Pagina 40 van 100

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 28 mei 2014 10:02
door amclassic-fan
jj5 schreef:Wat zijn de opties voor BB30 met een budget van +/- 600 euro voor de hele groep?

Ik kom zelf niet veel verder dan een BB30 crank met sram apex groep.
Je kan er ook gewoon een adapter naar GXP, HT2 of UT inzetten en dan iedere andere groep kopen. Campa heeft ook specifieke crankstellen voor BB30. Bij Mantel verkopen ze groepen zonder crankstel, dus dan kan je zelf een BB30 crank erbij kopen.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 28 mei 2014 17:48
door jj5
paul ulrix schreef:voor 525 heb je al ultegra 6800 bij hopmans, kun je niet voor sukkelen.
Oeh dat is wel een hele nette prijs :mrgreen: Nog aanbevelingen voor de cassette? ik rij overwegend in Nederland over vlakke wegen maar zomers wil het ook nog wel eens voorkomen dat ik een alp op fiets mocht het zo uitkomen. Ik heb nu een triple maar wil naar een compact maar ben er nog niet helemaal uit welke cassette daar bij gaat werken.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 29 mei 2014 00:34
door RMB
jj5 schreef: Nog aanbevelingen voor de cassette? ik rij overwegend in Nederland over vlakke wegen maar zomers wil het ook nog wel eens voorkomen dat ik een alp op fiets mocht het zo uitkomen. Ik heb nu een triple maar wil naar een compact maar ben er nog niet helemaal uit welke cassette daar bij gaat werken.
Gewoon twee cassettes kopen; 11/23 voor vlak, 11/32 voor bergen (of 28 als grootste, afhankelijk van jouw benen ;) )

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 29 mei 2014 10:13
door Wolfhound32
In Nederland bevalt mij de 12-25 prima. Heb je ook een 16 beschikbaar.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 16 jun 2014 16:20
door rob86
Iemand een idee of de nieuwe mechanische campa chorus achterderrailleur compatibel zal zijn met de 2013 shifters?

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 22 jun 2014 21:02
door Halt
Dat is een goede vraag. Bij de nieuwe derailleurs is de hoek veranderd waaronder de derailleur beweegt. Het zou dus niet ondenkbaar zijn dat voor de zelfde hoeveelheid kabel beweging een andere afstand langs de cassette wordt overbrugd. En als dat het geval is betekent dit dus andere indexing en dus andere shifters.

Dat zou wel een goede marketing truc zijn. Gewoon een smoes verzinnen waarom die andere hoek beter is en vervolgens iedereen ook nieuwe shifters aansmeren.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 28 jun 2014 13:54
door Noordhoff
Hallo, ik heb hier al van alles gezocht maar kom er niet uit. Ik zit met het volgende.

Ik heb een racefiets met Ultegra 6800 10 speed en een cyclocrosser met Campagnolo Centaur 10 speed.
Nu zijn de wielen van de crosser versleten (remrand is zwaar gehavend)
Het liefst wil ik de wielen van racer naar crosser zetten.( en dus voor de racer nieuwe aanschaffen)Er zitten nu wielen in van A-class, type onbekend. (Goedkope prul?)

Ik lees overal dat dit niet mogelijk is maar als ik het wiel er inzet, met cassette en al schakelt het eigenlijk als gebruikelijk. Zie ik het probleem over het hoofd of kan dit toch?

Alvast bedankt , mvg Martin

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 28 jun 2014 15:47
door gaisdergerman
Ga maar eens in de modder rijden.
Werkt voor 95%. Zou er zelf niet mee gaan rijden.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 28 jun 2014 16:01
door Wolfhound32
Een 6800 en 10 speed?

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 12 aug 2014 11:49
door jer81
Gaat de openingspost van dit topic nog steeds op eigenlijk of is er inmiddels een en ander veranderd?

Als ik zo kijk naar de indeling in de openingspost dan lijkt het alsof elke groep van Campagnolo en SRAM beter is dan de Shimano Sora en Shimano Tiagra groepen. Klopt dit of hebben Campagnolo en SRAM ook nog lagere groepen die niet vermeld staan?

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 16 aug 2014 22:51
door Ernie C.
Soms kom je nog wel goedkope fietsen tegen met Campagnolo Xenon of Mirage, Beide vind ik beter dan Sora maar wordt niet meer gemaakt.

Sram heeft voor racefietsen geen goedkoop spul.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 22 aug 2014 12:40
door Vizionary
Ik wil een 10 speed cassette monteren op een 11 speed body. Volgens een tabel die ik gezien heb heb ik een 1mm spacer en een 1,85 mm spacer nodig. Klopt dat? En waar moeten die spacers dan? Gewoon allemaal achteraan of hoe? Ik heb trouwens op internet gezocht naar een 1,85 spacer maar kan die niet vinden, alleen de 1mm spacer kan ik vinden.