Het is nog 'ouderwets' met schroefdraad. Dus dat is geen probleem. Zoals gezegd heb ik geen haast met het vervangen van het crankstel (fiets is net 3 maanden oud), maar vind ik de campagnolocrankstellen erg fraai (al moet ik wel wennen aan de 2015 uitvoering). Vandaar dat ik de vraag stelde.gunnarius.maximus schreef:Ik weet natuurlijk niet of je dit al gedaan hebt maar check wel ff je type trapas.... vaak wordt fsa gemonteerd vanwege een bb30 systeem omdat campa en shimano hier geen cranks voor hebben. Als je bb30 hebt en je wilt upgraden kun je wellicht beter bij fsa blijven maar dan voor de duurdere cranks gaan. Campa of shimano gaat ook maar dan heb je adapters nodig... zonde...toerfietserftw schreef:Weet iemand of de nieuwe crankstellen van Campagnolo compatibel zijn met de 'oude' shifters? Ik heb nu een Chorusgroep op mijn fiets icm een FSA-crankstel. Een eventuele upgrade zou een Chorus-crankstel zijn, maar dan moet het wel passen natuurlijk.
FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
-
- Forum-lid
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 03 okt 2010 17:05
Kijk mama, zonder handen ................. Kijk mama, zonder tanden
Als ik mijn pedaal in de omgekeerder richting ronddraai, springt de ketting af en toe een beetje naar boven op het 4e of 5e kransje van mijn shimano 6800 cassette. Ketting heeft dit op geen enkel ander kransje alsook staat de derailleur perfect uitgelijnd (alles nieuw). Is dit normaal? Cassette en ketting splinternieuw dus moet nog ingereden worden. Alsook zit er geen schakeltje vast ofzo.
Alsook lijkt me dit toch echt een kwestie van een niet goed uitgelijnd derailleur. Padje beetje scheef?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik heb precies hetzelfde gehad toen ik net een nieuwe Dura Ace casette gekocht had i.c.m. SRAM ketting. Na verloop van tijd verdween het. Bij mij was het alleen op de 19 (8ste kransje). Ik vond het bloedirritant, maarja als je gewoon trapt merk je het niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 24 feb 2014 08:52
Ik twijfel zelf tussen volgende 2 voor op m'n nieuwe fiets:
Sram force 22 +- 700euro
Ultegra di2 +- 1000euro
Altijd een beetje gedistancieerd van het elektronisch schakelen, maar op een of andere manier begin ik nu toch te twijfelen.
Het is beter en toekomst (?), maar ik vind sram force toch net iets mooier...
Iemand goede pro's/ contra's waarom wel/niet de een of de ander?
Sram force 22 +- 700euro
Ultegra di2 +- 1000euro
Altijd een beetje gedistancieerd van het elektronisch schakelen, maar op een of andere manier begin ik nu toch te twijfelen.
Het is beter en toekomst (?), maar ik vind sram force toch net iets mooier...
Iemand goede pro's/ contra's waarom wel/niet de een of de ander?
- Harryfietst
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 15 jul 2014 22:00
- Locatie: Groningen
Kan iemand mij vertellen of iedere Campagnolo 11-speed derailleur werkt met alle Campagnolo shifters? Dus als ik het eerste model 11-speed shifters heb, kan daar de nieuwste modellen derailleur op? En andersom?
Volgens campa alleen geen 2015 derraileursharryprog schreef:Kan iemand mij vertellen of iedere Campagnolo 11-speed derailleur werkt met alle Campagnolo shifters? Dus als ik het eerste model 11-speed shifters heb, kan daar de nieuwste modellen derailleur op? En andersom?
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
RaceFietserke schreef:Ik twijfel zelf tussen volgende 2 voor op m'n nieuwe fiets:
Sram force 22 +- 700euro
Ultegra di2 +- 1000euro
Altijd een beetje gedistancieerd van het elektronisch schakelen, maar op een of andere manier begin ik nu toch te twijfelen.
Het is beter en toekomst (?), maar ik vind sram force toch net iets mooier...
Iemand goede pro's/ contra's waarom wel/niet de een of de ander?
looks wellicht force
werking ( wat voor mij stuk belangrijker is ) di2
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike