Pagina 1 van 2

Pinarello Quattro 2011 of Merckx EMX-5 2010

Geplaatst: 31 jan 2011 15:23
door gerrit-1963
Als jullie zouden kunnen kiezen tussen Eddy Merckx EMX-5 van 2010 of een Pinarello Quattro 2011, wat zouden dan de overwegingen zijn. Voor zover ik kan zien, zelfde gewicht qua frame ca 1100 gram, carbon van EMX5 is 46HM3k en daarmee "beter" dan 30HM12k van Quattro. Ga er vanuit dat de rest van de uitvoering gelijk of gelijkwaardig is.

ben benieuwd naar jullie mening.

[img=http://img62.imageshack.us/img62/3002/2 ... attro4.jpg]

[img=http://img204.imageshack.us/img204/9924/2010emx505.jpg]

Geplaatst: 31 jan 2011 15:38
door hfsracert
zonder twijfel de Merckx, afgaande op de plaatjes die je post. De Merckx heeft een mooiere afmontage

Geplaatst: 31 jan 2011 15:41
door timo2.0
Is dit een soort "zoek de verschillen" prijsvraag? Ik zie twee totaal inspiratieloze dertien-in-een-dozijn fietsen: carbon met een paar onnodige "frivole" slingers en bochten en alles in wit, zwart en rood, zo zag zo ongeveer 99% van de 2010 modellen eruit. Dus eigenlijk is die 2011 Pinarello zooooo 2010 ;)

Geplaatst: 31 jan 2011 15:44
door gerrit-1963
Timo 2.0 schreef:Is dit een soort "zoek de verschillen" prijsvraag? Ik zie twee totaal inspiratieloze dertien-in-een-dozijn fietsen: carbon met een paar onnodige "frivole" slingers en bochten en alles in wit, zwart en rood, zo zag zo ongeveer 99% van de 2010 modellen eruit. Dus eigenlijk is die 2011 Pinarello zooooo 2010 ;)


er zijn natuurlijk diverse andere kleuren te krijgen anno 2011, zeker van de Pinarello. De EMX-5 werd in 2 kleuren geleverd, vandaar dat ik - om qua kleuren jullie niet af te leiden - gekozen heb voor vergelijkbare kleuren. Gaat me dus niet om de kleuren en de meningen daarover, maar meer over de frames, eventuele testen, rij ervaringen etc.

Geplaatst: 31 jan 2011 15:45
door foosho
Het staren naar de carbonsoorten kun je je besparen.. ten eerste betreft het vaak de toplaag (irrelevant) en ten tweede zegt het maar weinig over de stijfheid >> je kunt beter een test lezen waar ze het daadwerkelijk meten.

Verder lijken de frames enorm op elkaar, je smaak is iig duidelijk ;)

Geplaatst: 31 jan 2011 15:57
door frank1
Foosho schreef:Verder lijken de frames enorm op elkaar, je smaak is iig duidelijk ;)


En dat is een goede smaak! :p

Geplaatst: 31 jan 2011 16:01
door gerrit-1963
en dus ben ik inderdaad benieuwd naar testen en/of ervaringen

Geplaatst: 31 jan 2011 23:56
door dickygiovanni
Timo 2.0 schreef:Is dit een soort "zoek de verschillen" prijsvraag? Ik zie twee totaal inspiratieloze dertien-in-een-dozijn fietsen: carbon met een paar onnodige "frivole" slingers en bochten en alles in wit, zwart en rood, zo zag zo ongeveer 99% van de 2010 modellen eruit. Dus eigenlijk is die 2011 Pinarello zooooo 2010 ;)


+1, vind het ook helemaal niks! Sorry Ts, je schiet met mijn post net zo weinig op als met de eerdere..

Geplaatst: 01 feb 2011 00:20
door daniel1975
DickyGiovanni schreef:! Sorry Ts, je schiet met mijn post net zo weinig op als met de eerdere..


Bedankt; kunnen we dan nu een zinnige mening geven?
Over de Pina-kronkels is al meer dan genoeg gezegd; you love'm or you hate'm.

Geplaatst: 01 feb 2011 00:28
door gerrit-1963
Daniel1975 schreef:Bedankt; kunnen we dan nu een zinnige mening geven?


+1 zou reactie op de oorspronkelijk vraag, dus (eigen) ervaringen, testen etc vooral van EMX-5 erg waarderen. De Quattro is net nieuw dus daar zullen nog wel geen review/testen van zijn vermoed ik.

Geplaatst: 01 feb 2011 00:38
door speervanlaspezia
De Merckx heeft de betere afmontage, maar een heule slechte reputatie op het gebied van scheurvorming.

Geplaatst: 01 feb 2011 00:41
door cmc24
Staat die merckx nu nog op 2009 Fulcrums R1?? In dat geval +1 voor de Pinarello.
Of horen deze fietsen in het 'china' topic thuis...