Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Excalibur of Orion

doedelzak
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:05

doedelzak 11 jun 2007 23:56

Ik ben vandaag de prijs gaan vragen voor een Ridley Excalibur en Ridley Orion beide met een campagnolo record groep. De Excalibur komt dan op 3235 euro en de Orion 3005 Euro. Is de Ecxalibur dit prijsverschil waard? Vind de kleur van de Orion wel mooier maar deze zouden eventueel ook voor de Excalibur verkrijgbaar zijn. Vind alleen vervelend dat mijn fm geen van beide fietsen in de toonzaal heeft staan want in de folder ziet het er altijd wel goed uit.

Alvast bedankt

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 12 jun 2007 11:46

ik zou gaan voor de orion omdat hij toch stijver en minder slap word nar verloop van tijd
mijn maat heeft dit seizoen een orion en hij heeft hem dit wielerseizoen nog niet moeten verisselen omdat hij nog niet gescheurd is. Dit was met de excalibur wel anders. (4 bikes op een koers seizoen).

mijn dorps genoot ( een prof bij palmans) vertelde gistere dat zijn excalibur (als hij hard rijd) soms tegenhoudt en daarna weer voor uit duwt. Hij gaat vandaag zijn excalibur omwissele in een scandium die toch veel stijver is. Hij is dit jaar niet tevreden van zijn excalibur.

hopelijk heb je wat aan deze com.

dige
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mar 2007 21:13

dige 12 jun 2007 15:13

Ik rijd zelf met een Orion en kan alleen maar positieve dingen zeggen. Prachtige fiets en hij bolt fantastisch. Mijn broer heeft de Excalibur en hij is ook heel tevreden. Dus veel hulp heb je hier niet mee, maar ik wou toch effe melden dat de Excalibur zeker ook geen slechte keuze is.
Persoonlijk vind ik de Orion mooier (specialer) door zijn aparte vorm. Ik heb daaoom ook voor de Orion gekozen. Looks zijn ook belangrijk vind ik.
Veel plezier met de keuze.

vitser
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:30

vitser 12 jun 2007 23:37

als je alle modellen en kleuren van ridley wil zien, kan je iedere woensdag namiddag een kijkje gaan nemen in de ridley fabriek in tessenderlo (op industrieterrein).

doedelzak
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:05

doedelzak 13 jun 2007 19:58

Oh dat wist ik niet. Ik weet het wel liggen dus dan ga ik in de week eens een kijkje nemen.

Bedankt voor de tip

Ben ondertussen gaan kijken en heb de excalibur besteld.

Frame Ridley Ecxalibur
Wielen Campagnolo Eurus
Groep Campagnolo Chorus
Stuur Ritchey Wcs
Stuurpen Ritchey Wcs
Zadelpen Ritchey Wcs
Zadel Selle Italia

Zal er foto's van posten als ik hem heb

Plaats reactie