Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

jcm
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:25

jcm 20 sep 2007 23:03

Zeker een mooie fiets, de frame heeft ook wel iets weg van de Pinarello Angliru, zie hier. Komen ze misschien van dezelfde fabrikant?

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 21 sep 2007 00:09

JCM schreef:Zeker een mooie fiets, de frame heeft ook wel iets weg van de Pinarello Angliru, zie hier. Komen ze misschien van dezelfde fabrikant?


Zo, jij durft.... :o ;)

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 21 sep 2007 00:33

bike_add1ct schreef:
53x11 schreef:
@mama & giosbeast: beide prachtige frames, maar in beide gevallen past de afmontage mijns inziens niet helemaal bij de tijdloze elegantie van de Gios frames. Maar goed, het zijn nog steeds strakke bakken hoor :)


Hela hola, volgens mij zit op mijn fiets Campa Chorus met deda stuur en deda/gios pen. Alleen zadel en zadelpen zijn afwijkend.
Wat is hier mis mee bike_addict?

Trouwens , fraai piste fietsje. Het is jammer dat ik in Utrecht woon, heb vorig jaar ook een paar keer in Sloten gereden en als het dichter bij was ging ik ook zeker elke week... ideale wintertraining :)

Nog meer mooie Gios-fietsen dames/heren?

ymeb
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2007 13:55

ymeb 21 sep 2007 01:08

Een Pinarello uit de zelfde fabriek als een Gios, dat Lijkt me niet.

Maar goed, dit is dan mijn Gios, ben er erg blij mee!
Hij fietst echt fantastisch.


Afbeelding


En ja......... een triple. Lekker makkelijk als ik ff de bergen in wil.

mama
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:40

mama 21 sep 2007 01:12

@mama & giosbeast: beide prachtige frames, maar in beide gevallen past de afmontage mijns inziens niet helemaal bij de tijdloze elegantie van de Gios frames. Maar goed, het zijn nog steeds strakke bakken hoor :)[/quote]

Wat bedoel je eigenlijk?
wat is er mooier dan campagnolo?
Italiaanse fiets ......
Italiaanse afmontage......

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 sep 2007 01:22

Ik zou het wat rustiger gehouden hebben, te denken aan: Zwarte SLR en zwart stuurlint, misschien handgespaakte 32 spaaks wielen, een wat rustigere zadelpen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mikesbike
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 aug 2004 13:39

mikesbike 21 sep 2007 14:02

Hier mijn Gios, t.ov. de foto is inmiddels de vork keurig op lengte gezaagd.
Het is een 60 cm compact Pro uit 1989, kleur is af fabriek ter ere van de Giro en dus niet blauw. Het is een parelmoer/metalic roze wat in het echt beter toont dan op foto's. Afmontage is een mix van Chorus en Centaur 10 speed
http://www.mikesbike.nl/images/stories/bikes/giosws.jpg
Niet zeuren maar rijden

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 21 sep 2007 15:28

mama schreef:
Wat bedoel je eigenlijk?
wat is er mooier dan campagnolo?
Italiaanse fiets ......
Italiaanse afmontage......


Dat je een (bijna) volledige Ita afmontage gebt gekozen, is inderdaad commendable (eh, hoe zeg je dat ook weer in NL?), maar een paar details zouden hem mijns inziens toch nog wat verbeteren:

-die deda zadelpen met die rare bobbel vind ik niet zo mooi staan op deze fiets, daarnaast kleurt het matte carbon niet geweldig. een rustige Record pen oid zou beter staan denk ik

-ik ben niet echt een fan van "carbon wing" sturen (zowel qua functie als ethetiek) maar jouw Deda Alanera is dan wel een van de mooiere. Toch zou een Deda Newton setje oid nog net iets beter passen bij de klassieke lijnen. De fietscomputer ziet er ook niet echt geweldig uit daar, maar goed, je hebt weinig keus waarschijnlijk (tenzij je hem op de "stuurpen" zelf kan monteren ofzo)

-zadel en stuurlintje horen eigenlijk in dezelfde kleur. beide Gios blauw of beide wit geeft het beste effect denk ik

-de wielen staan aardig, maar bijvoorbeeld een zwart, klassiek Neutron setje zou nog beter staan

-de banden zou ik sowieso vervangen als ze op zijn, een setje volledig zwarte Vittoria's of Veloflexen (of desnoods Ultremo's) zou veel beter staan

Dus, zoiets ;)



@Giosbeast: al een goed plan dat je je banden hebt vervangen ten eerste :) profiel heb je echt niet nodig hoor, elk setje zwarte banden voldoet wel.
Je Bontrager pen staat van een afstandje eigenlijk best goed, van dichtbij zullen de decals wat minder in het Ita thema passen, je zou die er een keer vanaf kunnen schuren op zich. Ook bij jou geldt dat het stuurlint en zadel het liefst dezelfde kleur hebben. Maar goed, een zadel is zeer persoonlijk, als je op deze het liefst zit moet je dat vooral doen, en dan past een wit stuurlintje nog wel het beste denk ik. De gele stickers van je velgen zou ik eraf peuteren als dat kan, dan is hij wel helemaal af volgens mij ;)

Plaats reactie