Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 26 sep 2020 18:27

Daantje92 schreef: 26 sep 2020 15:39 Ja, hoor! Intresse? Gaat waarschijnlijk verkocht worden.
Als het frame een paar maten groter was geweest waarschijnlijk wel :D
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 28 sep 2020 06:17

JoostG schreef: 28 aug 2020 11:27 Ervaring met staal? Nog niet :lol: Ik moet nog er nog op gaan rijden, maar ik vermoed dat dat wel vaak gaat gebeuren:

Afbeelding
Zag ik jou nou tijdens de Harbour Tour Rotterdam langsrijden?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 28 sep 2020 08:52

@tjerk1121, scherp gezien! Met een maatje de auto in Gouda gezet, naar Rotterdam gereden om vanuit daar de Harbour Tour te rijden. Was meteen ook de testcase voor de Chesini, want ik had tot heden niet meer dan 60km met haar gereden. Nu 200km, en buiten vermoeide benen van het windbeuken, had ik nergens pijntjes. Dikke plus voor deze schone!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 28 sep 2020 10:15

Ik heb 'm al eerder gepost maar de 'verbouwing' is klaar en ik heb gisteren als proefrit de Harbour Tour Rotterdam gereden en dat beviel goed! Ik moet nog wel e.e.a. een beetje trimmen maar Force ETAP schakelt heerlijk :winkthumb:

Afbeelding

Dura Ace vervangen door de mooie Wiggle aanbieding voor de Sram ETAP Force groep en in één moeite door de wielen vervangen door een handgebouwd custom setje van Wheel-Tec.

Nu blijft er eigenlijk nog maar 1 wens over: een titanium frame, maar om thuis niet alle credits te verspelen is dat er eentje voor de niet al te nabije toekomst :D

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 04 okt 2020 23:04

Ik kom even het topic met al die mooie stalen racers vervuilen :lol:

Op dit moment heb ik een alu fiets met velgremmen voor woon-werk. Nu is er door Corona niet zoveel woon-werk maar ik ben toch voorzichtig aan het oriënteren voor wat anders.. Ook om als winter fiets te gebruiken. Mijn huidige fiets vind ik (te) hard en de velgremmen niet zo handig ivm slijtage in slechtweer (ik ben geen poetser).

Nu kwam ik deze fiets tegen: https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-c ... nthusiast/
Wat ik best een prima prijs vind, de specs zien er ook aardig uit. Maar in hoeverre is een Ribble een "goede" fiets. Ik weet dat het een internet merk is. Ik snap ook dat voor dat geld de stalen buizen niet met lugs door elfjes aan elkaar gesoldeerd zijn. De fiets zal ook relatief zwaar zijn en er lopen wat kabels buiten langs..

Ik zeg niet dat er nog iets rek in het budget zou zitten, maar veelal kom ik of frames tegen met een prijs van bij Ribble een complete fiets.

Is een Ribble iets met een redelijke prijs/kwaliteit verhouding of koop je echt troep?

Afbeelding
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2847
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 04 okt 2020 23:33

Leuke fiets. Goede buizen, carbon fork. Alles bij elkaar (fiets, verzendkosten, remmen "Europees" laten opbouwen) zul je op 2k uitkomen. Toen ik een paar jaar terug hier naar gekeken had vond ik gemengde reviews vwb de klantenservice, maar dat blijft altijd lastig. Je hoort vooral de mensen die niet tevreden zijn maar zij hoeven niet de meerderheid te zijn.

Voor dat geld kun je ook een Surly frameset kopen en alle componenten van je huidige alu fiets overzetten. Of een Genesis Fugio frameset. Beide voorzien van alle nodige nokjes voor spatborden en rekje voor een winterfiets. Je houdt dan zelfs budget over voor een hydro set (shifters/remmen) en een knappe disc wielset.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 05 okt 2020 07:04

Philippos schreef: 04 okt 2020 23:33 Leuke fiets. Goede buizen, carbon fork. Alles bij elkaar (fiets, verzendkosten, remmen "Europees" laten opbouwen) zul je op 2k uitkomen. Toen ik een paar jaar terug hier naar gekeken had vond ik gemengde reviews vwb de klantenservice, maar dat blijft altijd lastig. Je hoort vooral de mensen die niet tevreden zijn maar zij hoeven niet de meerderheid te zijn.
Remmen euro dat wist ik.
Klacht heb ik ook wel kunnen vinden, maar niet internet vol ofzo. Overal kan ik wel een klacht over vinden.

Voor dat geld kun je ook een Surly frameset kopen en alle componenten van je huidige alu fiets overzetten. Of een Genesis Fugio frameset. Beide voorzien van alle nodige nokjes voor spatborden en rekje voor een winterfiets. Je houdt dan zelfs budget over voor een hydro set (shifters/remmen) en een knappe disc wielset.
Probleem is dat ik de oude fiets op de tacx wil zetten. Dus dat is geen donor.
Ik heb ook wel naar frames zitten kijken, maar ik heb niet echt idee hoeveel geld er dan nog bij komt.

Sour/veloheld was wel klein beetje betaalbaar.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 okt 2020 08:30

Ik zou in ieder geval niet zeggen dat Sour een beter frame aflevert. Niemand weet waar of waarvan die gemaakt zijn. Ze doen het met leuke kleurtjes, maar wat de kwaliteit van t staal is staat niet eens op de website.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een Ribble een slecht frame is. Kijk die buizen zelf zijn prima, maar eigenlijk is voor een dergelijk frame 4130 chrome-moly ook best. Zal gelast zijn in taiwan. Die industrielassers daar zijn echt geen prutsers, maar ze krijgen natuurlijk niet betaald om de mooiste meest strakke lassen af te leveren. Die moeten gewoon aantallen maken.

Ik heb een sobre dad 29'er als mtb. Dat is Reynolds 520 en ook goedkoop gelast in taiwan. Frame heeft een vrij dikke laag oranje poedercoat, wat m minstens nog 250 gram zwaarder maakt dan hij al was. Kostte niet veel als frameset. Het frame wordt al 5+ jaar misbruikt, geen spatje roest en is nog altijd fel oranje en in elkaar. Als je dan kijkt naar de eveneens wat oudere 853 Singlebe mtb van een maat van mij, dan kan je het verschil in lassen en afwerking duidelijk zien. De Singlebe is echt mooier gemaakt. Maar die mooie blauwe metallic lak van m is toch aardig aan t slijten en heeft hij wel last van roestplekjes :roll: . Kwaliteit is dus bij beide fietsen iets anders. Prijs kwaliteit heb ik denk ik de betere deal te pakken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2847
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 okt 2020 09:19

Als je geen donor fiets hebt, is een frameset misschien niet zo interessant en kun je inderdaad voor de Ribble gaan. Alle losse dingen die je naast je groepset nodig zult hebben, tikken stiekem aardig aan in de totale kosten: zadel-/stuurpen, stuur, zadel, stuurlint, spatborden, banden, wielen etc etc. Als je geen plezier haalt uit het prutsen met fietsen is het financieel niet aantrekkelijk om alles zelf los te kopen. Dan is die Ribble niet eens zo gek.

croix
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:45

croix 02 mar 2021 21:45

Hij stond er al eens eerder, maar met hoge carbon velgen is mijn genesis croix de fer nu echt helemaal af. Al zegt draadloos schakelen me wel iets om toch van die 2 kabels af te raken.... :lol:
IMG_5430.jpeg

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6053
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 mar 2021 08:06

Mooie wielen... Al is het voor dit ranke frame wellicht wat extreem. Ik vind het wel wat ruigs hebben ofzo. Al zal 1 slag lager meer uitgebalanceerd zijn geweest ofzo.

Is het een standaard set? Welk merk (14?)?
Of zelf gebouwd met Chinese hoepels?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

croix
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:45

croix 03 mar 2021 10:21

@MarkVeenstra Bedankt! Het is een zelfgebouwde set met White Industries naven (goudkleurig, had ik uit een andere wielset die ik te weinig gebruikte) en R65 velgen van Lightbicyle.

In de vrije natuur komen ze iets beter uitgebalanceerd over :lol:
IMG_5433.jpeg

Plaats reactie