Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 19 mei 2013 20:40

nieuwe wielen onder mijn chinook

Afbeelding

shimano rs 80's van een forumlid over genomen, ben weer trots op m'n fiets

Afbeelding

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 20 mei 2013 17:05

[img=http://imageshack.us/scaled/thumb/109/desint.jpg]

Als iemand het voor elkaar krijgt om de foto direct te plaatsen...alvast dank!.


Na heeel lang wachten is zaterdag mijn nieuwe liefje :roll: afgeleverd.
Na een kort rondje op de zaterdagmiddag gisteren meteen rondje Amstel Gold Race gereden (lus 2 en 3) en ik kan na ruim 200 km niet anders zeggen dan: GENOT ! :D

VN Astraeus 2013
Campa Chorus compact
Campa Shamal Ultra dark label
Selle Italia SLR
CKT Union compact custom stuur
Look Keo 2 Max Carbon

Ik wilde een echte racebak, maar wel van titanium. Met het van de Passoni XXTi gestolen idee van de voorvork en wingshape stuur/pen combi ben ik erg blij met het eindresultaat.
Na vele jaren op carbon te hebben rondgestuitert, kwam ik gisteren fitter dan ooit tevoren van de fiets. De geometrie nodigt uit om steeds harder te gaan rijden, echt racy.
Superstabiel in afdalingen en heel direct bij klimmen en kort bochtenwerk. Door het comfort ook optimale controle op slecht wegdek. Het iets hogere gewicht (7,65) t.o.v. carbon merk je al snel niet meer. Over twee weken naar Frankrijk voor Alpe d'HuZes en de week voorafgaand Lautaret/Galibier, Croix de Fer en Parquetout/Col de Mort, dan dus de ultieme test.
Laatst gewijzigd door rico8 op 20 mei 2013 19:53, 7 keer totaal gewijzigd.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 20 mei 2013 19:29

rico8 schreef:...Het plaatsen van een grotere foto lukt me niet (kan beter fietsen dan computeren) Heb ik inmiddels ook detailfoto's, maar die plaats ik nog wel eens...
Een hele mooie fiets, die best (voluit ;) ) gezien mag worden! Nog heel veel plezier er mee gewenst! En natuurlijk veel succes daarginds in de Alpen en met je Alpe d'HuZes!!!

Tip: als je grotere foto's wilt plaatsen (vinden wij, mede-forummers, prima :) ), dan moet je bij het 'uploaden' naar ImageShack kiezen voor 'Image resize: 640x480 (for message boards)'. Dan krijg je mooie grote plaatjes. Ik kan je foto nu wel 'vergroten' voor je en opnieuw plaatsen, maar dan wordt hij onscherp, dat heeft dus geen zin.
60 x Ventoux

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 20 mei 2013 20:21

Super mooie details in die balhoofd/bracket afwerking waar je voor hebt gekozen.
Maakt het een erg strak geheel. Want hoewel ik bij titanium altijd de neiging heb om enkel een klassiek balhoofd en externe lagers te waarderen mag deze strakke afwerking er toch ook zeker zijn!

Voor je plaatjes.
Je zet: [img]voor%20en[/img] achter de koppeling van het plaatje.
en de koppeling is de direct link welke je krijgt wanneer je met de andere muisknop op je plaatje drukt bij imagehack of kopier locatie van afbeelding kan ook.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 20 mei 2013 20:46

Afbeelding

Ik vind de Astraeus toch wel erg fraai. Verdwijnen beide derailleurkabels nou links het frame in?
Afbeelding

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 20 mei 2013 21:12

@Apexrider: en Tom S Dank voor de hulp met de foto

De deriekabels gaan idd links door het frame.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 20 mei 2013 21:17

Klein verbeterpuntje. Kijk of je een zilverkleurige voorderailleur braze-on kunt krijgen. Welke voorvork zit erin? Voor de rest niets meer aan doen.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 20 mei 2013 21:21

Ik heb de zelfde ervaring Rico. Pas twee dagen op gefietst maar wat een genot. Superstrak rijden en geeft heel erg veel vertrouwen in het nemen van bochten. Elke trap is raak. Mooi om te zien dat de eigen keuzes in opbouw tot twee verschillend ogende fietsen kan leiden. Het stuur ziet er geweldig uit.

Heel veel plezier er mee en veel succes tijden Alpe d'HuZes.

Nog een vraagje. Hoe heb jij je fiets zo mooi recht op de fotot gekregen zonder zichtbare steun?

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 20 mei 2013 23:46

Dat doe je meestal door de steun een stapje naar achter te laten zetten, de foto te nemen de steun de fiets weer vast te laten nemen zodat hij niet omvalt ;)

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 21 mei 2013 09:14

Heel fraaie fiets!
Tita Gazelle V8
Afbeelding

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 mei 2013 13:20

Mooie fiets hoor, niks mis mee.
Veel km plezier er mee.

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 21 mei 2013 20:23

@ allen: dank voor de reacties
@asmeets: gewoon de vleesvork van de BBQ met de tanden in het gras en het handvat in de holle trapas.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Plaats reactie