merk en met Vos fietsen en willen jullie dat delen.

Alvast bedankt.

Gr,

Sergio

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 07 jun 2007 23:16


pyquila
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 mar 2007 17:42

pyquila 08 jun 2007 13:45

Nooit een orbea racefiets gehad, mijn broer heeft enige tijd rondegereden op een orbea mountianbike, beviel prima. Zover ik weet worden alle frames nog steeds in Spanje gemaakt en hebben levenslange garantie. Ook zijn de meeste modellen in veel verschillende kleuren leverbaar. Dus je zal al snel iets redelijk unieks aanschaffen. Nadruk ligt wel op de kwaliteit van het frame, afmontage is vaak wat minder dan van een cube/canyon/redbull uit dezelfde prijsklasse.

Vos Fiesten ken ik verder niet =) Weet wel dat ze bij Lohman op de cleckstraat (a'dam) ook Orbea verkopen mocht je bij Vos je draai niet vinden.

luuk1981
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2007 23:05

luuk1981 10 jun 2007 23:17

Orbea ken ik niet, Vosfietsen heb ik slechte ervaringen mee. Afspraken worden niet nagekomen en de eigenaar gedraagt zich onbeschoft. Ik koop er nooit meer iets!

succes met zoeken naar een fiets!

martelino
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 apr 2007 18:13

martelino 11 jun 2007 17:16

Als je zelf precies weet wat je wilt hebben, zou je heel snel Vos kunnen binnengaan, de fiets aanwijzen, afrekenen, wegwezen en nooit meer terugkomen. Ze zijn onbeschoft en zullen je graag een fiets in de verkeerde maat aansmeren als ze hem kwijt willen. Het is wel heel goedkoop, maar met een beetje zoeken vind je op het net wel vergelijkbare prijzen.
Je mag er geen proefrit maken dus je koopt puur op zicht, en ruilen zal wel moeilijk gaan.
Je kan je misschien beter eerst bij Lohman (Amsterdam) of Dasia (Haarlem) goed informeren wat je echt wilt, en wie weet hebben ze daar ook nog een aardige aanbieding. En dan kan je tenminste nog een proefrit maken en rekenen op een goede afstelling, een servicebeurt en echte garantie. Daarna kan je altijd nog naar Vos, want ook al zeggen ze dat het "de laatste" is, een week later hebben ze wel weer wat in de winkel.
Orbea lijkt me verder wel goed, maar let vooral ook op de afmontage. Bij Vos staan ze geloof ik wel compleet 105 of Ultegra, en niet gemixed met andere merken/types dus dat is wel goed.
VanNicholasEuros105

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 11 jun 2007 18:20

orbea is een mooi italiaans merk, de euskatel-ploeg rijd er dacht ik mee.... het is een redelijk exclusief merk, dus ik weet niet of de kwaliteit van een 900 euro kostende orbea goed is???? Waarom koop je van dat geld niet een mooie red bull of iets dergelijks. Zoek ff het forum af, dan zie je hele mooie alternatieven!
no pain no gain

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jun 2007 18:29

Het is Spaans en niet Italiaans :)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 12 jun 2007 01:10

Amclassic-fan schreef:Het is Spaans en niet Italiaans :)



excuus, foutje moet kunnen :)
no pain no gain

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27552
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 jun 2007 11:24

Het is ook niet Spaans, maar Baskisch en dat is voor Basken nogal een verschil ;)

Over Vosfietsen is bijna alles al gezegd, ik wil er nog aan toevoegen dat ze adverteren op marktplaats met van alles wat uiteindelijk niet eens in de winkel blijkt te liggen.

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 15 jul 2007 12:34

Let op: Vos geeft de levenslange garantie !

Veel fietsen die Vos levert is parallel import, dus kun je voor garantie geen beroep doen op de Nederlandse importeur.
Gaat Vos failliet of kom je er met Vos niet uit (wat goed mogelijk is) ivm een garantie claim dan heb je een groot probleem.

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 15 jul 2007 13:22

ik heb zelf een orbea orca gekocht bij vos fietsen, wel een stuk goedkoper maar, zo als hij zelf ook aangeeft, de meeste mensen die hier komen weten al wat ze willen kopen. zelf tot nu toe goeie ervaring met ze.
Orbea Orca, What Else?

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 15 jul 2007 14:22

Ben er vrijdagmiddag geweest. Wat een kerel, zei eerst tegen mij dat die drie wereldkampioen was geweest en toen moest ik hard lachen...Hij corrigeerde dat en zei toen dat ie drie keer Belgisch kampioen was geweest. Thuis even nagezocht (Google) en niets gevonden. Wat een vent! Ik zocht een Bulls fiets, vond ie niets. Bulls fietsen zijn opgebouwd op 30 dollar import frames en ze zwabberen....Orbea en Pinarello probeert ie aan te smeren. En wat betreft zijn vakkennis; hij wist het verschil tussen holotech I en II niet eens..
Ook probeerde hij (bij gebrek aan grote maten) een 57 frame aan te smeren (Orca). Ik ben 1,93 met een binnenbeenlengte van 94,5 cm!!!!! Als je weet wat je wil en in welke maat, snel kopen en hard wegrennen na de koop!
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Plaats reactie