Pagina 303 van 490

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 08 nov 2013 21:44
door sharkman113
Bij Moots kunnen ze idd goed lassen, wel maakt Moots gebruik van minder kritisch materiaal wat oververhiiting minder aannemelijk maakt er er iets meer rust voor de lasser is.

De meeste mensen verwarren mooie lassen met mooi afgewerkte lassen waar al behoorlijk aan gestraald/geëtst/geslepen is (al las je nog zo kundig/mooi zonder straal en licht slijpwerk heb je nog geen Moots resultaat). Helemaal geen lasrupsen en je weet hoe het aarspronkelijke resultaat eruit zag.
Pas op!!! Mijn Planet X Ti Pro Road frame is gebouwd door Lynskey, met inderdaad heel fraaie lasnaden


Enkel Lynskey frames worden gemaakt in de eigen Plant van Lynskey. Verder is dhr. Lynskey een hele slimme inkoper die her en der laswerk uitbesteed en dan wordt het "made by lynskey", dit geld o.a. voor de Cubes Ti frames (die van voor 2012) en de Planet X frames. Zegt niets over de kwaliteit maar je koopt een goed gelast frame maar het wordt er strikt genomen geen lynskey van.

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 08 nov 2013 21:49
door kees0251
poets schreef:mooie holle lasrupsjes, de rupsjes zijn mooi ingebrand en zeer gelijkmatig, alsof er dubbeltjes liggen.
maakt de fiets eigenschappen niet beter, maar hier is er wel sprake van top afwerking
Er is hier geen sprake van afwerking, dat was niet nodig....
Ik vraag me af of je uberhaupt weet wat inbranding betekent bij lassen en zelfs of je weet wat een lasrups is....

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 09 nov 2013 06:35
door roos69
Afbeelding

Nog een voorbeeld van het mooie, strakke laswerk van Moots! 8-)

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 09 nov 2013 09:16
door poets
kees0251 schreef:
poets schreef:mooie holle lasrupsjes, de rupsjes zijn mooi ingebrand en zeer gelijkmatig, alsof er dubbeltjes liggen.
maakt de fiets eigenschappen niet beter, maar hier is er wel sprake van top afwerking
Er is hier geen sprake van afwerking, dat was niet nodig....
Ik vraag me af of je uberhaupt weet wat inbranding betekent bij lassen en zelfs of je weet wat een lasrups is....
een beetje geïrriteerd ?..............sorry

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 09 nov 2013 10:03
door Jaap Telder
poets schreef:
kees0251 schreef:
poets schreef:mooie holle lasrupsjes, de rupsjes zijn mooi ingebrand en zeer gelijkmatig, alsof er dubbeltjes liggen.
maakt de fiets eigenschappen niet beter, maar hier is er wel sprake van top afwerking
Er is hier geen sprake van afwerking, dat was niet nodig....
Ik vraag me af of je uberhaupt weet wat inbranding betekent bij lassen en zelfs of je weet wat een lasrups is....
een beetje geïrriteerd ?..............sorry
Ik denk dat Kees spreekt vanuit zijn vakkennis en werkervaring en niet vanuit irritatie.

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 09 nov 2013 10:42
door poets
de opmerking : ....... en zelfs of je weet wat een lasrups is.... wat heeft dat met werkervaring te maken

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 09 nov 2013 13:04
door Le Grimpeur
sharkman113 schreef:...
Pas op!!! Mijn Planet X Ti Pro Road frame is gebouwd door Lynskey, met inderdaad heel fraaie lasnaden
Enkel Lynskey frames worden gemaakt in de eigen Plant van Lynskey. Verder is dhr. Lynskey een hele slimme inkoper die her en der laswerk uitbesteed en dan wordt het "made by lynskey", dit geld o.a. voor de Cubes Ti frames (die van voor 2012) en de Planet X frames. Zegt niets over de kwaliteit maar je koopt een goed gelast frame maar het wordt er strikt genomen geen lynskey van.
@'sharkman113': In het verleden heb je ook al eens opgemerkt dat de niet-Lynskey frames helemaal niet door Lynskey gebouwd (lees: gelast) zijn en dat er alleen een soort 'made by ...' sticker op geplakt is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je aan die info komt, gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.

Overigens, als ik mijn Planet X en mijn Lynskey R230 frames naast elkaar zet, zie ik (zo op 't oog) dezelfde kwaliteit laswerk/afwerking (allebei zijn ze 'bead blasted').
Mijn post hierboven was alleen om duidelijk te maken, dat als je nu een titanium frame bij Planet X aanschaft, je een heel ander frame koopt dan ik destijds gekocht hebt.

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 09 nov 2013 13:54
door sheep
In vervolg op Chinees ti: ik heb op pagina 271 wat fotos geplaatst van mijn fiets uit China.
Ik denk dat we geen vergelijk met moots moeten maken want daar komt de Chinees van Waltly niet aan. Ik denk dat Gilbertson en V.N. vergelijkbaar zijn met mijn maatframe qua lassen. Ik heb op bike motion de Pilot fietsen gezien die verdacht veel op mijn fiets leken. Kosten op de website van Pilot 1995 euro. Mijn fiets kostte ca 500 usd, maar houdt wel rekening met shipping: ca 150 usd en over het factuurbedrag nog import ( staat me bij ca 2 procent) en uiteraard btw over factuurbedrag.
Kortom zelf een fiets laten bouwen heeft financieel wel zin. Het is ook best een leuk en spannend proces en omdat ik maatje ladder heb (64cm) is er ook niet zoveel keuze buiten relatief duur maatwerk.

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 09 nov 2013 17:13
door Jaap Telder
poets schreef:de opmerking : ....... en zelfs of je weet wat een lasrups is.... wat heeft dat met werkervaring te maken
een beetje geïrriteerd ?..............sorry :D

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 12 nov 2013 09:19
door gazelle79
Allen, goedemorgen,

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met fietsen en rijd m'n ritjes op 'n Champion Mondial. Ik ben nu toe aan wat anders en vind de dunne buizen en de kleur van Ti werkelijk schitterend. Daarnaast spreekt de duurzaamheid en weerbestendigheid van Ti sterk in het voordeel tov staal. Carbon spreekt me totaal niet aan...

Nu heb ik m'n oog laten vallen op de Planet X Ti frames. De reviews die ik kan vinden zijn lovend en volgens mij is Le Grimpeur ook Planet X adapt? Ik kan alleen lastig plaatsen wat het verschil is tussen de "Pro Road" en de "Sportive".

Is de SRAM Rival uitvoering daarnaast goede value for money of toch de € 400,- er tegen aan gooien voor de Ultegra 6800 uitvoering? Graag jullie inzichten en advies, ik rijd hoofdzakelijk door het Westbrabantse land (kasseien, bospad, polder) en twee weken per jaar de Zuidlimburgse heuvels.

Gewicht 83kg en 1.76 dus 'n "M" lijkt me het meest voor de hand liggend?

Merci voor de reacties!

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 12 nov 2013 09:31
door sharkman113
@'sharkman113': In het verleden heb je ook al eens opgemerkt dat de niet-Lynskey frames helemaal niet door Lynskey gebouwd (lees: gelast) zijn en dat er alleen een soort 'made by ...' sticker op geplakt is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je aan die info komt, gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.
van Mark Lynskey zelf
en talloze bronnen (dit is totaal geen geheim en er is ook niets mis mee). Investeren in productiecapaciteit voor titanium is duur en eigenlijk niet te verantwoorden dus kun je beter gebruik maken van de beschikbare hoogwaardige productiecapaciteit.
Een flink aantal producenten is hier uit kostenoverwegingen (goedkoop een frame uit China halen is een stuk voordelinger) mee gestopt wat zowel bij Cube als Planet X niet echt positief heeft uitgepakt.

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 12 nov 2013 09:37
door Ernie C.
gazelle79 schreef:Allen, goedemorgen,

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met fietsen en rijd m'n ritjes op 'n Champion Mondial. Ik ben nu toe aan wat anders en vind de dunne buizen en de kleur van Ti werkelijk schitterend. Daarnaast spreekt de duurzaamheid en weerbestendigheid van Ti sterk in het voordeel tov staal. Carbon spreekt me totaal niet aan...

Nu heb ik m'n oog laten vallen op de Planet X Ti frames. De reviews die ik kan vinden zijn lovend en volgens mij is Le Grimpeur ook Planet X adapt? Ik kan alleen lastig plaatsen wat het verschil is tussen de "Pro Road" en de "Sportive".

Is de SRAM Rival uitvoering daarnaast goede value for money of toch de € 400,- er tegen aan gooien voor de Ultegra 6800 uitvoering? Graag jullie inzichten en advies, ik rijd hoofdzakelijk door het Westbrabantse land (kasseien, bospad, polder) en twee weken per jaar de Zuidlimburgse heuvels.

Gewicht 83kg en 1.76 dus 'n "M" lijkt me het meest voor de hand liggend?

Merci voor de reacties!
Ik ben totaal geen TI kenner maar ik kan wel zeggen dat ik de Rival groep (sowieso het mooiste crankstel op de markt) veel mooier vind op een Ti frame dan Utegra. Met Ultegra heb je natuurlijk wel het extra kransje achter maar qua gewicht zal het niet veel uitmaken.

Op de Pro Road met Ultegra zitten wel RS80 wielen en dat is wel een serieuze verbetering t.o.v. de RS30's op de Rival Uitvoering.

edit: Beide zijn geen kasseien proof wielen dus ik denk daar ook nog wat budget voor moet reserveren.

Value for money is bij allebei prima, het is meer wat jij er aan uit wilt geven...