Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Parlee

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jul 2007 18:36

Mooie fiets.

Ik zie het over 2 maanden wel weer verschijnen in de "te koop sectie" ( ;) ).

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 03 jul 2007 20:05

havana schreef:Mooie fiets.

Ik zie het over 2 maanden wel weer verschijnen in de "te koop sectie" ( ;) ).


Haha, hij had hem idd beter in maatje 60 kunnen kopen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2007 20:51

Sharkman schreef:... Heb twee jaar terug een parlee voor een kennis opgebouwd (gelakt door "the flame wizzard" ).
Persoonlijk zou ik voor Europees gaan (als ik dan toch de keus heb) en zie niet wat dit frame toevoegt aan een Spin maar het blijft mooi en zeker zeer exclusief.



Ik denk niet dat Parlee zich afvraagt wat ze toevoegen aan een ander merk. Bob Parlee bouwt gewoon z'n eigen hi-end frames en biedt een prachtige custom gamma, dat niet zomaar kleurenschema's is maar voor custom geometrie en keuze van de buizen. En de volledige technologie om het frame af te werken is in house.
Dat is bij Spin wel even anders. Bovendien kan je bij Parlee nog een frame binnen een redelijke termijn geleverd krijgen (bij mij weliswaar uitzonderlijk snel: 1 week); het minimum van 12 maanden die Spin vooropsteld vind ik gewoonweg absurd.


TiesT schreef:Kijk! Nu gaan we pas echt mooie topics krijgen. Parlee, I'm lovin it. De mooiste frames die op de wereld gemaakt worden. altijd al gevonden en voor mij dan ook de absolute droomfiets. Ook de kleuren zoals hij hier word getoond maakt het watertanden. Schitterend!

Ik zou geen claviula's steken. 2003 record cranks met een hip bracket is zoveel mooier.
Verder volledig record en ax remmetjes. Lightweight's zou ik laten voor wat ze zijn. (of als het dan toch moet hooguit de ventoux) Een klasiek setje staat hier mooier bijvoorbeeld, Reynolds Kom, m5, tune, pillar/dt. Of winium, tune, dt.

Een schmolke stuur, syntace stuurpen en ax zadelpen. Als zadel een slr C64 en je bent vertrokken. Een topfietsje als je het mij vraagt :)



Thx.

Wat de AX remhoevetjes betreft twijfel ik nog, vooral over het gebruiksgemak. Over de wielen is me een ander boeiend voorstel gedaan, maar M5 naven (die botsen trouwens met de stijl van dit frame) en Pillar (laten we een berijdbaar set maken!) vervallen zeker. Selle Italia's C64 laat ik ook achterwege; dan nog liever AX zadels.

havana schreef:Mooie fiets.

Ik zie het over 2 maanden wel weer verschijnen in de "te koop sectie" ( ;) ).

Thanks. En nee hoor... gaat echt niet zo snel de deur uit (tenzij hij me echt niet zou liggen, wat ik betwijfel). :)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 03 jul 2007 21:03

In alle opzichten geweldig! Maar 1 ding moet je me beloven:
Géén SRM!!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2007 21:11

intersantos schreef:In alle opzichten geweldig! Maar 1 ding moet je me beloven:
Géén SRM!!



Hé, wat heb jij tegen SRM? Afbeelding Barry van Bespoke Cycling heeft op z'n Parlee Z4 een SRM zitten :)

Maar nee, die komt niet op de mijne.. ik heb net een titanium trainingsfiets met de SRM afgebouwd.


Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pyquila
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 mar 2007 17:42

pyquila 03 jul 2007 21:15

'Spin' moet wel de domste naam zijn om (tegenwoordig) voor je frames te voeren, niet te vinden met google =) Krijg vanalles, maar geen fietsframes. Wie een linkje heeft mag het zeggen... (please)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2007 21:20

Pyquila schreef:'Spin' moet wel de domste naam zijn om (tegenwoordig) voor je frames te voeren, niet te vinden met google =) Krijg vanalles, maar geen fietsframes. Wie een linkje heeft mag het zeggen... (please)



Hé, 't gaat hier wel over Parlee hoor! Maar euh... www.spin-system.de ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 03 jul 2007 21:23

Sommige mensen vinden zelfs met google nog niks........

verder:

http://www.light-bikes.de/website/new/2 ... e#more-554

Maar inderdaad hier gaat het over Parlee.

pyquila
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 mar 2007 17:42

pyquila 03 jul 2007 21:47

Dan vind ik dit Parlee frame toch een stuk mooier dan een Spin =) Ben benieuwd naar de complete fiets.

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 03 jul 2007 22:03

Super mooie Bike!

Hou ons op de hoogte van je project!

Greetz
Remon@

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 jul 2007 22:21

Het is een mooi frame, gewoon door zijn eenvoud!
Mar wat is hier nu verder zo speciaal aan? En dit is echt niet denigrerend bedoeld, is het echt veel beter of lichter dan b.v. een Scott CR1 of Addict?
Of is het gewoon exclusief en rechtvaardigd dit de hoge prijs?

P.S. ik weet dat Colnago ook onevenredig duur is.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 03 jul 2007 22:36

C a s r a n schreef:
intersantos schreef:In alle opzichten geweldig! Maar 1 ding moet je me beloven:
Géén SRM!!



Hé, wat heb jij tegen SRM? Afbeelding Barry van Bespoke Cycling heeft op z'n Parlee Z4 een SRM zitten :)

Maar nee, die komt niet op de mijne.. ik heb net een titanium trainingsfiets met de SRM afgebouwd.



Ha, ha. Nee niets tegen SRM. Enkel de looks ervan zouden naar mijn mening niet matchen met dit frame..

Plaats reactie