Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Parlee

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 05 okt 2007 21:53

Mooi!!

Ik ken het merk niet, maar de looks zijn in elk geval goed!

Casran, wat doe je me je andere fietsen?
Niets is wat het lijkt..

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 05 okt 2007 22:00

C a s r a n schreef:
Livio Livius schreef:Fietsen kunnen ze niet, op een enkeling na, maar bouwen! Heel erg mooi



En daarmee bedoel je?


Prof peleton is dun gezaaid met Amerikanen terwijl er toch genoeg potentieel voorhanden is en er goede wedstrijden in Amerika worden gereden. Beter het woordje "nog" kunnen toevoegen.
What makes the boat go faster?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 okt 2007 22:04

Daar wordt mee gefietst, Maurice... anders zou ik ze wel verkopen.

@ colnagofreak: bij interesse kan ik je wel een prijslijst mailen; je doet maar even een aanvraag in mijn inbox.

@ Livio Livius: aha, "ze" sloeg op "Amerikanen". Mja, er zijn ook puur Amerikaanse profploegen die het Amerikaanse circuit afschuimen (al is dat niveau niet dat van het Europese). Maar ik zou toch niet durven zeggen dat het profpeloton dun bezaaid is met Amerikanen, al is dat weer een totaal ander onderwerp.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 05 okt 2007 22:10

Het kon zijn dat je misschien een Sienna te koop zou gaan zetten...
Niets is wat het lijkt..

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 05 okt 2007 22:16

C a s r a n schreef: @ Livio Livius: aha, "ze" sloeg op "Amerikanen". Mja, er zijn ook puur Amerikaanse profploegen die het Amerikaanse circuit afschuimen (al is dat niveau niet dat van het Europese). Maar ik zou toch niet durven zeggen dat het profpeloton dun bezaaid is met Amerikanen, al is dat weer een totaal ander onderwerp.


Toch is het Amkerikaans circuit niet te onderschatten. Blijft wel de vraag waarom (relatief) zo weinige rijders de overstap maken en succes vol zijn in Europa.

Maar terug ontopic maar deze prachtige frames!
What makes the boat go faster?

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 06 okt 2007 01:21

maurice schreef:Het kon zijn dat je misschien een Sienna te koop zou gaan zetten...


Ach dat komt vanzelf, (dat terzijde)

Wat een prachtparlee weer hierboven. Zelf had ik de vork ook zwart gelaten dit ziet er zo bubblegum uit.

@colnagofreak, http://www.parleecycles.com/ ;)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 okt 2007 01:38

Hmm... die Siena. Die arme jongen is eventjes werkloos, omdat ik z'n SRM-crankje eraf gehaald heb om op zijn grote Litespeedbroer Blade te plaatsen; daarna mag ie (wellicht) weer aan de slag. Al is de mogelijkheid dat ie van eigenaar verandert niet onbestaande... en dan niet omdat hij niet voldoet (wel integendeel), maar eerder om het aantal fietsen binnen de perken te houden.


@ TiesT: ik volg je in je opmerking. De kleurenaansluiting van die voorvork vind ik niet de meeste geslaagde. Dit is de 6.6kg afgewerkte/gemonteerde fiets:

Afbeelding



Dit beter?

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 26 okt 2007 20:33

Iemand (Pieter?) enig idee over het gewicht van zo'n Z4? En hoe zijn de rijkwaliteiten?? Qua stijfheid/comfort etc?
Uiteraard extreem mooie fietsen en zeker een Z2 of Z3 met SL tubing lijkt me helemaal het einde!
Op weightweenies een stuk gelezen over een bezoekje aan de fabriek en een test van een speciale (met veel one off onderdelen van oa. Zipp) Z1....wow!!
Echt vakmanschap, dus toch maar heftig gaan sparen voor zo´n handmade beauty!
Gang is alles!!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 okt 2007 21:19

Composite schreef:Iemand (Pieter?) enig idee over het gewicht van zo'n Z4? En hoe zijn de rijkwaliteiten?? Qua stijfheid/comfort etc?
Uiteraard extreem mooie fietsen en zeker een Z2 of Z3 met SL tubing lijkt me helemaal het einde!
Op weightweenies een stuk gelezen over een bezoekje aan de fabriek en een test van een speciale (met veel one off onderdelen van oa. Zipp) Z1....wow!!
Echt vakmanschap, dus toch maar heftig gaan sparen voor zo´n handmade beauty!


frame (XL is 990 gram)
de vork is 358 gram.

Lees dit artkel eens:
http://www.parleecycles.com/downloads/R ... EPRINT.pdf
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 26 okt 2007 23:40

THNX!
Gang is alles!!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 nov 2007 18:29

En veel duurder!!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie