Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 11 sep 2007 20:16

Een jongen van de club vertelde me dat ie af en toe toch verkeerd schakelt met SRAM. Dan wil je opschakelen en is je klik te kort...In de red is de voorderailleur wel trimbaar heb ik gelezen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

adne
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:28

adne 20 sep 2007 20:22

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe fiets, maar ik zit nog in dubio over de groep, ik zit te twijfelen tussen Campa Centaur, Shimano Ultegra en Shimano Ultegra SL.

Kunnen jullie misschien jullie ervaringen over die groepen schrijven.

Het nadeel van Campa vind ik dat je met je duim opschakelt, niet erg handig als je in de beugels rijdt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 sep 2007 22:48

Volgens mij is het doel van dit topic je een beetje ontgaan, dat is namelijk om de eindeloze discussies die nergens toe leiden te voorkomen. Centaur en Ultegra zijn beide dus gewoon prima groepen en als iemand met slechte verhalen komt zegt dat veel meer over diegene die de boel heeft afgesteld dan over de groep. Koop gewoon wat je het mooiste of het fijnste vind, voor mij persoonlijk zou de SL groep zo al afvallen. Het is namelijk niet de moeite waard wat die lichter is (een Ultegra groep met een dura ace cassete is al lichter) en ik vind het grijs er niet uit zien. Dat je met je duim moet schakelen is hooguit bij kleine handen een probleem of als je een stuur hebt met een 145 mm drop. Ik heb zelf echt geen grote handen en heb er nooit een probleem mee gehad.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 25 sep 2007 11:01

Je leest het goed. Een beetje weggedrukt op Cyclingnews. Eerste nieuws van de Interbike Show in Las Vegas.

Ze worden gedeeltelijk in dezelfde fabriek gemaakt. Sturmey maakt twee groepen, een alu versie die t.o. Ultegra staat en een carbon versie voor de hogere markt. En zijn de rem-schakelhendels mooi? Oordeel zelf (klik onderaan de pagina de foto's aan): Interbike Show deel 1

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 25 sep 2007 11:20

ze lijken wel verdacht veel op de sram groep

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 sep 2007 12:24

Alleen maar goed dat er weer meer producenten komen, goed voor de innovatie!
What makes the boat go faster?

henry
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 10 jul 2006 11:51

henry 18 okt 2007 18:58

Adne schreef:
Het nadeel van Campa vind ik dat je met je duim opschakelt, niet erg handig als je in de beugels rijdt.



Dat is toch totaal geen probleem, sterker nog het is zeer ergonomisch geconstrueerd. Het kan toch niet zo zijn dat ze bij Campagnolo niet nadenken over zwaarder schakelen onder in de beugel

Ik zie vaak renners, ook in de koers, het stuur bovenop de remgreep vastpakken om zwaarder te schakelen. Dit is totaal niet nodig, je kunt onder in de beugels je duim gewoon op de hendel leggen en naar beneden drukken. Misschien dat je er even aan moet wennen, maar het werkt vlekkeloos hoor.

Je moet tijdens trainingen gewoon oefenen, zodat het in de wedstrijd vertrouwd aanvoelt. Hierna zul je merken dat het echt lekker werkt.

Overigens heb ik dit jaar nog een ploegmaat (55 jaar), die al jaren met ergopower rijdt, dit voorgedaan. Hij vertelde me dat hij wel eens problemen had tijdens de eindsprint, hij had dan liever een tandje zwaarder gespurt. Nu is hij dolenthousiast.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?

Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 31 okt 2007 14:49

Kom net van bij m'n FM en we hadden het over Sram RED.
Hij heeft al iemand fietsen met RED shifters en het blijkt dat de "decals" op de shifter (met handschoenen aan) snel wegslijten.

Lijkt me toch niet normaal voor iets waarvoor je zoveel betaald.
I Am SpeCiAliZed

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 nov 2007 17:11

dan ben ik benieuwd wie er nu al met handschoenen rijdt (of is de groep verkocht aan een crossende eskimo?). de laklaag op de red voelt wat dun aan maar zo snel zal dat ook weer niet slijten.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 nov 2007 17:20

Nou, het is `s ochtends toch best koud...

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 13 nov 2007 17:26

SpEric schreef:Nou, het is `s ochtends toch best koud...


idd, en koude handen kan ik echt niet tegen
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 nov 2007 18:01

Sharkman 1 schreef:dan ben ik benieuwd wie er nu al met handschoenen rijdt (of is de groep verkocht aan een crossende eskimo?). de laklaag op de red voelt wat dun aan maar zo snel zal dat ook weer niet slijten.


Wie rijdt er nu niet met handschoenen? :O Zo'n beetje onder de 12 graden gaan er al handschoenen aan als ik niet heel intensief bezig ben. M'n vingers zouden anders binnen een half uur niets meer doen.

Maar goed ideaal dat die lelijke decals er dan zo snel afkomen. ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie