Pagina 3 van 80

Geplaatst: 03 jul 2007 22:42
door alfie
Mooi frame Casran!! Het is een soort "understated class"

(en is deze kleur blauw ook niet de zelfde kleur die Reynolds ook voor zijn componenten gebruikt?)

Geplaatst: 03 jul 2007 22:49
door sharkman
"Mar wat is hier nu verder zo speciaal aan? En dit is echt niet denigrerend bedoeld, is het echt veel beter of lichter dan b.v. een Scott CR1 of Addict?"

Voor beide moet het antwoord in het midden blijven. Voor de meeste rijders zal een Parlee niet beter rijden dan andere topframes en in een vergelijkbare maat is de Parlee zelfs zwaarden dan de CR1 en de Addict (ca. 80-120 gram).

De kracht van dergelijke frames is dat ze exclusief (lees duur) zijn en dat ze op maat kunnen worden gemaakt. Als je een maatwerk frame nodig hebt kan dit een uitkomst zijn.
Je betaald voor het handwerk in een hoge lonen land wat dit frame net als de Spin duur maakt. Een ding staat vast: mooi is het wel en het eindprodukt verslaat bijvoorbeeld een duurdere Paris/Prince op alle fronten met een straatlengte.

Geplaatst: 04 jul 2007 01:31
door marino
Ik moet zeggen dat ik dit frame qua looks mooier vind dan een 'Spin'. Ik blijf het interessant vinden om de projecten die jij altijd hebt lopen te volgen! Het lijkt mij het mooist als je hem redelijk sober afmonteerd, dus niet met blauwe nokons e.d. A

Geplaatst: 04 jul 2007 01:48
door casran
Marino schreef:Ik moet zeggen dat ik dit frame qua looks mooier vind dan een 'Spin'. Ik blijf het interessant vinden om de projecten die jij altijd hebt lopen te volgen! Het lijkt mij het mooist als je hem redelijk sober afmonteerd, dus niet met blauwe nokons e.d. A

De meningen erover lopen precies wat uiteen. De afmontage moet hoe dan ook sober zijn: dit frame en z'n fraaie kleuren moet gewoon voor zich spreken... en anderzijds wil ik ook wel ongemerkt terrasjes passeren op een schijnbaar (van 30m een voorbijstuivende fietser bekeken) standaard racefiets, die uiteindelijk toch een hi-tech monster blijkt.

Of er dus Nokons op komen... hmmm. Ik voel hoe dan ook aan dat het blauwe Fi'zi:k stuurlint (hoewel Fi'zi:k een prachtige azuurblauw in z'n gamma zadels en linten heeft) wellicht te veel van het goede zou zijn. Daarnaast brengen ook de remmen me aan het twijfelen: AX Phoenix erop, of toch maar Skeletons? Ik ga er een nachtje over slapen en morgen bouw ik hem op!

Geplaatst: 04 jul 2007 01:59
door campaioen
netjes hoor. Maar geef mij maar "gewoon" een pina paris carbon met bora ultra wielen :)

Geplaatst: 04 jul 2007 16:35
door t.trapper
Wel, wel, Casran.. we moeten je blijven feliciteren, dit wordt weer prachtig. Stelt jouw persoonlijke fietsmuseum dat van Zabel niet stilaan in de schaduw ?

Geplaatst: 04 jul 2007 17:08
door timowr
Pyquila schreef:'Spin' moet wel de domste naam zijn om (tegenwoordig) voor je frames te voeren, niet te vinden met google =) Krijg vanalles, maar geen fietsframes. Wie een linkje heeft mag het zeggen... (please)
Spin ligt er echt niet wakker van. De mensen die hun frames willen en ook kunnen kopen weten hun te vinden en levert meer dan voldoende opdrachten. Het is nu niet bepaald serieproductie.

Pieter/casran: waanzinnig. Ik vind hem bijna asociaal mooi :)

Geplaatst: 04 jul 2007 17:09
door speric
C a s r a n schreef:

Ik ga er een nachtje over slapen en morgen bouw ik hem op!





und al klaar

Geplaatst: 05 jul 2007 01:50
door casran
SpEric schreef:und al klaar



Hij is afgebouwd en net klaar; 'k zal morgen foto's nemen.

Er moeten nog pedalen en remschoenen op komen, maar hij weegt nu 5.24kg met LW Ventoux DT wielen. Finaal gewicht zal dus rond de 5.5kg schommelen, wat zo ongeveer m'n streefdoel was (al lig ik er niet wakker van).
Ik denk dat ik later nog wel eens speel met andere afmontages op de Parlee Z4, maar voorlopig heb ik een relatief lichte afbouw gekozen en in de afmontage niets van kleur toegevoegd. Volledig zwart dus, zodat het blauw van het frame er subliem uitspringt.

Dit is zoals het op dit moment is:

frame: Parlee Z4 ML
fork: Parlee Z4 (Easton EC90)
headset: CaneCreek integrated IS-8 Carbon
top cap: alloy "Bespoke Cycling - London"
expander: FSA
stem: Syntace F99
bars: Schmolke SL
bar tape: Kuota black
shifters: Campagnolo Record Ergopowers with BTP carbon clamps
crankset & bb: THM-Carbones Clavicula Ct. 172.5mm
chainring bolts: Tiso black
chainrings: Stronglight CT2 36-51T
chain: KMC X10 SL
brakes: AX-Lightness Perseus
brake pad holders: Zero Gravity
brake pads: Campagnolo carbon
seat post: AX-Lightness Daedalus
saddle: AX-Lightness Apollo
bottle cages: BTP (?)
front derailleur: Campagnolo Record
rear derailleur: Campagnolo Record with left cage in carbon as well
pulley wheels: FSA ceramics
pedals: Time RXS Carbon or M2Racer ORB II (?)
cables brake + derailleur: Nokon black
wheels: Lightweight Ventoux DT Gen II | Lightweight Obermayer Gen II 16/20
quick releases: M2Racer
tubulars: "Lightweight by CarbonSports", by Continetal
cassette: Campagnolo Record Full Titan 11-23


Ik wil in de toekomst ook wel eens een andere opbouw van de fiets proberen: eens de witte kant opgaan (witte Arione en stuurlint), of meer "full Campa" (Skeleton brakes & Record cranks), en eens een afmontage met blauwe tinten. Tevens wordt nagedacht aan een custom wielensetje dat deze fiets alle eer aandoet!



-----


Omdat sommigen ongeduldig op fotootjes wachten, hier al een foto van 2 Z4's van bij Barry van Bespoke Cycling:

Afbeelding

Geplaatst: 05 jul 2007 15:29
door craze
nice pics!!!!

Geplaatst: 05 jul 2007 22:32
door sharkman
En zo zie je maar dat sommige fietsen in bepaalde maten niet werken. De kleinste parlee (54 of 55) ziet er zeer goed uit, het grotere frame is gewoon uit proportie( "ladder").
Je ziet dit verschijnsel bij meerdere merken, zo ziet een simplon Pavo en een Look 585 er boven maat 60 ook niet echt fraai uit.