Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

scherpenheuvel-hapert

luna
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 21 jun 2005 14:26

luna 24 sep 2007 12:11

ik heb me eigen net ingeschreven.
iemand die hem al wel eens gereden heeft?
ik vroeg me af wat voor parcours het is.

reinvandewou
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55

reinvandewou 24 sep 2007 12:51

hej leuk dat je je hebt ingeschreven.

zelf heb ik m al een keer of 5 a 6 gereden.
mijn ervaring is dat meer op een wegwedstrijd begint te lijken dan een mountainbike tourtocht. Dit komt omdat de eerste 50, 60 km meestal grind of asfalt zijn. Daardoor word er gewoon snoeihard gereden. De laatste 20 km kunnen echt zwaar zijn omdat die echt door de hollandse klei gaan. Vooral als het de week ervoor heeft geregend kun je daar rekenen op veel modder.
Het mooiste is natuurlijk om onder zegening van de pastoor met al die fietser te vertrekken bij de baseliek van Scherpenheuvel.
Zelf houd ik wel van een snel parcours en ik zal zelf ook weer van de partij zijn dit jaar.

nelis
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 mar 2007 10:01

nelis 24 sep 2007 13:20

Dit is idd meer een wedstrijd geworden. Ik heb hem ook al een keer of 4 gefietst. In het begin is het idd flink tempo maken vanwege de grind paden. Je moet in het begin gewoon een goede groep zoeken, en daarna de laatste 20 km is het toch ieder voor zich. We zien wel dit jaar, ik ben ook weer van de partij. Ik hoop op een top 5 plaats maar er kunnen veel dingen gebeuren dus we zien wel.
Maar al met al een zeer leuke tocht met aan het einde een lekker bord pasta en mooi ontvangst!
STEVENS SCF 2 ULTEGRA

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 24 sep 2007 16:31

Ik heb hem ook al meerdere malen gereden.

Dat het steeds meer op een wedstrijd gaat lijken is wat overdreven. Er zijn deelnemers van allerlei niveaus aanwezig. Gewoon je eigen tempo rijden en je niet gek laten maken door de eerste 100 rijders die helemaal vooraan staan. Mooi parcours met veel afwisseling, je merkt de overgang in verschillende bodemsoorten heel goed als de tocht vordert. In het begin zit één pittig klimmetje, verder is er redelijk veel afwisseling.
Het vertrek en de aankomst zijn uniek. De tocht is goed georganiseerd en verzorgd.

Ik zou er weer graag bij zijn, maar weet nog niet of ik de 28e aanwezig kan zijn...
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 25 sep 2007 00:28

Tocht moet je inderdaad rijden voor de 'ambiance', niet voor het selectieve parcours. Als je voorin wilt meerijden (en eindigen) is het zaak ruim een uur voor vertrek op te stellen. Als je later opstelt ben je zo een een half uur aan het wachten na het startschot. De kick voor mij was het hoge tempo, zeker in het eerste gedeelte ver boven de 30 km/u. Heeft me vorig jaar overigens de laatste 20 km opgebroken (kramp!). Is geen wedstrijd, maar bij binnenkomst krijg je een bonnetje voor de pasta, met op de achterkant een nummer wat de plaats aangeeft waarop je gefinished bent.

luna
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 21 jun 2005 14:26

luna 25 sep 2007 11:30

nou het was niet de bedoeling om als eerste over de finish te komen. heb nog nooit zo'nlange tocht gereden het leek me wel een uitdaging.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 15 okt 2007 12:35

Ik heb me ook weer ingeschreven.

Ik heb ook nog even de statistieken van de vorige editie opgezocht:

Afstand: 86 km
Stijgende hoogtemeters: 151
Dalende hoogtemeters: 186
Max. Stijgingspercentage: 15%
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

luna
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 21 jun 2005 14:26

luna 16 okt 2007 10:11

ik heb gehoord dat er na 30 km een heuveltje in zit? is dat die 15 %.
ik hoop dat het mooi weer is. bij regen ga ik niet.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 16 okt 2007 13:33

luna schreef:ik heb gehoord dat er na 30 km een heuveltje in zit? is dat die 15 %.
ik hoop dat het mooi weer is. bij regen ga ik niet.


Da's waarschijnlijk de 'Poggio' in Diest. Gewoon een geasfalteerde weg, stelt niet te veel voor. Maak je niet te druk om deze rit, is echt niet zwaar...

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 16 okt 2007 13:45

intersantos schreef:Da's waarschijnlijk de 'Poggio' in Diest. Gewoon een geasfalteerde weg, stelt niet te veel voor. Maak je niet te druk om deze rit, is echt niet zwaar...


Beter bekend als Grasbos ;-).

En op de site van de organisatie staan ook foto's van Grasbos, zoals deze *Hier klikken*

luna
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 21 jun 2005 14:26

luna 17 okt 2007 10:23

mmmmmm dat ziet er leuk uit. gaan jullie ook?

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 17 okt 2007 12:08

Dat heuveltje is inderdaad niet echt spectaculair maar wel een aardige variatie.
Twee jaar terug reed ik de tocht op een cyclocrosser met een nogal groot verzet (ik geloof 40-21 als kleinste) en dat ging prima.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie