Nieuw type fiets
Geplaatst: 28 jan 2011 05:38
Ik ga een nieuw soort fiets ontwikkelen die aan elke funktie voldoet in dagelijks gebruik. De fietsen die er nu bestaan kunnen niet voldoen aan de eisen die ik stel. Ik trap elke fiets die ik heb binnen de kortste keren aan gort, ze zijn onhandelbaar, remmen niet voldoende, vragen veel onderhoud, kunt er niet zelf aan sleutelen, kunt er weinig mee vervoeren, enz.
Ik heb een hekel gekregen aan fietsen omdat er altijd wel iets aan mankeert. Zelfs de duurste Koga met automatische versnellingen hield het geen week vol.
Ik kan niet met één fiets de dingen doen die ik wil zoals: stad, bos en racen.
Mijn doel is om dit jaar een prototype te hebben gemaakt en zoek hiervoor informatie. Ik maak als eerste een uiterst gedetailleerd ontwikkelingsplan om de hoogste kwaliteit te garanderen. Ik weet alleen niets van fietsen bouwen af verder dan een naam verzinnen kwam ik niet. Ik noem haar: Spry-Bike, (moest iets verzinnen), en ze is van alle gemakken voorzien.
Wie wil/kan me advies geven waar ik de beste specialisten/materialen/technieken kan vinden?
De Spry-Bike word een combinatie van: oer Hollanse degelijkheid, vernuftige techniek, futuristische gadgeds, luxe, en gemak. Ik noem wat kernpunten:
Remmen met Antie-Blokkeer-Systeem,
Led-verlichting dat zorgt dat je de weg kunt zien in het donker,
Automatische richtingaangevers als je een bocht maakt,
Vering waarmee je je nooit meer last in je rug krijgt als je op snelheid over die honderden bulten in de wijk sjeest,
Banden die nooit meer lek kunnen raken,
Traploze, automatische versnelling,
Milieu vriendelijk op elk gebied,
Bescherming voor de gebruiker bij ongeval,
Bescherming bij alle weersomstandigheden,
Bagagedrager met meerdere funkties zoals: confortabele zitting voor degene die achterop zit, onbreekbare snelbinders waar je ook grote of zware spullen mee kunt vervoeren,
Perfect ergonomische houding voor de rijder,
Boordcomputer met aansluiting voor telefoon, muziekspeler ed,
Alarm en traceer-chip,
Kortom: ieder zijn persoonlijke fiets.
Ik ben benieuwd naar de reakties.
gijsken.
Oh ja, ik bedoel dus een FIETS, niet een auto of scooter.
De reden dat ik fietsen aan gort trap komt door mijn manier van fietsen. Reguliere fietsen vragen om een bepaalde manier van gebruik die voor mijn behoefte te kort schieten. De moet voldoen aan de wens van de mens niet andersom.
Ik woon in Tilburg en moet daar iedere dag en nacht zo snel mogelijk doorheen vanwege mijn werk. Alleen opgevoerde brommers zijn sneller dan ik. Dit komt door de infrastructuur in Tilburg die om te huilen zo slecht is. Vooral de snelheidsbeperkende bulten bedoeld voor auto's zijn funest voor fiets en ruggegraat. In de stad fietsen is voornamelijk optrekken en remmen dit snel achter elkaar vanwege de vele stoplichten en obstakels. Ik heb hier voor mijzelf een sport van gemaakt. Zo snel mogelijk van A naar B, alle verkeersregels in acht nemen, muziekje op en mezelf continu trainen en verbeteren. Hierdoor is mijn inschatting in het verkeer aanzienlijk verbeterd: ik weet wanneer stoplichten op groen springen en ken de knelpunten om maar wat te noemen. Mijn conditie heeft ook voordeel. Intuitief of instinct voor verkeerssituaties heeft zich bij mij ontwikkeld wat ik merk aan mijn gevoel. Hierdoor is mijn inschattingsvermogen verbeterd en heb ik steeds minder last van onverwachte handelingen van medeweggebruikers: steeds vaker schat ik goed in wat er voor mij gaat gebeuren en hoe ik hierop moet anticiperen.
:p:p:p
Ik heb een hekel gekregen aan fietsen omdat er altijd wel iets aan mankeert. Zelfs de duurste Koga met automatische versnellingen hield het geen week vol.
Ik kan niet met één fiets de dingen doen die ik wil zoals: stad, bos en racen.
Mijn doel is om dit jaar een prototype te hebben gemaakt en zoek hiervoor informatie. Ik maak als eerste een uiterst gedetailleerd ontwikkelingsplan om de hoogste kwaliteit te garanderen. Ik weet alleen niets van fietsen bouwen af verder dan een naam verzinnen kwam ik niet. Ik noem haar: Spry-Bike, (moest iets verzinnen), en ze is van alle gemakken voorzien.
Wie wil/kan me advies geven waar ik de beste specialisten/materialen/technieken kan vinden?
De Spry-Bike word een combinatie van: oer Hollanse degelijkheid, vernuftige techniek, futuristische gadgeds, luxe, en gemak. Ik noem wat kernpunten:
Remmen met Antie-Blokkeer-Systeem,
Led-verlichting dat zorgt dat je de weg kunt zien in het donker,
Automatische richtingaangevers als je een bocht maakt,
Vering waarmee je je nooit meer last in je rug krijgt als je op snelheid over die honderden bulten in de wijk sjeest,
Banden die nooit meer lek kunnen raken,
Traploze, automatische versnelling,
Milieu vriendelijk op elk gebied,
Bescherming voor de gebruiker bij ongeval,
Bescherming bij alle weersomstandigheden,
Bagagedrager met meerdere funkties zoals: confortabele zitting voor degene die achterop zit, onbreekbare snelbinders waar je ook grote of zware spullen mee kunt vervoeren,
Perfect ergonomische houding voor de rijder,
Boordcomputer met aansluiting voor telefoon, muziekspeler ed,
Alarm en traceer-chip,
Kortom: ieder zijn persoonlijke fiets.
Ik ben benieuwd naar de reakties.
gijsken.
Oh ja, ik bedoel dus een FIETS, niet een auto of scooter.
De reden dat ik fietsen aan gort trap komt door mijn manier van fietsen. Reguliere fietsen vragen om een bepaalde manier van gebruik die voor mijn behoefte te kort schieten. De moet voldoen aan de wens van de mens niet andersom.
Ik woon in Tilburg en moet daar iedere dag en nacht zo snel mogelijk doorheen vanwege mijn werk. Alleen opgevoerde brommers zijn sneller dan ik. Dit komt door de infrastructuur in Tilburg die om te huilen zo slecht is. Vooral de snelheidsbeperkende bulten bedoeld voor auto's zijn funest voor fiets en ruggegraat. In de stad fietsen is voornamelijk optrekken en remmen dit snel achter elkaar vanwege de vele stoplichten en obstakels. Ik heb hier voor mijzelf een sport van gemaakt. Zo snel mogelijk van A naar B, alle verkeersregels in acht nemen, muziekje op en mezelf continu trainen en verbeteren. Hierdoor is mijn inschatting in het verkeer aanzienlijk verbeterd: ik weet wanneer stoplichten op groen springen en ken de knelpunten om maar wat te noemen. Mijn conditie heeft ook voordeel. Intuitief of instinct voor verkeerssituaties heeft zich bij mij ontwikkeld wat ik merk aan mijn gevoel. Hierdoor is mijn inschattingsvermogen verbeterd en heb ik steeds minder last van onverwachte handelingen van medeweggebruikers: steeds vaker schat ik goed in wat er voor mij gaat gebeuren en hoe ik hierop moet anticiperen.
:p:p:p
