Over de wielersport en zijn beoefenaars.

shifter di luca

zeemeeuw
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:44

zeemeeuw 09 jun 2007 21:08

hallo, toen ik deze week mijn cyclosprint las ( fiets van deze maand is nog niet te koop in oostende) zag ik dat er op di luca zijn linker shifter enkel qs staat terwijl op er de andere shifters
qs ultra staat, hoe komt dat ?

grtz

p.s. zijn rechter shifter is nog van vorig jaar
2 de jr junior

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 09 jun 2007 21:23

Gewoon met aceton verwijderd. Ik heb ook gewoon chorus staan op mijn remhoeven. Casran heeft dit er ook zo afgehaald. 10 minuutjes werk met aceton.
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

zeemeeuw
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:44

zeemeeuw 09 jun 2007 21:37

dat systeem ken ik, maar qs staat normaal vanboven en daaronder ultra
en bij di luca staat qs op de plaats waar ultra normaal staat

grtz
2 de jr junior

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 09 jun 2007 21:46

zeemeeuw schreef:hallo, toen ik deze week mijn cyclosprint las ( fiets van deze maand is nog niet te koop in oostende) zag ik dat er op di luca zijn linker shifter enkel qs staat terwijl op er de andere shifters
qs ultra staat, hoe komt dat ?

grtz

p.s. zijn rechter shifter is nog van vorig jaar



Op een rechter Ergopower staat NOOIT "QS" vermeld. Logisch ook, de rechter Ergopower bedient de achterderailleur en heeft dus niets met het "QuickShift" systeem te maken: QS slaat op de voorderailleur. Vandaar ook de "10" en "10 Ultra" ook niet op de linkse Ergopower staat: 10-speed verwijst naar de achterderailleur. ;)

Nu, Di Luca gebruikt het binnenwerk met het Escape-mechanisme van de Centaur Ergopowers! En daarop staat niet "QS Ultra" maar enkel "QS": http://www.campagnolo.com/pics/CEN_Ergopower_LH.jpg
En er is voor Di Luca wel een Record hendeltje aan gehangen.

Trouwens, in Luik-Bastenaken-Luik en enkele andere koersen hadden ze bij Di Luca alles er gewoon afgevlakt.

Afbeelding


... en omdat "less is more" nog steeds geldt, doe ik dat ook:

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

zeemeeuw
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:44

zeemeeuw 09 jun 2007 22:05

ok bedankt, ik heb het inderdaad miss niet goed uitgelegd, maar bedoelde recht op de foto

nog 1 vraagje, hoe komt het dat er dan eigenlijk record op staat ?, hebben ze dat er gewoon opgezet of zo

grtz
2 de jr junior

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 09 jun 2007 22:09

zeemeeuw schreef:nog 1 vraagje, hoe komt het dat er dan eigenlijk record op staat ?, hebben ze dat er gewoon opgezet of zo

C a s r a n schreef:En er is voor Di Luca wel een Record hendeltje aan gehangen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

zeemeeuw
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:44

zeemeeuw 09 jun 2007 23:54

ah ok, sorry had het niet zo goed begrepen, bedankt voor het antwoord

grtz
2 de jr junior

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 11 jun 2007 15:32

C a s r a n schreef:Nu, Di Luca gebruikt het binnenwerk met het Escape-mechanisme van de Centaur Ergopowers! En daarop staat niet "QS Ultra" maar enkel "QS": http://www.campagnolo.com/pics/CEN_Ergopower_LH.jpg
En er is voor Di Luca wel een Record hendeltje aan gehangen.


Waarom doet hij dat eigenlijk, heeft voordelen in bepaalde situaties?
Afbeelding

kristofw
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jul 2006 17:33

kristofw 11 jun 2007 21:52

Waarschijnlijk omdat je met Centaur maar per 1 tandwiel zwaarder kan schakelen, terwijl je met Chorus of Record meerdere tandjes kan bijschakelen in één beweging. Ik heb zelf Centaur en zou zeggen dat het schakelsysteem van Centaur beter is omdat je zo nooit teveel ineens kan opschakelen en als je 3 tandjes zwaarder moet, druk je gewoon 3 keer op het 'knopje'. Maar anderen zullen me hierin tegenspreken... kwestie van gewoonte waarschijnlijk.

Plaats reactie