Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 20 feb 2014 13:07

Dankje :)

Zag een paar pagina's terug dat jij uiteindelijk voor de Giant TCR1 hebt gekozen. Wat toevallig, diezelfde fiets had ik in eerste instantie ook op het oog :). Met de Bulls hield ik echter nog wat geld over voor kleding en accessoires.

CPPro
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 feb 2014 17:53

CPPro 20 feb 2014 19:04

Mooie fiets Perez, afgemonteerd met Shimano 105?
Cube Peloton Pro 2014

hayes

hayes 20 feb 2014 20:00

Mooie fiets!
Ik heb 5 jaar met veel plezier op m'n Bulls gereden. Prijs-kwaliteit onklopbaar. En hun nieuwe modellen zien er steeds beter uit.
Ook in tests komen ze er heel goed uit: http://www.bulls.de/fileadmin/content/B ... erTest.jpg

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 20 feb 2014 20:16

Bedankt CPPro

Fiets is inderdaad afgemonteerd met Shimano 105. Met uitzondering van de voorderaillieur, die is van Tiagra. Het Styx zadel had ik redelijk snel vervangen voor een Selle Italia zadel. Ook de stuurpen is niet meer origineel. Uit de resultaten van de bikefitting bleek dat ik een langere stuurpen nodig had.

@ hayes
Het nieuwe model ziet er ook goed uit! Is ook op een aantal puntjes veranderd tov de 2013 versie dacht ik. Zo is de voorderaillieur standaard van 105. Leuk dat 'ie goed uit de test komt :)

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 24 feb 2014 20:12

Ik heb wat zoekwerk verricht naar eventueel een ander frame maar kan niks daarover vinden.

Ik rijd nu op een desert falcon pro 2013 maar zit erover te denken om over te stappen op een night hawk frame, waarbij ik enkel het frame en de vork zou willen vervangen. Nu heb ik al wat gegoogled maar ik kan nergens frames en bijbehorende prijzen vinden. Weet iemand van jullie waar ik hier iets over kan vinden op het internet, of zal ik de lfm moeten vragen naar een prijs?

Ik hoor graag van jullie.

Gebruikersavatar
fietsnewbie
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 jan 2014 18:45

Gebruikersavatar fietsnewbie 25 feb 2014 17:14

Perez schreef:Beste forumleden,

Na enige tijd te hebben rondgereden op de racefiets van m'n vader, heb ik een maand of 4 geleden mijn eigen en eerste racefiets gekocht. De lokale FM is importeur van Bulls en had de Harrier 2013 op voorraad staan. Gezien de prijs en mijn studenten loon (bijbaantje) de juiste keuze. Ben erg content met de fiets en heb er 'al' zo'n 1500 km mee gereden :)



Groet,

Perez
Wat mij positief opviel aan de Harrier destijds was het platte ergonomische stuur. Bevalt deze ook goed?

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 25 feb 2014 22:04

Gerboon schreef:Ik heb wat zoekwerk verricht naar eventueel een ander frame maar kan niks daarover vinden.

Ik rijd nu op een desert falcon pro 2013 maar zit erover te denken om over te stappen op een night hawk frame, waarbij ik enkel het frame en de vork zou willen vervangen. Nu heb ik al wat gegoogled maar ik kan nergens frames en bijbehorende prijzen vinden. Weet iemand van jullie waar ik hier iets over kan vinden op het internet, of zal ik de lfm moeten vragen naar een prijs?

Ik hoor graag van jullie.
Niemand een antwoord op mijn vraag?

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 25 feb 2014 23:35

@fietsnewbie
Ik vind dat platte stuur inderdaad ook erg lekker in de hand liggen. Beter zelfs dan de sturen op de (duurdere) fietsen van m'n broer.


@Gerboon
Ik ben nog nooit een (web)winkel tegengekomen waar losse Bulls frames te koop werden aangeboden. Ik zou dit aan een willekeurige Bulls dealer navragen.

Gebruikersavatar
klapiste
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2014 19:52
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar klapiste 07 apr 2014 20:17

Beste collega Bulls rijders,

Sinds een aantal weken heb ik dit forum gevonden en de berichten voor het merendeel gelezen. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik informatie probeerde te vinden over het model 'Bulls Ultegra'. Nou hoor ik jullie denken, 'Ultegra', je bedoeld de Shimano groep natuurlijk... Ja en nee. Ja, een Bulls die volledig Shimano Ultegra (6600) is afgemonteerd. Maar ook nee, want het type Bulls is wel degelijk 'Ultegra'. En dus niet Harrier, Night Hawk etc.

Enfin, ik ben op zoek geweest naar dit specifieke model en heb er eigenlijk weinig over kunnen vinden. Behalve dan dat het vermoedelijke bouwjaar zo ongeveer 2007 geweest moest zijn. Waarom wilde ik dat weten? Ik was al een tijdje op zoek naar een mooie fiets ter vervanging van mijn Gazelle Champion Mondial uit 1986. De fiets waarop ik het wielrennen heb ontdekt, en waarmee ik met 42x28 de meeste Cols in Frankrijk bedwongen heb. Das andere koek dan die pussy-triple die ik nu heb: ik heb afgelopen zaterdag voor 550 euro de bovenstaande fiets gekocht. 14.000km gedraaid, in zeer goede staat, altijd (aantoonbaar) goed onderhouden, en gekocht van een - in dit geval - oud meneertje.

Zie https://www.dropbox.com/sh/mwpb2ysuw5ccbct/bLz_AoKHPt voor wat plaatjes.

Specificaties:
- Aluminium frame met carbon voorvork (64 C-T)
- Shimano Ultegra Triple 10 speed, recentelijk nieuwe Ultegra ketting gemonteerd
- Shimano WH-R550 wielen
- Shimano flightdeck fietscomputer (bediening geïntegreerd in de shifters)
- Selle Italia Flite lederen gel zadel
- Nieuw stuurlint

Graag jullie reacties en eventuele informatie over het frame/model 'Bulls Ultegra'.

Vriendelijke groet,
Jeroen

krokie
Forum-lid
Berichten: 663
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 08 apr 2014 20:26

Hoi, dit is hetzelfde model als ik heb gehad. Maar dan met 105 groep. Dat model heette.......Bulls 105.
Ik had een veel kleinere maat, voordeel van Bulls is inderdaad dat je ook grote maten kan krijgen.
Model was van 2006. De Ultegra versie zal destijds rond de 900 a 1000 euro gekost hebben.
Frame was voor mij toen als beginner/herintreder prima, hoog balhoofd korte bovenbuis en wat steilere zitbuis (dat kwam goed uit met opzetstuurtje in de triatlon). Het is wel een relatief zwaar frame.
Je gaat wel veel verschil merken met een carbon frame (qua sturen en schokabsorbtie/comfort).
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 08 apr 2014 20:51

Mooie fiets, Jeroen! Die rode banden passen er ook goed/mooi bij vind ik.
Cannondale

Gebruikersavatar
klapiste
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2014 19:52
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar klapiste 10 apr 2014 15:45

krokie schreef:Hoi, dit is hetzelfde model als ik heb gehad. Maar dan met 105 groep. Dat model heette.......Bulls 105.
Ik had een veel kleinere maat, voordeel van Bulls is inderdaad dat je ook grote maten kan krijgen.
Model was van 2006. De Ultegra versie zal destijds rond de 900 a 1000 euro gekost hebben.
Frame was voor mij toen als beginner/herintreder prima, hoog balhoofd korte bovenbuis en wat steilere zitbuis (dat kwam goed uit met opzetstuurtje in de triatlon). Het is wel een relatief zwaar frame.
Je gaat wel veel verschil merken met een carbon frame (qua sturen en schokabsorbtie/comfort).
900-1000 euro nieuwprijs. Ligt het aan mij of is dat spotgoedkoop voor een racefiets met Ultegra afmontage? Voor dat geld krijg je tegenwoordig geen Ultegra meer, op zijn hoogst 105.

Plaats reactie