Canyon een kandidaat?
Bij mijn vorige parelmoerwitte frame was de lak op sommige plekken (vooral op verbindingspunten) te dik wat tot barstjes in de lak heeft geleidt. Dit frame is door Canyon keurig onder garantie vervangen en heb nu een spierwit Canyon Pro frame waar de lak een stuk minder dik lijkt.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Ik zou mijn keuze maken op basis van passing, lak ik niet de belangrijkste factor voor het kiezen van een frame (en zijn er problemen dat wisselt Canyon het frame zonder problemen om). Carbon lakken is gewoon moeilijk en eigenlijk heeft elke producent (duur of goedkoop) er af en toe wat problemen mee.
Scherp gezien Havanna met de maatvoering! Ik ga nog eens rekenen met de huidige instellingen van mijn eigen fiets en kan daarop besluiten wat de juiste maar frame is.
De stijfheidsgetallen zijn overigens niet zoveel afwijkend van de fiets die ik nu heb volgens de gemeten waarden van Fiets. Ik rij nu met een set Easton Circuits en ervaar dat niet als oncomfortabel. Direct stuurgedrag vind ik wel fijn maar ik hou niet van hele nerveuze fietsen: De fiets mag best een beetje vergevingsgezind zijn.
Ik ga iig voor een zwarte fiets (lekker saai)
De stijfheidsgetallen zijn overigens niet zoveel afwijkend van de fiets die ik nu heb volgens de gemeten waarden van Fiets. Ik rij nu met een set Easton Circuits en ervaar dat niet als oncomfortabel. Direct stuurgedrag vind ik wel fijn maar ik hou niet van hele nerveuze fietsen: De fiets mag best een beetje vergevingsgezind zijn.
Ik ga iig voor een zwarte fiets (lekker saai)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Ai, ik geloof dat ik hard uit mijn nek aan het waaien benDe stijfheidsgetallen zijn overigens niet zoveel afwijkend van de fiets die ik nu heb volgens de gemeten waarden van Fiets.
Canyon F10 vs Koga
Vorkstijfheid bijna 2x zo hoog (96.6 vs 50.8)
Torsiestijfheid is ca 30% hoger (110 vs 99)
Bracketstijkfheid is bijna gelijk (41 vs 42)
Dus dat zijn toch wel aardige verschillen....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
mrcoffee,
welke maat stuurpen rijd je nu (meet altijd hart-hart) en hoeveel spacers zitten eronder? En wil je iets veranderen aan je huidige zit? Dan kan ik eens voor je berekenen of zo'n Canyon passend te krijgen is.
Soms gaat het gewoon niet en zul je gewoon naar een ander merk uit moeten kijken.
welke maat stuurpen rijd je nu (meet altijd hart-hart) en hoeveel spacers zitten eronder? En wil je iets veranderen aan je huidige zit? Dan kan ik eens voor je berekenen of zo'n Canyon passend te krijgen is.
Soms gaat het gewoon niet en zul je gewoon naar een ander merk uit moeten kijken.
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Met alle respect voor je vakkennis Havana, maar waarom zou Mrcoffee precies hetzelfde moeten zitten op zijn nieuwe als op zijn huidige fiets? Misschien heeft hij daar ook wel niet de optimale afstelling. Op de bike configurator van Canyon kun je ook nog kiezen; sportief of tour, dat scheelt ook al een maat in de fiets. En ik ben het met je eens, met stuurpenlengte en spacers kun je een hele hoop corrigeren.
Kijk trouwens ook eens naar een Cube GTC, mrcoffee. Hebben ze hele mooie, in het zwart met een rood streepje, of met witte decals (overjarig, model 2006 geloof ik) Die staan er nog verschillende bij de vakhandel. En als je daar de testbevindingen in Roadbike 05/07 over leest snap je niet waarom er niet meer rijden in Nederland. Want deze schijnt in vergelijking met bijv. Canyon en soortgelijke racers niet alleen stabiel maar ook comfortabel te zijn. Ik ervaar het tenminste wel zo bij de mijne, de 1000 km die ik er mee gereden heb.
Of kijk hier maar eens: http://www.mountainbike-magazin.de/fm_/ ... R_0106.pdf
Kijk trouwens ook eens naar een Cube GTC, mrcoffee. Hebben ze hele mooie, in het zwart met een rood streepje, of met witte decals (overjarig, model 2006 geloof ik) Die staan er nog verschillende bij de vakhandel. En als je daar de testbevindingen in Roadbike 05/07 over leest snap je niet waarom er niet meer rijden in Nederland. Want deze schijnt in vergelijking met bijv. Canyon en soortgelijke racers niet alleen stabiel maar ook comfortabel te zijn. Ik ervaar het tenminste wel zo bij de mijne, de 1000 km die ik er mee gereden heb.
Of kijk hier maar eens: http://www.mountainbike-magazin.de/fm_/ ... R_0106.pdf
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Als hij nu goed zit, zie ik geen enkele reden iets aan je afstelling te veranderen. Zo'n maatconfigurator is gewoon enorm waardeloos zoals ik eerder al bewees.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
De volledige op meet systemen zitten er vaak al een stukje naast, als je dan een systeem maakt wat het met veel minder gegevens moet doen kan het resultaat alleen maar nog slechter worden. Als hij lekker zit, gewoon lekker zo blijven zitten of hooguit een kleine verandering doen.
Nou..... ik heb hem gezien op de bikemotion en het viel me niet mee...
Foei, wat is het een lelijke fiets ...... Een beetje te Teutonisch voor mij.
Dus voorlopig valt Canyon af. We zoeken rustig verder
Foei, wat is het een lelijke fiets ...... Een beetje te Teutonisch voor mij.
Dus voorlopig valt Canyon af. We zoeken rustig verder
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O