Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios new carbon lite

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5577
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 13 aug 2007 11:08

Waarschijnlijk dragen die beentjes van de Baskische wielerploeg geen 104 kg!!!!
En de servelo r3 zoals je hem noemt is niet Italiaans, wel een goede fiets overigens. Maar er zijn echt wel meer mogelijkheden dan de 2 of 3 fietsen die je hier noemt. Tenslotte is een stalen frame van nu, niet te vergelijken met een stalen frame van 20 jaar geleden. We hebben tenslotte niet allemaal hetzelfde gewicht als dat van een prof, en kan dus een heel goed alternatief zijn!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 13 aug 2007 12:02

De essentie van Vos was nou net dat je ze doen geloven dat de garantiebepalingen hetzelfde zijn, totdat het puntje bij paaltje komt...

Ben het overigens eens met je titanium optie. Zeker met wat hoger gewicht zou een degelijk ti frame een goede optie zijn (Van Nicholas?). Niet goedkoop overigens!

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 13 aug 2007 12:44

Ik wil aangeven dat een prof.Wielrenner meer kracht uit zijn benen haalt dan ik met mijn 104kg na alle waarschijnlijkheid. En als we toch lullig gaan doen cervelo schrijf je met een C, noem die andere 3 dan help je Mao ook een beetje op weg. Carbon en titanium zijn meer van deze tijd of ben ik de enige die daar over denkt. Weer dat gezeik over vos, geef is een voorbeeld gebaaseerd op een waar gebeurt verhaal waar de vos nalatig is geweest in zijn garantie of service.
Orbea Orca, What Else?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 aug 2007 12:53

Groente koop je bij de groenteboer, koop een fiets dan ook bij een echte fietsenmaker. Die profs kunnen echt niet zoveel kracht op 't frame zetten, de gemiddelde prof renner blinkt niet uit qua piek vermogen, maar doordat ze heel lang een enorm vermogen onder omslagpunt kunnen leveren. Maar het belangrijkste probleem met zo'n zware berijder is niet dat het frame breekt, maar dat het voor geen meter rijdt omdat de torsiestijfheid niet groot genoeg is waardoor de fiets niet scherp stuurt en gaat zwabberen.
Aluminium is uit de mode, maar absoluut niet achter haalt. Voor absolute topframes, qua gewicht, stijfheid wint carbon het wel. Maar de top aluminium frames zijn een stuk betere frames dan vele carbon frames en ze kosten niet meer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 13 aug 2007 13:09

De Laguna van Basso?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 13 aug 2007 13:33

De ervaringen van Mao bij zogenaamde echte FM lijkt overeen te komen als ik de berichten van Mao lees en moet geloven, dicht in de buurt komen van de vos praktijken. Dat profs een groot vermogen onder een omslagpunt kunnen leveren ga ik in mee, maar dat profs niet meer kracht uit brengen op het frame dan mijn persoon kan je beter schrappen. (Gaat weer nergens over). Ik raad ook een Orca 2007 frame aan. Als hij misschien van zijn italovirus wil genezen.
Orbea Orca, What Else?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 13 aug 2007 14:52

Ik heb ''toevallig'' de dochter van Wout Verhoeven aan de lijn gehad , Wout kon / mocht ik niet spreken ze deden niet meer zoveel en ik moest me maar melden bij een van hun klanten voor advies.
Ze zat duidelijk niet op mijn telefoontje te wachten voor advies , heb nog kort kunnen vragen of er en Gios fiets voor mij gewicht was , dat zou dan een stalen fiets moeten worden of misschien aluminium afhankelijk van de maat , carbon was uitgesloten maximaal 75 kg ,tot ziens meneer en succes. (Het zal wel iets met de tijd van de maand zijn geweest)
O ja volgens mevrouw was carbon op zijn retour te onvoorspelbaar.
@Mulder
Pinarello F 4:13 is mooi en staat onder andere ook op m,n lijstje.
Deze zijn bij Vos (ja sorry die winkel) niet duur 1749,- voor het frame.
Voorlopig zit ik in een fiets dip , misschien moest ik het maar even laten rusten.

mulder
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 dec 2005 16:23

mulder 13 aug 2007 17:14

Beste Mao,

Jammer dat de dochter van de hr. Verhoeven je een beetje het bos in stuurde, is niet leuk.
Maar wat "Colnagofreak"reedsx melde, Wout is echt een kenner op gebied van Gios (hij is tenslotte de importeur) en van Campagnolo.

Maar wat wil je, een frame, wielen, groep en onderdelen/toebehoren los kopen en dan zelf in elkaar zetten? (Italiaans frame dan zeker ook Italiaanse groep Campagnolo)
Dan zal je echt door het land moeten shoppen.
Of wil je de fiets compleet kopen. Ben je wel van een hoop shoppen af.

Ga eens in de winkel langs van Tom Schouten in Scheveningen, die heeft Gios, Pinarello, De Rosa staan. (kijk een op www.tomschouten.nl)
Schouten is bekend om de zeer goede service.
Maar wat is het budget, daar moet je van uitgaan.

Ik kan begrijpen dat je er helemaal tureluurs van bent geworden door al die reactie's.
Maar als je mijn 1e bericht/reactie goed leest dan noem ik ook de naam van de
firma van Herwerden, met wat ik daar heb meegemaakt wat beteft carbon frame,
gewicht etc.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, we lezen je beslising wel.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 13 aug 2007 17:36

@Mulder
Ik wil het liefst de fiets zelf samenstellen , maar wel door een goede fietsenmaker af laten monteren.
Ik wil er graag Campagnolo op ( chorus / centaur), maar de meeste fietsen die gereed bij de leverancieers vandaan komen hebben Shimano omdat dit voor hun goedkoper in te kopen is, dus dat word dan zelf samenstellen ondanks dat dit een dure oplossing is.
Tom schouten is een van de Fm die mij zonder problemen een carbon fiets (de rosa avant)wilde verkopen , misschien was het Tom niet opgevallen dat ik 95kg weeg ''het zit netjes overal verdeeld'', of misschien dacht hij die trapt nog een deuk in pakkie boter ;-)
Ik zal van de week nog eens langs gaan bij hem.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5577
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 13 aug 2007 18:31

Inderdaad jammer dat je zo behandeld bent, Wout zelf is een heel vriendelijke man die altijd alle tijd voor je neemt en je van alle raad wil voorzien.
Maar ja, je weet nu ieder geval dat de Gios lite carbon geen goede optie is.
Beter dat je dat nu weet, dan dat je erachter komt als je hem hebt besteld.

Weet niet wat je budget is, maar een fiets zelf samenstellen is in de regel duurder dan een complete fiets aanschaffen. Maar daar was jezelf al achter!!

Wat sharkman al zei als het persè Italiaans moet worden, is dat met jou gewicht best beperkt.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

mulder
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 dec 2005 16:23

mulder 13 aug 2007 18:56

Beste Mao,

Ik hoor niets over van Herwerden uit Voorburg.

Als je toch langs Tom Schouten gaat rij dan eerst langs van Herwerden, en dan door naar Tom schouten.
Heb je gelijk -2- optie's om te vergelijken.

Als je mijn voorkeur vraagt voor deze -2- zaken dan is dat Tom Schouten.
Waarom, gewoon gevoel.

Ik hoop toch dat je slaagt voor een Carbon Italiaan met Campagnolo.

We horen/lezen nog wel van je wat het is gworden.

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 13 aug 2007 21:30

Zo zie je maar weer Mao, zelfs het door zeer ervaren forum fietsers aanbevolen FM wil nog niet zeggen dat je altijd aan het juiste adres bent. Persoonlijk zou ik het een paar dagen rustig aan doen, gedachte ergens anders, daarna de strijd met zoeken weer beginnen naar een goede fiets die bij jou past. Wat ik ook al eerder heb aangegeven in andere topics, eerst zelf je know how op doen, daarna je geld goed besteden en zeker niet aan die zogenaamde goede FM geven.
Orbea Orca, What Else?

Plaats reactie