Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

fir aria naaf

zeemeeuw
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:44

zeemeeuw 17 sep 2007 21:27

hallo, ik heb een setje 2 de hands fir aria wielen gekocht, en heb daar enkele vraagjes over

het voorwiel : de naaf draaide redelijk soepel, maar heb er gisteren de kapjes die voor de rolementen liggen eraf gehaald en gekuist en nu draaien ze veel minder soepel, reden ?, en hoe haal je de rollementen eruit ? en wat kosten nieuwe rolementen ongeveer ?

het achterwiel : daarvan draaide de naaf al helemaal niet goed, heb de body en al eraf gehaald, juist weet ik niet hoe ik de lagers moet vernieuwen, of is het een ander probleem ?

alvast bedankt voor jullie hulp

grtz

p.s. ik heb voor de wielen 75 euro betaald, is dat veel als je weet wat er aan is
2 de jr junior

zeemeeuw
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:44

zeemeeuw 19 sep 2007 10:07

niemand een idee, al was het maar hoe ik de industrielagers moet verwijderen, zal proberen deze avond een foto te plaatsen

grtz
2 de jr junior

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 21 sep 2007 16:24

Normaal hebben industrielagers geen onderhoud nodig. Er zijn er waarbij het lukt, bij andere niet. Als ze echt stuk zijn en je ze gaat vervangen dan kan je ze eruit slaan met hamer en schroevendraaier of beiteltje, dan zijn ze wel beschadigd natuurlijk. Je kan ook een douille nemen, ik ken het nederlandse woord niet, zo een rond opzetstuk voor ratelschroevendraaiers, maar het moet zeker breed genoeg zijn om tot over de twee lagerranden te komen, anders sla het lager uit elkaar. Of je zaagt een rond blokje hout uit een latje met de juiste diameter, dat kan je ook gebruiken om een nieuw lagertje in de naaf aan te brengen. Prijzen vind je wel via Google.

Plaats reactie